Ellie Lust reportageprogramma ‘Ellie op patrouille’

Auteur Topic: Ellie Lust reportageprogramma ‘Ellie op patrouille’  (gelezen 16324 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Gepost op: 31 januari 2018, 21:53:07
Ellie Lust krijgt eigen reportageprogramma

Ellie Lust gaat voor AVROTROS op pad in haar eerste, eigen programma Ellie op patrouille. Hierin loopt de politiewoordvoerder mee met buitenlandse vakgenoten.
Ellie reist af naar Colombia, Kenia, Israël, Dubai, Albanië en de Verenigde Staten om in een lokaal uniform, met open vizier en bewapend met een goede dosis Amsterdamse lef te zien hoe de politie daar haar werk doet. Ieder land blijkt z'n eigen, unieke uitdagingen te hebben.
Drugs en daklozen

Zo krijgt Lust in Colombia te maken met de gevolgen van de grootscheepse drugshandel. In Kenia richt ze zich op de problemen rond kinderprostitutie. Ook bezoekt ze haar vakbroeders in San Francisco, de liberale kuststad kent een groot daklozenprobleem.


Uitspraken op persoonlijke titel


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2018, 20:04:57
Vanaf dinsdag 27 februari om 21.25 uur op NPO1 is het te zien.

Op https://www.avrotros.nl/ellieoppatrouille/home/ staat ook de trailler al.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2018, 20:05:09
&feature=em-uploademail
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest16442

  • Gast
Aflevering 1 - Colombia

Interessante inkijk, doch vind ik het wel enigszins oppervlakkig.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Leuk om te zien, maar inderdaad nog niet heel veel diepgang.


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.

Vond het wel een mooi programma.
Maar diepgang is zeker te verbeteren.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Ik ben benieuwd naar afleveringen in wat meer westerse landen en afleveringen met een kleinere taalbarriere zodat er wat meer info dan halve zinnen in gebrekkig Engels in zitten.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Leuk om te zien. En misschien komt ze nog dingen tegen die de NL politie beter kan doen, of die polities kan vertellen hoe wij het doen, of zelfs een agent uitnodigen hier mee te lopen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


guest16442

  • Gast
Aflevering 2 - Kenia

Blijkbaar kreeg ze dit keer wel een "dienstwapen". In ieder geval bij die ene commandant buiten de stad. Viel mij op dat men daar niet echt aan holsters doet. Gewoon random (alles) aan de riem hangen...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Snap dat dienstwapen sowieso niet. Ik bedoel... ze zit daar niet vanuit haar functie bij de politie, maar vanuit (commercieel?) televisie belang. Zelfs de gemiddelde buitenlandse collega die formeel vanuit de dienst in Nederland werkt krijgt geen dienstwapen. Laat staan een collega uit Kenia, Columbia of de VS die hier een tv programma komt opnemen.

Daarbij vraag ik me af in hoeverre Ellie nog in de praktijk staat, ze doet overkomen alsof ze dagelijks boeven vangt maar volgens mij heeft ze gewoon een kantoor functie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.