Sollicitanten Agent start oktober 2018

Auteur Topic: Sollicitanten Agent start oktober 2018  (gelezen 130320 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Alica kr

  • Aspirant agent Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #170 Gepost op: 1 augustus 2018, 12:27:42
Iemand die al wat gehoord heeft over de kleding of aanstellingsbesluit?

Als ik naar de roosters van de verschillende academies kijk, zie ik dat in Amsterdam en Den Haag de 1841-klassen AP (allround politiemedewerker = Hoofdagent) heten, terwijl in Apeldoorn, Drachten, Rotterdam en Eindhoven de klassen BP (basis politiemedewerker = agent) heten. Iemand die hier toevallig meer vanaf weet?
(Ik heb al eerder onderwijs gevolgd op de politieacademie, vandaar dat ik al een wachtwoord heb en in kan loggen. Voor de rest staat er nog geen informatie online).

Ik woon toevallig naast iemand die bij HR werkt in Apeldoorn. IP worden alle nieuwe klassen standaard BP, dus ook in Amsterdam en Den Haag, dit omdat ze zo snel mogelijk meer blauw op straat willen hebben. Er worden echter uitzonderingen gemaakt bij sommige, daar is tijdens het eindgesprek gevraagd of er een ander niveau voorkeur heeft. Deze worden dan wel direct aangesteld als AP, maar dit staat dan specifiek op de aanstellingsbevestiging. Zo begreep ik het tenminste, heb dit gevraagd aangezien ik zelf ook Hoofdagent op mn aanstellingsbevestiging heb staan terwijl ik had gesolliciteerd voor agent. Tijdens mijn eindgesprek kreeg ik de vraag of ik geen interesse had in de opleiding voor PK, maar dit om persoonlijke redenen niet gedaan, vandaar nu AP.

Klassen worden echt pas een maand voorafgaand in de systemen gezet. ze worden wel al eerder ingedeeld, maar zelfs bij HR is daar geen duidelijkheid over en ligt dat alleen bij de eenheid bij de desbetreffende leidinggevende. Even afwachten dus nog   ;D ;D

Iemand wel al informatie gehad over de uniformen enzo?  e050
Aspirant agent Midden Nederland


martijnw85

  • Aspirant eenheid Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #171 Gepost op: 1 augustus 2018, 16:16:08
Nou bij mij hebben ze het nergens over gehad. We jammer ik wilde ook wel gewoon voor hoofdagent of zelfs ok.. de uitslagen van alle testen laten ook zien dat ik dat aankan. Ik wacht wel af maar ga daar wel op terug komen mocht dit werkelijk zo zijn.


RubenM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #172 Gepost op: 3 augustus 2018, 08:41:46
Zojuist per email mijn opleidingslocatie te horen gekregen. Ik heb gesolliciteerd bij de eenheid Noord-Holland en ik moet de opleiding gaan volgen in Drachten (Friesland). De politieacademie in Amsterdam zit vol, waardoor zij daar geen nieuwe klassen meer kunnen plaatsen. Dat wordt een dagelijks retourtje naar Drachten van 310 km. Maar goed, het is voor een goed doel.


Alica kr

  • Aspirant agent Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #173 Gepost op: 3 augustus 2018, 08:43:33
Zojuist per email mijn opleidingslocatie te horen gekregen. Ik heb gesolliciteerd bij de eenheid Noord-Holland en ik moet de opleiding gaan volgen in Drachten (Friesland). De politieacademie in Amsterdam zit vol, waardoor zij daar geen nieuwe klassen meer kunnen plaatsen. Dat wordt een dagelijks retourtje naar Drachten van 310 km. Maar goed, het is voor een goed doel.

