Bergingsbedrijven willen zelf incidenten kunnen beveiligen

Auteur Topic: Bergingsbedrijven willen zelf incidenten kunnen beveiligen  (gelezen 4562 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,934
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2018, 11:13:21
Rondom A'dam en R'dam is dit een echt probleem, dat onderstreep ik wel.
Maar je hoeft niet te investeren in RWS, die botsabsorbers staan net als de bergers strategisch langs de ring. De lijntjes naar de botsabsorbers moeten korter.
Het is idd een puur financieel probleem, want die berger betaald zijn personeel net als de IM aannemer maar die kunnen ze betalen van de inzet niet van de stand-by. Bij veel ongevallen wordt er geen botsabsorber ingezet en doet RWS de beveiliging zelf en blijven de kosten dus laag.
Als ik simpel ga rekenen dat alles dat binnen een uur weg is van de weg waar RWS ( of andere hulpdienst ) de beveiliging doet denk ik dat het op een rustige dag op de ring al gauw een 5 tot 10 inzetten per dag scheelt dat is snel omgerekend 110.000 tot 220.000 per jaar.

Welke zijn de bedragen (per uur of per inzet oid) die in rekening en aan wie worden gebracht voor een bots en voor een bergingswagen, type klein en type groot ?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,999
    • Harm Infra Transport
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2018, 11:32:13
Een bots ligt ongeveer tussen de 60 en 65 euro p/h vaak met een minimum van 3 uur,
Kleine auto zoals te zien in het filmpje tussen de 70 en 80 euro p/h vaak met een minimum van 3 uur,
Grote bergingsauto voor vrachtauto's tussen de 125 en 175 euro per uur maar met een minimum van 480 euro per inzet.

Dus als je dat uitrekent zit je snel op en paar miljoen per jaar.  
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,934
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2018, 12:00:11
Een bots ligt ongeveer tussen de 60 en 65 euro p/h vaak met een minimum van 3 uur,
Kleine auto zoals te zien in het filmpje tussen de 70 en 80 euro p/h vaak met een minimum van 3 uur,
Grote bergingsauto voor vrachtauto's tussen de 125 en 175 euro per uur maar met een minimum van 480 euro per inzet.

Dus als je dat uitrekent zit je snel op en paar miljoen per jaar.

Duidelijk, bedankt voor de informatie.

(Extra) veiligheid bergers voor zeg een kleine 200 euro is toch echt geen overbodige luxe als de bots snel ter plekke zou kunnen zijn.
Gelet op de verletkosten door de filevorming zijn de kosten bergingsauto ook betrekkelijk laag, dus te sneller de boel kan worden opgeruimd des te beter,1. de berger moet dus zo snel mogelijk ter plaatse kunnen  komen en 2. zo snel mogelijk het groene licht krijgen om aan de gang te gaan.

Wie betaalt uiteindelijk de rekening ?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,999
    • Harm Infra Transport
Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2018, 12:57:54
Wie betaalt uiteindelijk de rekening ?

De verzekeraars.

Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,934
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2018, 10:39:23
De verzekeraars.

Dat dacht ik ook.

Waarom maakt RWS zich dan druk om de kosten, is er geen sluitende rekening tussen RWS en de verzekeraars ?

@DiNozzo Is er een voorbehoudt vanuit Rijkswaterstaat dat bergers niet zelf mogen beveiligen? Of is het gewoon een kostenplaatje omdat die bots zonder opdracht inzetten niet vergoedt wordt?


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 802
  • BHV'er
Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2018, 14:40:41
Berger met bots aanhanger. Bots afkoppelen, auto opladen, bots aankoppelen. Het zou kunnen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,934
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2018, 10:39:42
Berger met bots aanhanger. Bots afkoppelen, auto opladen, bots aankoppelen. Het zou kunnen.

Als men tot dit concept zou overgaan dan moet het wel voldoen aan een aantal voorwaarden o.a. bij het opstellen automatisch afkoppelen, automatisch op de remmen, eigen stroomvoorziening, bediening bord en het uitbrengen van de eigenlijke botsabsorber op afstand en vooral geen kinderachtige afmetingen en gewichten om effectief te kunnen zijn. Lijkt mij een vrij dure aangelegenheid om een bots plus een man uit te sparen terwijl zoals HIT aangeeft de kosten van de huidige bots maar vrij beperkt zijn en het oppikken van de aanhanger vertragend kan werken als de berger doende is met een andere klus.
Bergers en botsen rijden tot heden met oranje dus het kan de nodige tijd nemen totdat de berger ter plaatse kan zijn. Waarom bergers en botsen, die in feite in de praktijk bij een calamiteit snel zouden moeten kunnen acteren, geen blauw ?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,999
    • Harm Infra Transport
Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2018, 13:53:04
Berger met bots aanhanger. Bots afkoppelen, auto opladen, bots aankoppelen. Het zou kunnen.

Dit kan en mag niet.

Er is een concept waarbij er een aanhangerbotsabsorber( ab) is,  maar deze is eigenlijk niet toegestaan omdat de chauffeur nog steeds tussen de ab moet zijn voor het aan en afkoppelen. Verder is er geen verzekeringsmaatschappij die gaat verzekeren dat een berger met slachtoffers en voertuigen achteruit gaat rijden om de ab weer aan te koppelen. Wanneer de berger eerst de auto wegbrengt en later de ab ophaalt dan blijft de rijstrook te lang afgesloten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2018, 21:06:29
De verzekeraars.

Nee, niet altijd.
Bij een pechverplaatsing betaald RWS, bij schade de verzekering.

Bergers die zichzelf beveiligen is een aardig idee, maar in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar, simpelweg geen budget en personeel genoeg. Zeker de kleinere bergers die IM rijden kunnen dat zich echt niet veroorloven, dag en nacht eigenlijk genoeg mensen klaar hebben staan voor bergen en beveiligen.


OlympiaA

  • Afzetter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #19 Gepost op: 4 februari 2018, 18:49:37
Dit kan en mag niet.




Dit is er wel en werkt uit de kunst.