Bureau Kruislaan

Auteur Topic: Bureau Kruislaan  (gelezen 18446 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #20 Gepost op: 23 november 2005, 19:03:18
Bureau Kruislaan, wat een topserie, jeugdsentiment inmiddels voor mij (en ik ben pas 23!  ;)) Vergeet nooit die (laatste toch) aflevering met de bommelding en dat de explosieven ontploffen bij het indrukken van de porto-knop....   :-\ Voor een ieder een aanrader! (leuk om weer die oude Golfjes te zien rondrijden  ;D)

En Unit 13, de perfecte opvolger zou ik haast willen zeggen. Nu hebben we Ernstige delicten, maar die vind ik lang niet zo goed als de 2 voorgande politieseries van de VARA...

groet,

Michel


Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 23 november 2005, 19:17:17
Nu hebben we Ernstige delicten

Die is trouwens gestopt  ;)

Florian


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #22 Gepost op: 27 november 2005, 15:20:35
Bureau Kruislaan, wat een topserie, jeugdsentiment inmiddels voor mij (en ik ben pas 23!  ;)) Vergeet nooit die (laatste toch) aflevering met de bommelding en dat de explosieven ontploffen bij het indrukken van de porto-knop....   :-\ Voor een ieder een aanrader! (leuk om weer die oude Golfjes te zien rondrijden  ;D)

En Unit 13, de perfecte opvolger zou ik haast willen zeggen. Nu hebben we Ernstige delicten, maar die vind ik lang niet zo goed als de 2 voorgande politieseries van de VARA...

groet,

Michel


Ja klopt dat is afl 26 uit 1993. Het zijn trouwens 2 "Amsterdamse" Golf2'tjes die je steeds ziet in de serie, de echte Amsterdamse dus met oranje dakset. Jammer is dat ze tijdens het opnemen van de golfjes in actie alleen de zwaailampen aan hebben, het geluid werd er later op gemonteerd, en dat is ook wel te merken want het waren niet de claxsons die je hoorde maar een elektrische 2-toon die niet echt klopte met de beelden. Heel af- en toe zag je ook een VW T4 bus die redelijk nieuw was uit die tijd. Hoe ik dit nog weetallemaal? heb nog een paar afleveringen op VHS staan, o.a afl26  "De bom" :P


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2006, 16:53:12
buro kruislaan was dat niet met    die ene vrouw  liselotte ofzo      of lotte heete ze   


als bureau kruislaan is wat ik denk dat dat is dan heb ik daar goede herinneringen aan       er werd geen aflevering gemist hier   


evenals unit 13  :P met peter tuinman en mijn mede straatgenoot han oldigs

Speelt die Han Oldigs toevalig nu niet mee in de reclame van UPC als "HANS"?


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2006, 23:40:40
is die serie nu al uit op dvd dan bureau kruislaan??

en de serie van unit 13 heb ik allang op dvd thuis hoor???
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2006, 16:17:36
is die serie nu al uit op dvd dan bureau kruislaan??

en de serie van unit 13 heb ik allang op dvd thuis hoor???

Nee Han Oldigs speelt mee in Unit 13. Volgens Endemol (de producent) ligt de DVD van "Bureau Kruislaan" zowizo voor Mei nog niet in de winkels. Nog even wachten dus!


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #26 Gepost op: 7 april 2006, 21:01:53
Ik zal in dit topic wat fragmenten plaatsen van de Vara serie "Bureau Kruislaan" De serie is van begin jaren 90 en de meeste zullen deze serie vast en zeker nog wel kennen. Ik heb zelf nog 3 afleveringen op VHS staan en zal de leukste fragmenten hier plaatsen. Laat ik maar eens beginnen met het intro filmpje: members.chello.nl/ab.meester/introk~1.mpg


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #27 Gepost op: 7 april 2006, 21:35:17
Ik zal in dit topic wat fragmenten plaatsen van de Vara serie "Bureau Kruislaan" De serie is van begin jaren 90 en de meeste zullen deze serie vast en zeker nog wel kennen. Ik heb zelf nog 3 afleveringen op VHS staan en zal de leukste fragmenten hier plaatsen. Laat ik maar eens beginnen met het intro filmpje: members.chello.nl/ab.meester/introk~1.mpg

Kippevel-momentje!!! Das voor mij werkelijke echt jeugdsentiment....  ;D ;D ;D

groetjes, Michel


Bart S

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 7 april 2006, 21:38:09
Nu ik erbij nadenk...... volgens mij was "Bureau Kruislaan" gebaseerd op een Engelse serie.... naam weet ik even niet meer. In ieder geval waren de verhalen van de Engelse serie 'vertaald' naar een Nederlandse setting.

Bart


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #29 Gepost op: 7 april 2006, 21:44:54
Kippevel-momentje!!! Das voor mij werkelijke echt jeugdsentiment....  ;D ;D ;D
groetjes, Michel

Jaa zekers....voor mijn ook !!! ik was een jaartje of 6 toen deze serie op TV kwam en toen ik het begin filmpje weer zag herkende ik het ook weer meteen en kwam er weer van alles naar boven uit die tijd. Straks meer filmpjes!