Wie kan mij helpen?

Auteur Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 9101 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #40 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:49:12
Trek je knip maar open... :P ::)
Ik geef alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn ::)
Een statief werkt natuurlijk ook.... 30 seconden belicht en nog steeds scherp ::)
Enige probleem is dat je onderwerp natuurlijk meestal geen 30 seconden stilstaat :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #41 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:51:44
Zat de batterij al bij de camera of heb je een nieuwe gekocht?
Vaak zijn de batterijen die bij de camera zitten niet echt super ;)

ik heb verschillende, ook andere die niet bij de camera zaten  ::)

2000 mAh en 2400 mAh

batterijen die bij de camera zaten zijn 2100 mAh
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #42 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:53:01
Ik geef alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn ::)
Een statief werkt natuurlijk ook.... 30 seconden belicht en nog steeds scherp ::)
Enige probleem is dat je onderwerp natuurlijk meestal geen 30 seconden stilstaat :P


Daarom is het ook moeilijk om de brandweermannen te fotograferen in het donker, want die staan ook niet stil  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #43 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:53:20
ik heb verschillende, ook andere die niet bij de camera zaten  ::)

2000 mAh en 2400 mAh

batterijen die bij de camera zaten zijn 2100 mAh


Tja......
Das wel gek dan...Is de batterij ook echt leeg of geeft hij het op het beeldschermpje aan?


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #44 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:56:21
Tja......
Das wel gek dan...Is de batterij ook echt leeg of geeft hij het op het beeldschermpje aan?

Nou de camera valt dan gewoon uit

maar als ik bij m'n oplader (niet die ik erbij heb gehad) die batterij erin steek, en ik laat 't testlampje branden, geeft hij gewoon aan dat hij nog vol is , dus snap het ook niet hoor
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #45 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:58:07
Of ze zijn erg temperatuurgevoelig? meeste accus zijn dat zowiezo... daarnaast heeft een camera een bepaalde spanning nodig, als ie daaronder komt zegt ie: doe het zelf maar, anders heb je het risico dat een gemaakte foto niet meer opgeslagen kan worden.... en de spanning die je cam nodig heeft kan natuurlijk boven de spanning liggen die je meetlampje van je oplader geeft...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #46 Gepost op: 25 oktober 2005, 19:59:41
Of ze zijn erg temperatuurgevoelig? meeste accus zijn dat zowiezo... daarnaast heeft een camera een bepaalde spanning nodig, als ie daaronder komt zegt ie: doe het zelf maar, anders heb je het risico dat een gemaakte foto niet meer opgeslagen kan worden.... en de spanning die je cam nodig heeft kan natuurlijk boven de spanning liggen die je meetlampje van je oplader geeft...

jah dat zou kunnen,
maar ze zijn dan wel erg snel leeg hoor, zal nog eens wat testjes doen met die camera en de batterijen  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #47 Gepost op: 25 oktober 2005, 21:40:19
Daarom is het ook moeilijk om de brandweermannen te fotograferen in het donker, want die staan ook niet stil  ;)

En dat is nu net de reden waarom je wel moet flitsen.

Vanavond bij een oefening geweest, alles geflitst. Niets aan het handje. Natuurlijk zijn je foto's wat donker maar je ziet echt wel wat er gebeurd. (wel alles op ISO 1600)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 25 oktober 2005, 21:49:40
ik vind flitsen nou niet bepaald super, alles reflecteerd terug
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #49 Gepost op: 25 oktober 2005, 21:56:34
ik vind flitsen nou niet bepaald super, alles reflecteerd terug

Dat ligt er dus heel erg aan wat voor flitser je hebt en hoever je inzoomt. Rick heeft het ook al aangegeven, flitsen heeft alleen zin bij uitgezoomd werken en bij voorkeur een externe flits.

(verwacht dat je mijn site kent en daar staan genoeg nachtfoto's op, IK ZEG NIET DAT ZE GOED ZIJN maar wel dat er weinig bewegingsonscherpte aanwezig is en nu goed te zien is wat er gaande is.)

update 22:25 -- Foto's van de oefening van vanavond online