Competenties trainen voor selectiedag B

Auteur Topic: Competenties trainen voor selectiedag B  (gelezen 5319 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cashher

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 7 november 2018, 11:09:41
Beste,

Juli jongstleden ben ik (22) helaas afgewezen naar aanleiding van selectie dag B, ik scoorde 29 van de minimaal 30 te behalen punten voor de functie agent. Voor alle competenties scoorde ik voldoende echter voor de competenties stressbestendigheid, overwicht, contactgerichtheid, inlevingsvermogen en zelfinzicht beneden gemiddeld. Ik zou graag de benodigde competenties willen gaan trainen zodat ik over (bijvoorbeeld) een jaar meer kans maak tijdens mijn sollicitatie. Momenteel werk ik als bijbaan in de supermarkt (vulploegmedewerker), wat een redelijke plek is om een deel van de competenties te trainen, echter wil ik er het maximale uithalen.

Hebben jullie nog adviezen/ideeën over werk wat ideaal is om de vereiste competenties te kunnen trainen, ook ben ik benieuwd naar wat jullie gedaan hebben om de benodigde competenties op te schroeven?

Alvast bedankt!




Tim91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #1 Gepost op: 7 november 2018, 17:20:21
Welkom op het forum en zonde dat je afgekeurd bent op selectiedag B, jammer maar helaas nu niets meer aan te veranderen.
Je zit ongeveer in hetzelfde schuitje als ik op die leeftijd zat. Ik ben op dezelfde leeftijd ongeveer ook bij de Politie gaan solliciteren en toen ook op onderdeel B afgevallen.
Hetgeen ik je mee kan geven voor de aankomende tijd of misschien zelfs voor de volgende keer dat je gaat solliciteren is gewoon jezelf blijven.

Gewoon de aankomende tijd positief tegemoet gaan, en wellicht kun je even contact opnemen met de frontoffice om te vragen of de psycholoog even het e.e.a. toe wil lichten.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #2 Gepost op: 10 november 2018, 09:36:50
Precies. Niet blind staren op politiewerk op dit moment. Je bent nog jong genoeg. Misschien goed om eerst nog even te werken of een andere opleiding te gaan doen. Beetje levenservaring op doen en automatisch aan je competenties werken. Ik snap dat je niet wil wachten totdat je net zo oud bent als ik (34), maar bijvoorbeeld 25 is ook een prima leeftijd om te beginnen volgens mij. Succes met je keuze in ieder geval!
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Smitty

  • Hoofdagent Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
Reactie #3 Gepost op: 10 november 2018, 12:12:56
Vervelend dat je bent afgewezen, maar laat de moed je niet in de schoenen zakken! Volgend jaar weer een kans en die zou ik zeker pakken als ik jou was.

Wat betreft je competenties, achter je uitslagen staat als het goed is wat er onder welke competentie valt. Daarnaast zou ik persoonlijk de dingen die je moet ontwikkelen koppelen aan je werk in de supermakt.. Contactgerichtheid en inlevingsvermogen moet je hier prima kunnen ontwikkelen.. "Vervelend om te horen dat u nu al voor de 3e keer hier komt en dat alweer de boter op is, ik ga even bij mijn leidinggevende voor u navragen waar dit aan ligt." En het dan ook écht doen, niet zoals alle andere medewerkers naar het magazijn lopen en je telefoon checken.. "Ik heb het voor u gevraagd, er is een storing in het systeem van Becel waardoor er geen boter geleverd is, ik kan u wel deze van Blueband aanbieden" Nouja zoiets.. Neem gewoon iets meer tijd voor de klanten bijvoorbeeld, goed voor het bedrijf maar ook goed voor jou ;) En qua zelfinzicht.. ga reflecteren op de dingen die je gedaan hebt en hoe je dat vond gaan.. of vraag je leidinggevende eens naar tips en tops.
Alle berichten zijn op persoonlijke titel.


Gouda112

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #4 Gepost op: 12 november 2018, 20:03:34
Goedenavond,

Vervelend dat je bent afgewezen bij onderdeel B, helaas duurt het lang voor dat je weer mag solliciteren maar des te meer tijd heb je om jezelf verder te ontwikkelen. Als ik jou was zou ik toch nagaan wat bij jou stress opwekt en je eigen daarin verdiepen. Daarnaast is overwicht in mijn ogen regie tonen en situaties de baas zijn. Probeer je in situaties te verkeren waarin je tegengas krijgt, misschien een bijbaan in de evenementenbeveiliging? Zelfinzicht is kennis van jezelf hebben bijvoorbeeld waarom vind jij dingen leuk en wat heeft jou gemaakt tot wie je nu bent of welke eigenschappen beheers je goed en welke verdienen meer aandacht. Leer jezelf beter kennen. Succes!


cashher

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #5 Gepost op: 15 november 2018, 16:50:13
Super, bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik ga dit zeker meenemen en op een later moment opnieuw proberen.