Sollicitanten Agent start oktober 2018

Auteur Topic: Sollicitanten Agent start oktober 2018  (gelezen 131016 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DJoseph

  • Aspirant eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #400 Gepost op: 14 september 2018, 18:09:26
Aangezien wij al zijn getoetst voor niveau 4. Verwacht ik dat de transitie niet al te moeilijk zal worden??


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #401 Gepost op: 14 september 2018, 18:14:35
Ga er maar gewoon vanuit dat je een niveau 3 diploma gaat krijgen. Als het wel lukt is het mooi meegenomen maar zo flexibel is de organisatie niet...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


martijnw85

  • Aspirant eenheid Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #402 Gepost op: 14 september 2018, 18:24:47
Ga er maar gewoon vanuit dat je een niveau 3 diploma gaat krijgen. Als het wel lukt is het mooi meegenomen maar zo flexibel is de organisatie niet...

Nov 3 diploma bestaat niet meer. Je krijgt certificaten en je zal wanneer je een politiediploma wilt, de module opsporing en wijkproblematiek op eigen initiatief moeten halen om je certificaten om te ruilen voor een diploma. Ik denk dat het idd gaat veranderen omdat nov4 de minimale vereiste gaat worden


Alica kr

  • Aspirant agent Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #403 Gepost op: 14 september 2018, 18:29:29
Het hele akkoord staat hier: https://www.acp.nl/download/12715/

Opvallend dat het loopbaanbeleid voor niveau 2 en 4 wel benoemd is, maar voor niveau 3 nog helemaal niets.

Wij zijn niveau 4 he, niveau 3 bestaat al niet meer  ;)
Aspirant agent Midden Nederland


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #404 Gepost op: 14 september 2018, 19:02:19
Ik doel ook op de duizenden niveau 3 medewerkers die al jaren op doorstroommogelijkheden wachten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Alica kr

  • Aspirant agent Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #405 Gepost op: 14 september 2018, 19:18:26
Ik doel ook op de duizenden niveau 3 medewerkers die al jaren op doorstroommogelijkheden wachten.

Ow zo! Ja geen idee inderdaad.. er was wel iets gezegt over makkelijkere doorstroom toch? Of was dat alleen op niveau 2, 4 en 5 gericht? Lijkt me vrij lullig als dat zo zou zijn
Aspirant agent Midden Nederland


martijnw85

  • Aspirant eenheid Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #406 Gepost op: 14 september 2018, 21:07:19
Ik doel ook op de duizenden niveau 3 medewerkers die al jaren op doorstroommogelijkheden wachten.

Daar ken ik er ook een paar van. Maar mij is het zo gezegd dat je op 2 modules na alle certificaten hebt en om een politie diploma te behalen moet je dus nadat je tewerkgesteld bent deze 2 modules nog halen. En omdat we allemaal op niv4 zijn getest moest er een makkelijke doorloop zijn


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #407 Gepost op: 14 september 2018, 21:25:49
Daar ken ik er ook een paar van. Maar mij is het zo gezegd dat je op 2 modules na alle certificaten hebt en om een politie diploma te behalen moet je dus nadat je tewerkgesteld bent deze 2 modules nog halen. En omdat we allemaal op niv4 zijn getest moest er een makkelijke doorloop zijn

De nieuwe niveau 3 opleiding (waar volgens mij jullie de eerste van worden) start met mensen die getoetst zijn op niveau 4, zodat ze zeker weten dat je later het niveau aankan.

Er wordt opgeleid tot agent waarna je regulier inzetbaar bent. Na 3 jaar wordt je dan automatisch hoofdagent. Maar wel hoofdagent op niveau 3. Om hoofdagent niveau 4 te worden moet je de genoemde laatste 2 modules halen.
Dit is zo bedacht zodat we/je eerder inzetbaar bent. Ook zaten de aspiranten tijdens vroegere opleiding tot hoofdagent de laatste maanden maar enkele dagen per maand op school. De overige tijd waren ze 'vrij', want inzetbaar waren ze nog niet als aspirant.  Het is dus eigenlijk een bezuinigingsmaatregel, want als wij straks die 2 modules willen halen, ben je de overige tijd wél gewoon aan het werk.

Op dit moment zitten er echter duizenden niveau 3 hoofdagent te wachten totdat er een plek vrij komt voor hen om die laatste 2 modules te halen. Om dit hele concept te laten slagen zullen ze voor hen en voor ons heel veel extra plaats moeten maken voor die 2 modules..


Alica kr

  • Aspirant agent Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #408 Gepost op: 21 september 2018, 10:33:04
Informatiepakket van de academie ontvangen, enigste wat me nu niet geheel duidelijk is, wat voor kleding er gedragen moet worden op 9 oktober op de academie?   ;D iemand hier toevallig meer info over?
Aspirant agent Midden Nederland


Sleazy51

  • Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #409 Gepost op: 21 september 2018, 12:05:23
Informatiepakket van de academie ontvangen, enigste wat me nu niet geheel duidelijk is, wat voor kleding er gedragen moet worden op 9 oktober op de academie?   ;D iemand hier toevallig meer info over?

volgens mij gewoon het uniform! Temminste dat staat ook in de regels dus ga daar maar van uit.

Net voor mijn vakantie ieder geval de toegangspas voor de bureau's in midden nederland kunnen ophalen.

Nu op vakantie op m'n ligbedje aan het zwembad lig ik de mail van de Acedemie te lezen.
Er staat ook in dat je evt. opdrachten die gemaakt moeten worden van te voren, al moet maken. Nou volgens mij is dat niets toch.

Vind het nog al een gezoek, hier het je It'slearning en kijk verder zelf maar.
Heb ook nog niet een lesrooster tevoorschijn kunnen toveren, die geeft elke keer error.

al met al je krijgt een bak aan informatie en zelf even kijkeb wat je er mee moet.
Eerst maar eens afwachten
Sollicitant Agent Midden-Nederland