Storingen/Uitval C2000

Auteur Topic: Storingen/Uitval C2000  (gelezen 188225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #170 Gepost op: 20 juli 2011, 20:51:13
Valt eigenlijk niet onder dit topic omdat het geen storing is in de zin van "minder functioneren". Zo'n zender werkt uitstekend zonder koper, dat is namelijk slechts de bliksemafleiding. Ik werk dagelijks aan dergelijke installaties (geen C2000 overigens) en ik ken er geen 1 die een melding geeft als het koper 'verdwijnt', dus ik snap dit verhaal eerlijk gezegd niet helemaal, maar zoals ik al zei zal het C2000 er niet minder door functioneren.


Michael82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #171 Gepost op: 27 juli 2011, 01:52:41
Momenteel grote C2000 en P2000 storing door uitvallen diverse masten (regio Rijnmond). Portofoonverkeer beperkt. Pagers werken veelal niet.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #172 Gepost op: 27 juli 2011, 02:16:51
Momenteel grote C2000 en P2000 storing door uitvallen diverse masten (regio Rijnmond). Portofoonverkeer beperkt.
Pagers werken veelal niet.

In Hol Mid ook het e.e.a. en ZHZ KNRM opgeroepen. Wat is er aan de hand ? #durftevragen
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #173 Gepost op: 27 juli 2011, 05:39:12
volgens nu.nl:


Communicatie hulpdiensten Zuid-Holland hapert
Laatste update:  27 juli 2011 05:15 info Bekijk op de kaart
ROTTERDAM - De communicatiesystemen p2000 en c2000 van politie, brandweer en ambulance zijn in de nacht van dinsdag op woensdag verstoord in een groot deel van Zuid-Holland.  
 Het gaat om de regio's Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland Zuid en een deel van Hollands-Midden, namelijk de stad Gouda en het gebied ten zuiden daarvan.

De storing werd veroorzaakt door spoedwerkzaamheden van KPN, aldus de politie. Door de telefoonstoring kunnen de hulpdiensten elkaar minder goed bereiken.


Vooral de communicatie tussen de meldkamer en de hulpverleners en wagens op straat loopt spaak.


Improviseren

De diensten moeten daardoor nu improviseren bij de communicatie. Soms moeten medewerkers meermaals inbellen met hun mobilofoon en wordt onderling per gsm gebeld.

In de regio Hollands-Midden wordt eerst een coördinator mobiel gebeld, waarna die via de mobilofoon de hulpdiensten kan aansturen. ''Wagens hebben namelijk onderling wel contact'', meldt een woordvoerster. Andere regio's bevestigen dat de mobilofoon ''redelijk te volgen is''.


Bejaardentehuizen

Ook zijn de drie regio's bezig kwetsbare objecten, zoals bejaardentehuizen en ziekenhuizen op de hoogte te stellen van de problemen, bijvoorbeeld omdat automatische brandalarmen het niet meer doen.

''De bejaardentehuizen en andere instellingen moeten zelf het noodnummer 112 bellen als er iets aan de hand is. Dat is vervelend'', aldus de woordvoerster van Hollands Midden.


112

De politie benadrukt dat er geen acute problemen zijn door de storing. ''Operationeel hebben we geen problemen'', meldt een voorlichtster van Zuid-Holland Zuid. ''Bovendien is 112 gewoon bereikbaar.''

De storing begon iets na half 2. Vermoedelijk is het probleem rond half 5 opgelost.

De laatste keer dat p2000 dusdanig werd verstoord, was in Zeeland in 2007.



BRON: NU.NL, http://www.nu.nl/binnenland/2575230/communicatie-hulpdiensten-zuid-holland-hapert-.html

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


mitchel

  • Sales Manager
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
  • "oud" scanner verslaafd
Reactie #174 Gepost op: 30 juli 2011, 10:52:34
AMSTERDAM - Het communicatiesysteem voor hulpdiensten C2000 ligt regelmatig korte of langere tijd plat voor updates.

Een reservesysteem is er niet, waardoor hulpverleners in de regio alleen telefonische met elkaar in contact kunnen komen. Burgemeesters luiden de noodklok over het gevoelige systeem.
In sommige regio's wordt C2000 om de paar weken bijgewerkt. Per keer is het systeem dan vijf minuten tot anderhalf uur uit de lucht.
Calamiteiten
Burgemeesters zijn bij calamiteiten eindverantwoordelijk voor de werking van het systeem in hun regio. In de krant noemt burgemeester Coert van Ee van de gemeente Zederik het onacceptabel dat het systeem af en toe plat ligt.
Hij krijgt steun van zijn collega's in de regio Zuid-Holland Zuid en in de regio Rotterdam-Rijnmond.
Van Ee bespreekt de problemen volgende week tijdens een overleg van de veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid.

http://www.nu.nl/binnenland/2578053/c2000-vaak-plat-updates.html
Account niet langer actief.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #175 Gepost op: 30 juli 2011, 16:56:27
Wanneer geeft BiZa nou eens een keer toe dat ze op (bepaalde onderdelen) gewoon gefaald hebben?......
Maar nee, ontkennen en vingertje wijzen is natuurlijk veel makkelijker!  O0


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Reactie #176 Gepost op: 30 juli 2011, 17:35:15
AMSTERDAM - Het communicatiesysteem voor hulpdiensten C2000 ligt regelmatig korte of langere tijd plat voor updates.

