Wie kan mij helpen?

Auteur Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 9043 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw_sluis

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:38:19
Als het goed is maakt cameratype niet uit. Elke camera/videocamera/camcorder heeft onderaan een soort schroefgat zitten. Op een statief zit die schroef (soms vast, soms kan je aan een plaatje die je eraf kunt halen). Die schroef draai je dus onder in de camera en voila. Hij zit vast. ;)

Ja dat zit er natuurlijk op dat snap ik ook bij de mijne


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #31 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:45:48
Ik kan nog steeds niet bij de gedachte dat ik bij elk incident met m'n statief zou moeten gaan slepen.
  :-\

statief neerzetten, uitklappen, rechtzetten, camera erop, richting, zelfontspanner erop zetten en schieten. totale tijd zo'n 40 seconde per foto?? en dan je hele handel weer oppakken 10 m verderop weer neerplanten.
Alleen bij de gedachte moet ik al lachen.  ;D

(maargoed MIJN mening, ga vooral door met de manier waarop je zelf de beste foto's maakt! En daar gaat ergens anders over.)

Dennis, het lijkt erop dat hij gewoon een te lange sluitertijd kiest en misschien zelfs automatisch de ISO nog wel omhoog gooit. Enige optie om een brandweerauto in het donker rijdend op de foto te zetten zal toch met flitser zijn, al zul je dan voornamelijk striping zien. Werken met statief heeft in dit geval ook geen nut, je sluitertijd gaat omlaag naar 1/5 seconde en langer en die auto rijdt iets van 30 a 40 km, dan zul je altijd bewogen foto's krijgen.

Gewoon veel proberen en op den duur lukt het wel! Ik ben er ook gekomen  :P (denk ik)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #32 Gepost op: 25 oktober 2005, 18:48:46
Ik kan nog steeds niet bij de gedachte dat ik bij elk incident met m'n statief zou moeten gaan slepen.
  :-\

statief neerzetten, uitklappen, rechtzetten, camera erop, richting, zelfontspanner erop zetten en schieten. totale tijd zo'n 40 seconde per foto?? en dan je hele handel weer oppakken 10 m verderop weer neerplanten.
Alleen bij de gedachte moet ik al lachen.  ;D

(maargoed MIJN mening, ga vooral door met de manier waarop je zelf de beste foto's maakt! En daar gaat ergens anders over.)

Dennis, het lijkt erop dat hij gewoon een te lange sluitertijd kiest en misschien zelfs automatisch de ISO nog wel omhoog gooit. Enige optie om een brandweerauto in het donker rijdend op de foto te zetten zal toch met flitser zijn, al zul je dan voornamelijk striping zien. Werken met statief heeft in dit geval ook geen nut, je sluitertijd gaat omlaag naar 1/5 seconde en langer en die auto rijdt iets van 30 a 40 km, dan zul je altijd bewogen foto's krijgen.

Gewoon veel proberen en op den duur lukt het wel! Ik ben er ook gekomen  :P (denk ik)

Zo veel werk is dat niet hoor met dat statief, ik heb 't blokje wat in in m'n camera moet draaien al op m'n camera zitten, ik hoef dus alleen m'n statief uit de schuiven, camera erop klikken en dan maar foto's nemen. En 10 meter lopen met dat statief is toch ook niet zo heel lastig,

maar iedereen heeft z'n eigen goede manier op foto's te maken, de een vind het prettig met statief en dan andere zonder
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #33 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:06:49
Ik kan nog steeds niet bij de gedachte dat ik bij elk incident met m'n statief zou moeten gaan slepen.
  :-\

statief neerzetten, uitklappen, rechtzetten, camera erop, richting, zelfontspanner erop zetten en schieten. totale tijd zo'n 40 seconde per foto?? en dan je hele handel weer oppakken 10 m verderop weer neerplanten.
Alleen bij de gedachte moet ik al lachen.  ;D

(maargoed MIJN mening, ga vooral door met de manier waarop je zelf de beste foto's maakt! En daar gaat ergens anders over.)

Dennis, het lijkt erop dat hij gewoon een te lange sluitertijd kiest en misschien zelfs automatisch de ISO nog wel omhoog gooit. Enige optie om een brandweerauto in het donker rijdend op de foto te zetten zal toch met flitser zijn, al zul je dan voornamelijk striping zien. Werken met statief heeft in dit geval ook geen nut, je sluitertijd gaat omlaag naar 1/5 seconde en langer en die auto rijdt iets van 30 a 40 km, dan zul je altijd bewogen foto's krijgen.

Gewoon veel proberen en op den duur lukt het wel! Ik ben er ook gekomen  :P (denk ik)

Bedankt voor je bericht. leuke bijkomstigheid is dat de wagen al stil stond. Ik denk ( en dat ik weet k bijna cker ) dat ik de camera gewoon teveel bewogen heb.

In het donker fotograferen blijft moeilijk vind ik


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #34 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:17:13
Of je koopt een camera die zonder ruis op hogere iso ook nog foto's kan maken..... ::) en het liefst natuurlijk met een lichtsterke lens erop ::) en een anti-shake iets of image stabiliser of iets in die richting ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #35 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:24:13
Of je koopt een camera die zonder ruis op hogere iso ook nog foto's kan maken..... ::) en het liefst natuurlijk met een lichtsterke lens erop ::) en een anti-shake iets of image stabiliser of iets in die richting ::)
Trek je knip maar open...  :P ::)


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #36 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:43:51
Ja idd, dat kost wel wat


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #37 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:45:44
Weet nog iemand antwoord op mijn vraag  ???   ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #38 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:46:22
Jah als je een externe flitser op je camera hebt kan dat allemaal wel, maar als je bijv bij een ongeval staat op een redelijke afstand, kan je je flits niet gebruiken, omdat hij gewoon niet zover komt, en als je je iso hoger zet, zijn je foto's niet scherp meer.

Dat je foto's niet scherp zijn zal niet aan je iso liggen. Het is wel zo hoe hoger de iso hoe meer ruis je krijgt.
Met een interne flitser lukt dit ook, alleen je moet wel weten hoe je met je camera om moet gaan.
Sowieso is het flitsen alleen voor niet veel ingezoomde foto's. Zodra je je camera flink in laat zomen, klap je flitser dan maar in want dat heeft echt geen zin ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #39 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:47:52
ik heb een ander raar probleem met m'n camera,

m'n batterijen zijn altijd heel snel leeg, en 't rare is als ik bij m'n oplader dat testlampje gebruik is de batterij nog gewoon vol. weet iemand hoe dit kan?

ik heb wel een oplader bij m'n camera gehad, zou je die misschien daar persee in moeten laden?

Zat de batterij al bij de camera of heb je een nieuwe gekocht?
Vaak zijn de batterijen die bij de camera zitten niet echt super ;)