Jeutje wat een eind zeg! Wel fijn dat je al zo vroeg je opleidingslocatie te horen krijgt, al zal dat wellicht zijn omdat het zo afwijkt van de logische optie? Verder nog informatie gehad? ;D
Aspirant agent Midden Nederland


RubenM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #174 Gepost op: 3 augustus 2018, 09:48:12
Jeutje wat een eind zeg! Wel fijn dat je al zo vroeg je opleidingslocatie te horen krijgt, al zal dat wellicht zijn omdat het zo afwijkt van de logische optie? Verder nog informatie gehad? ;D

Haha dat zeker, maar het is niet anders. Ik denk inderdaad dat wij het al te horen hebben gekregen, omdat het een speciaal gevalletje is. Mocht je nog niets hebben gehoord, zal je vermoedelijk bij de dichtstbijzijnde politieacademie worden geplaatst. Verder staat er eigenlijk 0 informatie in de mail. We zullen nog even geduldig moeten afwachten.


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #175 Gepost op: 3 augustus 2018, 10:04:50
Zojuist per email mijn opleidingslocatie te horen gekregen. Ik heb gesolliciteerd bij de eenheid Noord-Holland en ik moet de opleiding gaan volgen in Drachten (Friesland). De politieacademie in Amsterdam zit vol, waardoor zij daar geen nieuwe klassen meer kunnen plaatsen. Dat wordt een dagelijks retourtje naar Drachten van 310 km. Maar goed, het is voor een goed doel.

In mijn klas zit een collega, die zou ook geplaatst worden in Drachten. Kreeg paar dagen voor start van de opleiding ineens te horen dat hij naar Amsterdam mocht komen. Dus het blijft nog spannend tot het laatste moment  ;)
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


stubby

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #176 Gepost op: 3 augustus 2018, 12:33:51
Nou bij mij hebben ze het nergens over gehad. We jammer ik wilde ook wel gewoon voor hoofdagent of zelfs ok.. de uitslagen van alle testen laten ook zien dat ik dat aankan. Ik wacht wel af maar ga daar wel op terug komen mocht dit werkelijk zo zijn.

Mag ik vragen waarom je niet hebt gesolliciteerd voor politiekundige dan, als je dat ook graag zou willen?


martijnw85

  • Aspirant eenheid Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #177 Gepost op: 3 augustus 2018, 12:38:21
Mag ik vragen waarom je niet hebt gesolliciteerd voor politiekundige dan, als je dat ook graag zou willen?

Nou dat heb ik al eens een paar keer gedaan.. maar de brief selectie!

Ik vind dit ook prima.. ben zelf ook praktisch ingesteld ipv theoretisch


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #178 Gepost op: 3 augustus 2018, 19:58:10
Zojuist per email mijn opleidingslocatie te horen gekregen. Ik heb gesolliciteerd bij de eenheid Noord-Holland en ik moet de opleiding gaan volgen in Drachten (Friesland). De politieacademie in Amsterdam zit vol, waardoor zij daar geen nieuwe klassen meer kunnen plaatsen. Dat wordt een dagelijks retourtje naar Drachten van 310 km. Maar goed, het is voor een goed doel.

Geen idee hoe het met je thuissituatie is, maar bij een dergelijke afstand willen ze ook nog wel eens een vergoeding geven om dichterbij een slaapplaats te huren voor de tertielen dat je op de academie zit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pieter10

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #179 Gepost op: 5 augustus 2018, 10:03:55
Via Google op dit topic terecht gekomen: na een lang sollicitatie traject ben ik aangenomen voor de opleiding tot agent welke start in week 41. Ik ben aangenomen voor de eenheid Rotterdam. Ik heb vorige week een uitnodiging gekregen via de email dat ik een afspraak kon maken voor het passen van kleding in Apeldoorn. Afgelopen donderdag daar geweest en gelijk de hele mikmak meegekregen op twee sport broekjes na die niet op voorraad waren en nagestuurd worden.

Via telefonisch contact met HR van de eenheid Rotterdam zelf ben ik te weten gekomen voor welke academie ik sta ingeschreven en ook bij welk basisteam ik straks mijn stage ga lopen. Ook wist zij mij te vertellen dat ik de definitieve aanstelling op de eerste dag van mijn opleiding overhandigd krijg.

Nog meer mensen voor Rotterdam hier?