Wie kan mij helpen?

Auteur Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 9118 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #50 Gepost op: 26 oktober 2005, 13:50:43
ik ben nu bezig om m'n batterijen helemaal te ontladen, eens kijken of dat werkt  ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


firemanr

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 27 oktober 2005, 17:57:02
ik ben nu bezig om m'n batterijen helemaal te ontladen, eens kijken of dat werkt  ::)

Ik heb batterijen bij mn camera gekocht, met de bijbehorende lader. Er is mij verteld dat je de batterijen in de daarvoor bestemde lader moet steken, anders "verniel" je op de lange duur (of korte) je batterijen .......Je kan dus geen 2400 mAh batterijen in een lader van 2000 steken, anders laad hij ze niet ver genoeg op en je batterijen gaan met sprongen achteruit.

Dat ligt er dus heel erg aan wat voor flitser je hebt en hoever je inzoomt. Rick heeft het ook al aangegeven, flitsen heeft alleen zin bij uitgezoomd werken en bij voorkeur een externe flits.

(verwacht dat je mijn site kent en daar staan genoeg nachtfoto's op, IK ZEG NIET DAT ZE GOED ZIJN maar wel dat er weinig bewegingsonscherpte aanwezig is en nu goed te zien is wat er gaande is.)

update 22:25 -- Foto's van de oefening van vanavond online

Flitsen, snachts natuurlijk, bij een brand geeft reflectie van de pakken of van het voertuig. Dit is niet te voorkomen. Als je geen externe flitser hebt, komt je flitslicht soms niet ver genoeg om je voorwerp te belichten. Dus mijn ervaring (met mijn camera) is : zo min mogelijk flitsen en gebruik maken van het licht wat afkomstig is van de brand of bouwlampen op het voertuig! ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #52 Gepost op: 27 oktober 2005, 18:03:12
ik heb ze ontladen en weer terug opgeladen, ze lijken het nu weer goed te doen  ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


brw_sluis

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 27 oktober 2005, 19:50:46
ik heb ze ontladen en weer terug opgeladen, ze lijken het nu weer goed te doen  ;D

Kijk dat is beter he nu wachten op een brand ::)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2005, 21:15:23
Kijk dat is beter he nu wachten op een brand ::)

ik zit nog steeds te wachten  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


brw_sluis

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 28 oktober 2005, 21:36:46
ik zit nog steeds te wachten  :P

ja ik ook man :P


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:47:54
Onderstaande foto's zijn gewoon uit de hand genomen met de volgende specificaties:

ISO 800
Diafragma 3,5
Sluitertijd van 1/15 of 1/30
Externe flitser gebruikt voor invullicht, met name om de voorgrond wat meer uit te lichten.

Ik moet erbij vertellen: Minolta 7D, dus met antishakesysteem. Geeft je al snel 3 stops meer speelruimte voor wat betreft het uit de hand fotograferen.
Lens heeft een lichtsterkte van 3.5 - 6.3.
Kan je nagaan wat je kunt bereiken als je een lens met 2.8 lichtsterkte er op schroeft.





Gr
Erik


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #57 Gepost op: 29 oktober 2005, 01:42:11
Knappe pics erik..

ik heb ook maar eens een extern flitsje besteld....want met de flits die erop zit kom je in dit soort situaties niet ver ;)

Welke flits heb je erop zitten?? ik heb de 3600hs(d) besteld... ..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #58 Gepost op: 29 oktober 2005, 09:17:55
Onderstaande foto's zijn gewoon uit de hand genomen met de volgende specificaties:

ISO 800
Diafragma 3,5
Sluitertijd van 1/15 of 1/30
Externe flitser gebruikt voor invullicht, met name om de voorgrond wat meer uit te lichten.

Ik moet erbij vertellen: Minolta 7D, dus met antishakesysteem. Geeft je al snel 3 stops meer speelruimte voor wat betreft het uit de hand fotograferen.
Lens heeft een lichtsterkte van 3.5 - 6.3.
Kan je nagaan wat je kunt bereiken als je een lens met 2.8 lichtsterkte er op schroeft.



Gr
Erik




zo te zien is het wel vrij licht daar, bijv de lichten van de brandweer ect.

maar toch knappe foto's uit de hand  :)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #59 Gepost op: 29 oktober 2005, 11:38:02
zo te zien is het wel vrij licht daar, bijv de lichten van de brandweer ect.

maar toch knappe foto's uit de hand :)
Als je plaatjes quote.....maak dan ff url-tags van de img tags.....zo scroll je je een ongeluk om 2x dezelfde foto's te bekijken.. ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-