CAO onderhandelingen politie 2018

Auteur Topic: CAO onderhandelingen politie 2018  (gelezen 13821 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #20 Gepost op: 26 augustus 2018, 09:29:22
Waarschijnlijk heeft de beveiliging gewoon alle aangetroffen drugs ingenomen en de toegangskaartjes afgepakt. Geen aanhouding meer omdat de politie niet aanwezig is om de verdachte over te nemen een heeft aangekondigd alleen te komen voor prio 1, dus geen aanhoudingen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2018, 03:08:39
https://twitter.com/Politiebond/status/1034853163730432001
Stakende agenten; alle begrip voor. Is niet een beroep waarvan je zegt 'we gaan allemaal naar het malieveld' zonder ergens op veiligheid (noodhulp!) in te leveren, dus maar op 'alternatieve' manieren.

Maar hoe is het verantwoord dat de (agenten namens de) politiebonden (!) gebruik maken van politiemateriaal (tekst/actiewagens)? Moet de politie cq. de belastingbetaler meebetalen aan het uiten van teksten/meningen van de bonden?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2018, 10:59:14
Elke vorm van aktievoeren kost belastinggeld. Wat denk je dat de staat misloopt door de enorme daling in geschreven bekeuringen en het niet meer innen van openstaande boetes? Dat is vorige keer geraamd op ruim 70 miljoen euro. Dat is wel iets meer dan het gebruik van een tekstkar voor een ander doel dan ooit aangekocht. Meestal staan die dingen anders toch ergens in een depot te verstoffen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2018, 21:30:46
Vroeg of laat zullen die boetes nog wel eens geïnd worden. Dat geld zal ooit wel eens komen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 7 september 2018, 10:36:14
Vanaf aanstaande donderdag voeren politiemedewerkers het werk in de ID-straten niet meer uit. Hier zijn onder andere de Afdeling Vreemdelingenpolitie, Identificatie en Mensenhandel (AVIM) maar ook andere ondersteunende diensten bij betrokken. Met deze actie leggen we de vinger op de capaciteitsknelpunten van de politie. De afgelopen jaren is al meerdere malen aandacht gevraagd voor de veel te hoge werkdruk rondom de ID-straten. De maat is vol.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #29 Gepost op: 12 september 2018, 20:06:38
Het is om te janken. Afgelopen week schijnt er ineens druk onderhandeld te zijn terwijl daarvoor het ministerie er allemaal niet zo veel tijd voor had. Nu de bonden plat blijven liggen komt er een sommatie namens de minister en de korpschef dat het niet door mag gaan. Hoezo achter je mensen staan?

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de CAO acties zo hoog opliepen. Ik heb ook nog nooit zoveel onvrede op de werkvloer over de organisatie gehoord. De minister vreest de uitstroom van 14.000 mensen de komende zeven jaar. Een uitstroom die je al jaren terug kon zien aankomen. Als de werkdruk zo blijft toenemen en de organisatie kapot gemaakt wordt gaan er nog veel meer dan 14.000 mensen weg!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein