GRIP 1 Hulpverlening (vreemde lucht verzorgingstehuis) Hoekse Brink - Hoek van Holland 28-01-2018

Auteur Topic: GRIP 1 Hulpverlening (vreemde lucht verzorgingstehuis) Hoekse Brink - Hoek van Holland 28-01-2018  (gelezen 5882 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Wat ik al vermoede een flink verkeerde inschatting, dit kun je niet uitleggen. Idd schaamrood op de kaken voor de VRR.

De show van Littooij must go on!

Uiteraard, dit fenomeen is geen zaak voor veiligheidregio, brandweer, ambulancedienst, MMT en de acute gezondheidszorg.

De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft het als aandachtspunt, het fenomeen noemen we Sick Building Syndrome. We weten ook dat er in Nederland nog veel meer gebouwen zijn met precies hetzelfde probleem vandaar dat het belangrijk is om eigenaren van gebouwen voor te lichten en te controleren/handhaven. Het is het werkterrein voor publieke gezondheidszorg, arbeidsinspectie en inspectiediensten die toezicht houden op bijv. gevangenissen, zorginstellingen, enz.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Wat ik al vermoede een flink verkeerde inschatting, dit kun je niet uitleggen. Idd schaamrood op de kaken voor de VRR.

De show van Littooij must go on!

Dit is geen verkeerde inschatting, dit is de VRR: "Wij zijn er altijd".  Dat klopt, alleen niet voor de mensen die een schaarse ambulance nodig hebben... De ambulancezorg in deze regio staat zwaar onder druk, maar blijkbaar is dat geen reden om kritisch na te denken over de inzet van dit schaarse goed.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


guest12562

  • Gast
Dit is gewoon een klein incident, mocht je uberhaupt een ambu nodig hebben dan is 1 genoeg.
1 TS om te meten is ook genoeg eventueel aangevuld met meet apparatuur van een OVD, AGS als de OVD niet genoeg meet apparatuur heeft.

Vanaf het begin al met argus ogen naar dit incident gekeken en dat bleek helaas terecht. Komt niet professioneel over.


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Wat ik al vermoede een flink verkeerde inschatting, dit kun je niet uitleggen. Idd schaamrood op de kaken voor de VRR.

De show van Littooij must go on!

VRR was toch de beste van Nederland?




ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
CO2 is toch reukloos, hoe kan er dan een vreemde lucht zijn?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
CO2 is toch reukloos, hoe kan er dan een vreemde lucht zijn?

Smerige luchtbehandelingskanalen en daardoor een muffe lucht die niet direct is toe te wijzen aan een specifieke plek. Smerige kanalen en filters zorgen voor een slechtere verversing en daardoor meer co2.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
CO2 is toch reukloos, hoe kan er dan een vreemde lucht zijn?

Bij een schone en goed onderhouden luchtbehandelingsinstallatie wordt de lucht in het pand regelmatig ververst. Het zorgt dat er in het gebouw verse lucht komt met 21% zuurstof en het zorgt dat de oude lucht uit het gebouw naar buiten wordt afgevoerd. Deze oude lucht bevat behalve meer CO2 ook alle stank uit het verzorgingstehuis (een boeiende cocktail van scheetjes, pis, poep, zweet, etter, slechte adem, kots, etenslucht, enz).

De Veiligheidsregio zou in mijn ogen woest moeten worden op dit verzorgingstehuis omdat vuile, slecht onderhouden luchtbehandelingssystemen brandgevaar opleveren. Brand wil je als Veiligheidsregio niet hebben in verzorgingstehuizen met verminderd- en niet-zelfredzame bewoners. Vieze, slecht onderhouden luchtbehandelingssystemen wil je ook niet hebben als dergelijk tehuizen voor je oude moeder moeten zorgen, de lucht is zo ongezond dat klachten van mensen met o.a. astma en allergieen kunnen verergeren.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

RTV Rijnmond
Gepubliceerd op 28 jan. 2018

Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Als je de P2000-melding bedoelt. Blijkbaar is dit één van de landelijke meldingkwalificaties die regelmatig in Hollands Midden langs komt: "vreemde lucht (CO/Koolmonoxide)"

CO2 is toch reukloos, hoe kan er dan een vreemde lucht zijn?