Uitrusting en koppelriem voor beveiligers

Auteur Topic: Uitrusting en koppelriem voor beveiligers  (gelezen 7914 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

securitynl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Gepost op: 29 januari 2018, 19:06:13
Hallo allemaal,

Na een lange tijd van afwezigheid in het werkveld, ben ik sinds kort weer parttime aan de slag gegaan als beveiliger. Behalve het voorgeschreven uniform hebben we eigenlijk een redelijke vrijheid welke items we bij ons willen dragen. Om te voorkomen dat mijn broekzakken binnen de kortste tijd uitpuilen wil ik hiervoor een goede koppel en het juiste toebehoren aanschaffen. Werkzaamheden bestaan vooral uit surveillance, toegangscontroles, evenementen, crowd control en soms wat verkeer. Hebben jullie misschien nog tips wat er aan de koppel van een beveiliger dient te hangen ?
Ik zit zelf te denken aan de volgende items:
- portofoonhouder
- sleutelhouder
- houder voor zakmes of multitool
- zaklamp houder
- tasje voor latex handschoenen
- telefoonhouder
- ring voor grote maglite (enkel nog voor verkeer)

Zie ik hier nog belangrijke of handige tools die ik vergeten ben ?
De notitieblokjes etc kunnen dan gewoon in mijn broekzakken + evt nog een paar tactische handschoenen.
Verder hoor ik nog wel eens beveiligers die een first aid of kiss of life setje bij zich dragen...maar ik vraag me af of dit wel echt nodig is.

Wat betreft de koppel zelf: Ik zoek een koppel die er netjes en professioneel uitziet, je gemakkelijk af kunt doen tijdens bureau en receptiewerk (dus niet in de riemlussen), en die uiteraard comfortabel is om te dragen. Ik heb in het verleden een nylon koppel gedragen en vond deze toch wat minder prettig (last van wat irritaties/schuren door het materiaal, verschuiven van de koppel en toebehoren, en na een tijd zag de koppel er toch wat minder netjes uit), dus ik neig nu toch meer naar leer en een koppel die stevig op zn plek zit. Alleen lijkt het aanbod daar zeer beperkt te zijn in Nederland (behalve dan de oude koppels die in de broek gedragen werden). Misschien heeft hier ook iemand nog tips, of welke gebruiken jullie allemaal?

Een tijdje terug zag ik dat de politie in Luxemburg nog wel leren koppels draagt welke volgens mij met beltkeepers over de broekriem gedragen worden (zie onderstaande afbeelding). Weet iemand misschien welk model of type koppels dit zijn en waar deze evt te krijgen zijn...en heeft iemand misschien ervaring met deze koppels? Of misschien zijn er andere opties of modellen die ik nog moet overwegen?

Alvast dank voor jullie tips en het delen van jullie meningen!






securitynl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2018, 19:12:51
De bijlage met afbeelding zat er volgens mij niet bij...bij deze



DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2018, 21:56:52
Waarom een koppel? Is alleen maar slecht voor je rug op lange termijn. Te veel mee sjouwen helpt ook niet als je wel een keertje moet rennen.

-Sleutelbos aan je koppel, maakt alleen maar lawaai.
-Portofoon houder, of portofoon met clip aan een riem
-Zakmes of multitool, wanneer verwacht je die te gebruiken?
-Zaklamp, kan handig zijn
-telefoonhouder, waarom de telefoon niet in je broekzak?
-tasje voor latex handschoenen kan ook gewoon in je broek

Kijk goed naar welk werk je gaat doen, een evenementenbeveiliger heeft iets anders nodig als een mobiel surveillant.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


securitynl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2018, 18:10:51
Ons takenpakket bestaat veelal uit een combinatie. Ik ben vooral werkzaam tijdens buitenevenementen. Activiteiten bestaan o.a. uit toegangscontrole en toezicht, maar ook surveillancerondes op en rondom het terrein en nachtelijke bewaking van het terrein. Basisuitrusting is in ieder geval portofoon en een goede zaklamp en multitool. Handschoenen, first-aid en/of kiss of life heb ik tot nu toe weinig nodig gehad..maar misschien toch wel verstandig om bij je te hebben mocht je als eerste ter plekke zijn bij een noodsituatie (immers redelijk wat incidenten tijdens evenementen).

Ik vind het niet prettig om alles in mn broekzakken te proppen...die zitten immers al aardig vol met notitieblokjes, bonnenboekje en terreinkaarten. Liever alles op een vaste plek aan een riem of koppel. Maar het moet wel een beetje prettig dragen en er gewoon netjes uitzien (de goedkope nylon koppel die ik nu heb zit niet prettig en ziet er wat rommelig uit).

Ik ben een beetje aan het googlen en zoeken gegaan….ik zie o.a. dat de nylon koppel van Uncle Mikes vrij goed uit de bus komt. Een ander merk dat ik vaker tegenkom is SPE. wie heeft er ervaring met deze merken en hoe zijn deze qua kwaliteit en comfort? Qua leren dienstkoppels lijkt de keuze hier zeer beperkt te zijn. Koppel op bovenstaande foto (politie Luxemburg) blijkt van het merk Gould & Goodrich (Amerikaans) te zijn. Wie gebruikt dit type koppel toevallig en zijn deze aan te bevelen? En weet iemand of dit model ook in Nederland of Europa te krijgen is? Ziet er wel mooi en professioneel uit. Bijgevoegd een foto van de koppel van de website van de fabrikant.