Sollicitanten Agent start oktober 2018

Auteur Topic: Sollicitanten Agent start oktober 2018  (gelezen 130306 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #470 Gepost op: 25 november 2018, 11:46:17
Bij ons op Apeldoorn zijn er ook altijd sel computers beschikbaar. Ik daxht ook veel te hebbe  aan een laptop maar is echt onzin. Misschien wel een tip, een tablet met 4g is altijd handig! dat scheelt je enrom veel papierwerk!

Wat biedt een tablet met 4g aan voordelen tov een laptop met WiFi binnen de academie?
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Sleazy51

  • Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #471 Gepost op: 27 november 2018, 21:55:39
Wat biedt een tablet met 4g aan voordelen tov een laptop met WiFi binnen de academie?

Heel simpel
Tablet is klein en handzaam en het 4g gaat je helpen om makkelijk dingen op te zoeken etc.
Waarom geen wifi zou je denken.. die is waardeloos omdat het bereik bagger is, daarom

nadeel van een laptop is dus ook zijn formaat en afhankelijk van wifi of vast internet.

Daarnaast zal je merken dat je op een vaste pc prettiger werkt omdat je alleen daarop in de landelijke omgeving kan(beveiligd netwerk) Dus niet te breeiken op je eigen laptop
Op die vaste pc ga je ook aangiftes in voeren in een oefenomgeving.

dus al met al is een laptop in mijn ogen onzinnig.
Tablet is klein en fijn en je noteert er dingen lekker snel mee incl agenda etc.
Als je geen 4g hebt dan kan je altijd wifi gebruiken maar verwacht geen wonderen.
Sollicitant Agent Midden-Nederland


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #472 Gepost op: 28 november 2018, 10:37:25
Ok, had verwacht dat WiFi wel geregeld zou zijn. In dat geval snap ik je overweging. Dan blijft de keuze tablet of laptop een persoonlijke. Ik ben zelf meer liefhebber van een fysiek toetsenbord.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


Tim91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #473 Gepost op: 28 november 2018, 14:38:10
Goedemiddag allemaal!

Morgen heb ik mijn interview voor de screening en ik vroeg me af of iemand (aangezien jullie de screening al gehad hebben) mij een beetje kunnen vertellen wat me te wachten staat. Is het bijvoorbeeld zo dat zij zaken voor mijn neus leggen waarover ik uitleg/toelichting moet geven, worden er vragen gesteld als in de vorm van een sollicitatiegesprek (waarom wil je bij de politie, wat zou jou een goede agent maken, hoe zie jij het werk voor je, enz, enz.)

Ik zou het fijn vinden als ik me enigszins een klein beetje voor kan bereiden, ik hoop dat jullie mij wat info kunnen geven!


GJK

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #474 Gepost op: 28 november 2018, 17:51:19
Tijdens het screeningsgesprek ga je stapsgewijs door de onderwerpen die ook in de formulieren stonden die je hebt ingevuld. Voor iedereen is het een ander gesprek over andere onderwerpen. Bij mij vlogen we door de onderwerpen heen maar ging het wat langer over de financiën omdat mijn salaris straks vrij laag is. Dan willen ze inschatten of je in de problemen kunt komen en omkoopbaar zou kunnen zijn. Ook vroegen ze veel over familie, broers, zussen, ed. En over alle zaken die ze tegen kwamen in de politiesystemen waar mijn naam bij stond genoemd. Ga er open en eerlijk in. Dan komt het goed! Succes morgen!


GW123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #475 Gepost op: 28 november 2018, 20:03:00
Goedemiddag allemaal!

Morgen heb ik mijn interview voor de screening en ik vroeg me af of iemand (aangezien jullie de screening al gehad hebben) mij een beetje kunnen vertellen wat me te wachten staat. Is het bijvoorbeeld zo dat zij zaken voor mijn neus leggen waarover ik uitleg/toelichting moet geven, worden er vragen gesteld als in de vorm van een sollicitatiegesprek (waarom wil je bij de politie, wat zou jou een goede agent maken, hoe zie jij het werk voor je, enz, enz.)