Een reservesysteem is er niet, waardoor hulpverleners in de regio alleen telefonische met elkaar in contact kunnen komen. Burgemeesters luiden de noodklok over het gevoelige systeem.
In sommige regio's wordt C2000 om de paar weken bijgewerkt. Per keer is het systeem dan vijf minuten tot anderhalf uur uit de lucht.
Calamiteiten
Burgemeesters zijn bij calamiteiten eindverantwoordelijk voor de werking van het systeem in hun regio. In de krant noemt burgemeester Coert van Ee van de gemeente Zederik het onacceptabel dat het systeem af en toe plat ligt.
Hij krijgt steun van zijn collega's in de regio Zuid-Holland Zuid en in de regio Rotterdam-Rijnmond.
Van Ee bespreekt de problemen volgende week tijdens een overleg van de veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid.

http://www.nu.nl/binnenland/2578053/c2000-vaak-plat-updates.html

Heel erg jammer dat de pers wederom niet de juiste informatie gebruikt of krijgt.
Er zijn idd update's die gedaan moeten worden dat zal overal zo zijn waar gebruik gemaakt wordt van computers en netwerken.
Het enige wat er gebeurt bij een update is dat de eventuele specials plat liggen dat wil zeggen aanvraag spraakcontact, status enzovoorts werken niet echter de spraak werkt wel gewoon.
Kortom de mensen op straat moeten dan even terug naar de "oude" werkwijze en gewoon de meldkamer aanroepen middels de stem en de centralist zal de gespreksgroepen aktief moeten uitluisteren

Ook zal het voorkomen dat de radiobediensystemen op de meldkamer te maken krijgen met een update en "opnieuw"opgestart moeten worden. hier zal men dan heus niet alles in  1 keer uitzetten en opstarten maar dit gefaseerd doen waardoor er weliswaar een verminderd aantal werkplekken beschikbaar is voor korte duur. Echter zal men altijd een go or no go punt hebben, is er een calamiteit gaande zal er in alle gevallen een no go gegeven worden.

mijn vermoeden de pers hoort iets en ziet kans een systeem (waarmee de pers niet gelukkig is) in een verkeerd daglicht te plaatsen en maakt daar heel dankbaar gebruik van.

en daarnaast is het ook nog eens zo hoeveel backups moet je hebben? of gaan we nu zeggen dat een systeem uitgevoerd moet worden met 4 bakcupsystemen?


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #177 Gepost op: 30 juli 2011, 18:22:35
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als het regelmatig gebeurd dat er uitval/storingen zijn. Eventueel terug naar analoog? Of zal dit te duur zijn?

Ik neem aan dat ze de analoge apparaten wel ergens hebben opgeslagen.

Ik had ergens gelezen dat ze een tijd geleden in New York ook C2000 gingen gebruiken maar omdat er zoveel uitval en storingen waren zijn ze weer terug gegaan naar analoog.
Met Vriendelijke Groet.....


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #178 Gepost op: 30 juli 2011, 18:27:12
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als het regelmatig gebeurd dat er uitval/storingen zijn. Eventueel terug naar analoog? Of zal dit te duur zijn?

Ik neem aan dat ze de analoge apparaten wel ergens hebben opgeslagen.

Ik had ergens gelezen dat ze een tijd geleden in New York ook C2000 gingen gebruiken maar omdat er zoveel uitval en storingen waren zijn ze weer terug gegaan naar analoog.

Ik denk dat de meeste regio's analoog niet meer op de plank hebben liggen, met uitzondering misschien van een enkele regio, maar er is uiteraard genoeg mooi en goed spul te koop. Uiteraard brengt dat veel kosten met zich mee. En ik weet uit betrouwbare bron dat in ieder geval één van de regio's zich nog steeds voor hun kop slaat dat ze het geweldig dekkende analoge netwerk niet als reserve hebben gehouden.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #179 Gepost op: 30 juli 2011, 18:30:48
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als het regelmatig gebeurd dat er uitval/storingen zijn. Eventueel terug naar analoog? Of zal dit te duur zijn?

Ik neem aan dat ze de analoge apparaten wel ergens hebben opgeslagen.

Voor analoog is ook infrastructuur nodig en alle analoge infrastructuur (zenders/ontvangers/bediening) is afgebroken. Het is dan ook zinloos om apparatuur te bewaren waar je niet meer op kunt terugvallen.