Rode Kruis assisteert ADR ziekenhuis ivm griepepidemie

Auteur Topic: Rode Kruis assisteert ADR ziekenhuis ivm griepepidemie  (gelezen 12356 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 6 februari 2018, 22:42:23
ADRZ zet vrijwilligers in tegen griepepidemie De aanhoudende griepepidemie zorgt voor problemen bij het ADRZ in Goes. Het ziekenhuis ziet zich gedwongen medisch geschoolde stagiaires en vrijwilligers van het Rode Kruis in te zetten om de drukte het hoofd te bieden. lees veder




ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2018, 07:57:48
Citaat
Het Admiraal de Ruyter Ziekenhuis in Goes ligt bomvol als gevolg van de aanhoudende griepgolf. Omdat ook een aantal medewerkers van het ziekenhuis griep heeft, is het Rode Kruis gevraagd om te assisteren bij niet-medische werkzaamheden

https://nos.nl/artikel/2215708-ziekenhuis-goes-roept-hulp-rode-kruis-in-voor-griepgolf.html


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2018, 19:30:52
video bij omroep Zeeland
klik hier


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2018, 19:51:22
Ook een item bij RTL nieuws


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2018, 11:14:08
Dat lijkt me sowieso een goed plan, al is het maar om de kans dat je als zorg professional de patiënten aansteekt te verkleinen.
Het verbaasd me altijd een beetje hoe terughoudend Nederland is met de griepprik. In de VS kun je hem bij iedere CVS en walgreens halen, vaak zelfs in de supermarkt. Dat is natuurlijk een ander uiterste, maar waarom zou niet iedereen hem vrijwillig bij de huisarts of apotheek kunnen krijgen? Als ik hem kon krijgen zou ik hem wel gaan halen, ook als ik er wat voor moet betalen. Als ik dan vervolgens de kans op ziekte flink kan verlagen vind ik dat wel prettig.

Mij lijkt het ook een verstandig plan voor zowel de zorg als het onderwijs maar in Nederland zal het wel nooit gaan gebeuren omdat vakbonden tegen zijn.

CNV tegen griepprik voor docenten

Citaat
CNV Onderwijs is geen voorstander van het door viroloog Osterhaus geopperde idee van een griepprik voor leraren. Uit cijfers van de nieuwe website lerarentekortisnu.nl blijkt dat er door de huidige griepgolf dagelijks honderden kinderen thuiszitten omdat hun docent ziek is. Dit zou de noodzaak van een preventief middel als de griepprik aantonen, aldus de griepdeskundige. Volgens CNV Onderwijs moet de griepprik voor iedereen een persoonlijke keuze blijven. De onderwijsbond is dan ook tegen het voorstel. Dit meldt CNV Onderwijs

https://www.nationaleonderwijsgids.nl/docenten/nieuws/42553-cnv-tegen-griepprik-voor-docenten.html

Viroloog: Volgend jaar alle docenten een griepprik

Citaat
Als het aan viroloog prof. dr. Ab Osterhaus worden alle leraren volgend jaar ingeënt tegen de griep. Volgens hem is dat de beste oplossing tegen het lerarentekort door de griepgolf waar scholen op dit moment mee kampen.

https://www.nationaleonderwijsgids.nl/docenten/nieuws/42548-viroloog-volgend-jaar-alle-docenten-een-griepprik.html


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2018, 13:58:53
Berichten over de griepprik zijn afgesplitst naar het volgende topic: https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,102597.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2018, 18:02:58

Omroep Brabant
Gepubliceerd op 21 feb. 2018

Citaat
De ziekenhuizen in Brabant kunnen de velen grieppatiënten even niet meer aan. De ziekenboegen liggen tjokvol en bedden zijn er te weinig. "We hebben dagelijks te maken met zogenaamde opnamestops".
Samen sterk in de hulpverlening!