'Reanimatie van Nouri was dramatisch'

Auteur Topic: 'Reanimatie van Nouri was dramatisch'  (gelezen 14329 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 25 juni 2018, 22:20:34
Ze hebben groot gelijk. Het is ook een prima moment. Ajax is met vakantie. De WK voetbal overspoelt snel weer dit voetbalnieuws.
Door aansprakelijkheid te erkennen zijn ze van al het geouwehoer af.
Ze spreken over oordeel van toonaangevende cardiologen. Het zal mij verbazen als deze mensen bij naam genoemd zullen worden.
Ajax doet het uit eigen belang omdat ze weten dat ze de familie van Nouri nu moeten gaan betalen. Ze waren dat sowieso al van plan omdat Nouri bij Ajax hoort.
Ze hebben gezegd dat ze over de hoogte van het bedrag gaan praten met de familie.
Als Ajax zich zou gaan verdedigen in de arbitragezaak moeten ze dingen gaan zeggen die pijnlijk zijn voor de familie. Op zich geen probleem echter zal deze zaak door media gevolgd worden. Publiek en fans zullen schande spreken over Ajax. Media zullen negatief schrijven.
Kortom, een paar miljoen voor familie Nouri is een fooi vergeleken met de imagoschade die Ajax oploopt zodra ze zich gaan verweren.


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #21 Gepost op: 25 juni 2018, 23:55:40

Wat ik mij eigenlijk afvroeg, en wellicht weet iemand dit...
Wat is er met die clubarts(en) verzorgers gebeurd?
Zijn die op straf (reanimatie) kamp gestuurd?
Zijn ze ontslagen bij Ajax of werken ze er nog?
Zijn ze aangeklaagd via tuchtrecht of ander recht ivm nalatig handelen?
Of is het business as usual?

Wie kan daar inhoudelijk wat over zeggen...


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #22 Gepost op: 26 juni 2018, 08:01:50
Eventuele tuchtzaken worden toch (anoniem) gepubliceerd? Lijkt me dat door de specifieke kenmerken van deze zaak hij wel herkenbaar zou moeten zijn wanneer hij voor een tuchtcollege komt.

Zou het niet ook iets zijn voor de inspectie om te kijken naar de bekwaamheid van de betreffende zorgverleners.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2018, 08:08:04
Citaat
Aanvulling op persverklaring van Ajax over behandeling Abdelhak Nouri
Naar aanleiding van de persverklaring van Ajax over de behandeling van Abdelhak Nouri tijdens zijn ongeval in Oostenrijk in juli 2017, zijn vragen ontstaan over de nieuwe informatie die voor Ajax reden was om een third opinion aan cardiologen te vragen. Ajax hecht er waarde aan dat hier geen onduidelijkheden over blijven bestaan. Daarom geven we hier nu nadere uitleg bij.

De genoemde nieuwe informatie betrof informatie in het verzoekschrift dat de advocaten van de familie hadden ingediend bij de KNVB. Onder andere betreft dit een foto die de gelaatsuitdrukking van Abdelhak Nouri weergaf, en daarom nieuwe vragen opriep. Ajax had deze foto niet in zijn dossier. Deze bleek wel cruciaal in de beoordeling van de situatie. Verder bevatte het verzoekschrift een nieuwe lezing van de manier waarop de gegevens van de hartslagmeter moesten worden geïnterpreteerd. Die lezing kende Ajax niet en riep vragen op die de club voor een third opinion wilde aanbieden.
Ajax.nl


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2018, 08:25:54
Eventuele tuchtzaken worden toch (anoniem) gepubliceerd? Lijkt me dat door de specifieke kenmerken van deze zaak hij wel herkenbaar zou moeten zijn wanneer hij voor een tuchtcollege komt.

Zou het niet ook iets zijn voor de inspectie om te kijken naar de bekwaamheid van de betreffende zorgverleners.

Dat zou kunnen alhoewel de zaak met de verpleegkundige op het cross evenement gewoon te vinden was.
Ik kan mij zo voorstellen dat de pers dit altijd wel weet te vinden.
Heeft iemand een idee?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2018, 17:34:09
Wat ik mij eigenlijk afvroeg, en wellicht weet iemand dit...
Wat is er met die clubarts(en) verzorgers gebeurd?
Zijn die op straf (reanimatie) kamp gestuurd?
Zijn ze ontslagen bij Ajax of werken ze er nog?
Zijn ze aangeklaagd via tuchtrecht of ander recht ivm nalatig handelen?
Of is het business as usual?

Wie kan daar inhoudelijk wat over zeggen...

Clubarts Ajax krijgt vrijaf na commotie Nouri
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/clubarts-ajax-krijgt-vrijaf-na-commotie-nouri~a695b797
Samen sterk in de hulpverlening!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2018, 20:16:15
Hoop wel dat dat verlof onbetaald is. Jan Modaal moet heel goed werken voor zijn baas om een paar extra betaalde vrije dagen te verdienen.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #27 Gepost op: 26 juni 2018, 20:23:32
Clubarts Ajax krijgt vrijaf na commotie Nouri
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/clubarts-ajax-krijgt-vrijaf-na-commotie-nouri~a695b797
Kennelijk richten we ons alleen op de Nederlandse hulpverleners, de clubarts en de verzorgers die we als DE schuldigen aanwijzen en kennelijk hebben "gefaald" op het geven van EHBO.

Hoe staat het met de EHBO handelingen door de lokale stadion (eerste)hulpverleners? Zijn die even schuldig? Daar hoor ik niets over.

Kort door de bocht, hadden alle (of een deel daarvan) Nederlandse betrokkenen bij dit incident een deugdelijke reanimatie cursus incl. AED gevolgd, dan had dat een hoop ellende gescheeld door vroege(re) indicatie van een mogelijke hartstilstand/fibrilatie en had dit invloed gehad op het tijdstip van starten met reanimeren.
In de hectiek is iedereen "vergeten" een aantal zeer elementaire levensreddende EHBO handelingen uit te voeren.

Niet te min leef ik mee met Nouri en zijn naasten.

 98uiye
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #28 Gepost op: 26 juni 2018, 21:10:42
Ik heb een tijdje als EHBO'er langs het veld gezeten, het protocol daar was heel helder: de clubarts is de baas, je gaat het veld pas op wanneer de clubarts daarom vraagt en volgt zijn instructies in het kleinste details op. Dat protocol wordt er heel hard in gestampt, ook door je eigen leidinggevende. (Je zult maar iets fout doen bij een speler van een paar miljoen die daardoor een wedstrijd niet meer kan spelen is het argument.)

Als EHBO'er moet je trouwens ook gewoon op de expertise van een arts kunnen vertrouwen, ook buiten het voetbalveld natuurlijk. Lijkt me een heel nare situatie ook voor de betrokken EHBO'ers.


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #29 Gepost op: 26 juni 2018, 22:07:06
Dat klopt. De clubarts is hier echt de eerste verantwoordelijke. Hoort zich ook te oriënteren bij elk trainingskamp hoe de hulpverlening op de locatie trainingskamp is geregeld en wat er extra nodig is. Hoort reanimatie vaardigheden goed te beheersen.  Daar wordt hij waarschijnlijk goed voor betaald. Ik vind dat hij goed weg komt met verlof!