Ik zou het fijn vinden als ik me enigszins een klein beetje voor kan bereiden, ik hoop dat jullie mij wat info kunnen gev


Tijdens het screeningsgesprek ga je stapsgewijs door de onderwerpen die ook in de formulieren stonden die je hebt ingevuld. Voor iedereen is het een ander gesprek over andere onderwerpen. Bij mij vlogen we door de onderwerpen heen maar ging het wat langer over de financiën omdat mijn salaris straks vrij laag is. Dan willen ze inschatten of je in de problemen kunt komen en omkoopbaar zou kunnen zijn. Ook vroegen ze veel over familie, broers, zussen, ed. En over alle zaken die ze tegen kwamen in de politiesystemen waar mijn naam bij stond genoemd. Ga er open en eerlijk in. Dan komt het goed! Succes morgen!

Klopt idd. En vragen als, wie in jouw omgeving heeft extra interesse in je, sinds je verteld hebt dat je bij de politie hebt gesolliciteerd?  

Welke 5 speerpunten zou je als eerste willen noemen als je een politieke partij op zou richten?

Staat er ergens op social media dat je bij de politie hebt gesolliciteerd?

Hoe is de band met je ouders?
Wat voor jeugd heb je gehad?
Enz enz


Tim91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #476 Gepost op: 29 november 2018, 13:46:33
Tijdens het screeningsgesprek ga je stapsgewijs door de onderwerpen die ook in de formulieren stonden die je hebt ingevuld. Voor iedereen is het een ander gesprek over andere onderwerpen. Bij mij vlogen we door de onderwerpen heen maar ging het wat langer over de financiën omdat mijn salaris straks vrij laag is. Dan willen ze inschatten of je in de problemen kunt komen en omkoopbaar zou kunnen zijn. Ook vroegen ze veel over familie, broers, zussen, ed. En over alle zaken die ze tegen kwamen in de politiesystemen waar mijn naam bij stond genoemd. Ga er open en eerlijk in. Dan komt het goed! Succes morgen!

Bedankt voor de snelle info allebei hierboven!
Toen straks mijn gesprek gehad, ik moet inderdaad toegeven dat het een vrij rustig en gemoedelijk gesprek was ondanks het natuurlijk over jou als persoon in kwestie gaat en hoe ik in het leven sta. Ik moet zeggen dat ik het toch wel spannend vindt wat ze nu uiteindelijk van het dossier gaan vinden en of dit aansluit op hetgeen ze zoeken in een persoon.

Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voor jullie de uitslag kregen of je aangenomen bent of niet? En komt er na de screening nog iets of is dit het laatste stukkie?


GerbenP94

  • Aspirant Agent - Eenheid Midden Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #477 Gepost op: 29 november 2018, 14:11:00
Bedankt voor de snelle info allebei hierboven!
Toen straks mijn gesprek gehad, ik moet inderdaad toegeven dat het een vrij rustig en gemoedelijk gesprek was ondanks het natuurlijk over jou als persoon in kwestie gaat en hoe ik in het leven sta. Ik moet zeggen dat ik het toch wel spannend vindt wat ze nu uiteindelijk van het dossier gaan vinden en of dit aansluit op hetgeen ze zoeken in een persoon.

Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voor jullie de uitslag kregen of je aangenomen bent of niet? En komt er na de screening nog iets of is dit het laatste stukkie?

Ik heb op een dinsdag het gesprek gehad en hoorde diezelfde vrijdag de positieve uitslag. Wat mijn sollicitatie betreft was dat het laatste deel.
Aspirant Agent aan de Politieacademie in Apeldoorn. Lichting 1905


Tim91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #478 Gepost op: 29 november 2018, 14:35:39
Ik heb op een dinsdag het gesprek gehad en hoorde diezelfde vrijdag de positieve uitslag. Wat mijn sollicitatie betreft was dat het laatste deel.

Dat is snel gegaan dan bij jou! Nouja ik hoop dat het bij mij dan ook vlotjes verloopt en met een positief berichtje afgerond mag worden, vind het nu wel extra spannend :-X


GerbenP94

  • Aspirant Agent - Eenheid Midden Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #479 Gepost op: 30 november 2018, 20:52:19
Dat is snel gegaan dan bij jou! Nouja ik hoop dat het bij mij dan ook vlotjes verloopt en met een positief berichtje afgerond mag worden, vind het nu wel extra spannend :-X

Welke regio heb je gesolliciteerd?
Aspirant Agent aan de Politieacademie in Apeldoorn. Lichting 1905