Bureau Kruislaan

Auteur Topic: Bureau Kruislaan  (gelezen 18399 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 7 april 2006, 21:48:35
Wat vonden jullie van "Unit 13"  ;D ;D ;D


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #31 Gepost op: 7 april 2006, 21:50:26
Wat vonden jullie van "Unit 13"  ;D ;D ;D

Leuk  ;D aangezien het ook regelmatig in de regio Za-Wa afspeelde  ;D :D


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #32 Gepost op: 7 april 2006, 21:57:52
Wat vonden jullie van "Unit 13"  ;D ;D ;D

"Unit 13" is echt het reserche werk. Terwijl "Bureau Kruislaan" echt een serie was over de agenten op straat. Dus ga je voor de mooie verhalen en de spanning moet je bij Unit 13 zijn, en voor de sirene's, achtervolgingen, overvallen, schietpartijen enz dan zit je goed bij Kruislaan  ;) :D


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #33 Gepost op: 7 april 2006, 22:08:03
*Zoekt alle torrentsite's af.. + de Gnutella-netwerken..*  ;D
343, never forget.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #34 Gepost op: 7 april 2006, 22:11:40
Unit 13 was ook helemaal top, toen ze er mee stopten kon ik er wel om janken. Echt een serie waarin je meeleefde met karakters.

gr. Michel


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 7 april 2006, 22:37:35
Unit 13 was ook helemaal top, toen ze er mee stopten kon ik er wel om janken. Echt een serie waarin je meeleefde met karakters.

gr. Michel

Daarna kreeg je de IRT affaire in het echt.......  ;) ;) ;D


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #36 Gepost op: 7 april 2006, 22:43:52
heb het nog nooit gezien
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 7 april 2006, 22:47:43
heb het nog nooit gezien

http://omroep.vara.nl/products_detail_leden.jsp?maintopic=451&subtopic=803&detail=131145

Korting op 4 DVD-box Unit 13, deel 1

Prijs: €30.00

 bestellen

Unit 13 is een politieserie die eind jaren negentig meer dan een miljoen kijkers aan de buis kluisterde. Nu bijna 11 uur lang het complete eerste seizoen op DVD in luxe verpakking.


Een verdachte man wordt neergeschoten voor de ogen van de politiemensen die hem wilden arresteren. Zijn laatste woord: Scylla? Het is de naam van een machtig misdaadsyndicaat, dat zich bezighoudt met vrouwenhandel, kunstdiefstal, drugs en babysmokkel. Hoofdinspecteur Ruard Talsma (Peter Tuinman) en Officier van Justitie Adrienne Rieding (Yvonne van den Hurk) geven samen leiding aan Unit 13, het speciale rechercheteam dat is gevormd om Scylla op te rollen. Het team, variërend van undercover agenten tot computeranalisten, gebruikt alle mogelijke en soms onorthodoxe middelen om vat te krijgen op Scylla. De criminele organisatie krijgt echter lucht van de activiteiten van Unit 13 en deinst er niet voor terug de leden van het team persoonlijk te intimideren. Vooral Adriënne Rieding moet het ontgelden als haar man Paul levensgevaarlijk gewond raakt bij een aanslag die eigenlijk op haar gericht was? En hoe komt Scylla aan informatie die alleen binnen het team bekend is?


http://www.kolonisten.nl/Hoezo/article.php?id=438

Fantastische televisie
Unit 13
Unit 13 - dvd

Met de IRT-affaire krijgen politie en justitie in Nederland verschrikkelijk op hun donder. Om dergelijke excessen te voorkomen wordt de samenwerking tussen politie en justitie anders georganiseerd. Er wordt vanaf dan gewerkt met kleine units en wij volgen een van hen, unit nummer 13. Deze groep is belast met het onderzoek naar het machtige misdaadsyndicaat Scylla. Hoewel officier van justitie Adrienne Rieding (Yvonne van den Hurk) en hoofdinspecteur Ruard Talsma (Peter Tuinman) er alles aan doen om dit syndicaat op te rollen blijkt ook hun persoonlijk leven erg onder het onderzoek te lijden te hebben.

De serie Unit 13 is uniek in zijn soort. In een thriller van ruim tien uur staat het kippelvel de hele tijd op je armen getoverd, door fantastisch acteerwerk en sublieme muziek. Geen moment twijfel je aan de oprechtheid van de karakters en de muziek van Hennie Vrienten (Doe Maar) houdt de spanning en het drama op een constant hoog niveau. De serie eindigt in een even fantastisch als dramatisch slot. Deze fantastische televisie staat ook nog eens op DVD in een sublieme beeld en geluidskwaliteit. De serie is deze degelijke documentatie meer dan waard. Een terechte klassieker voor de Nederlandse televisie.
Unit 13 - dvd

Seizoen 2: Alles wordt extremer
In het tweede seizoen is alles nog een fractie extremer. Er gaan meer mensen dood en de criminele organisatie Skylla wordt groter (Phoenix). Zonder hier alle details van dit seizoen te verklappen gaat het er stevig aan toe. De soundtrack is daarbij subtiel aangepast, waardoor de ondersteunende muziek iets minder een storende herhaling vertoont die je in het eerste seizoen wel eens hoort. Dit alles is wederom goed op DVD gezet, helaas wel zonder extra`s, maar voor de rest in uitstekende kwaliteit. Wederom is Unit 13 een genot om van begin te einde te bekijken.
Unit 13 - dvd

Seizoen 3: Eindelijk gerechtigheid
Na seizoen 2 denkt je eigenlijk dat het met Unit 13 definitief voorbij is. De lopende zaak is min of meer afgerond en er lijken nauwelijks nog aanknopingspunten te zijn voor het team. Ook wordt seizoen 2 niet afgesloten met een grote clifhanger, die je als kijker naar het derde seizoen sleept.
Toch gaat de serie door voor een finale afsluiting van de trilogie. Nadat de top heeft gedreigd om de unit op te heffen, gaat het team met weerzin toch verder met een zaak over fraude op de beurs. Natuurlijk komen ze uiteindelijk weer op het spoor van de echte grote jongens en begint het feest weer van voren af aan. Het mooie aan het einde van drie jaar Unit 13 is dat er eindelijk gerechtheid is voor de moordenaars uit aflevering 1. Of niet, want wat is eigenlijk gerechtighei


Karim

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 7 april 2006, 23:51:49
Vond Unit 13 echt een top serie.

Ook hele mooie muziek d'r bij, vooral dat introliedje.


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #39 Gepost op: 8 april 2006, 13:29:52
Mijn eerste post op deze site...  :D

Wat geweldig om de intro van Bureau Kruislaan weer te zien. Het gaf me meteen weer dat gespannen gevoel van vroeger, toen ik als klein ventje naar de serie zat te kijken. Toen droomde ik er al van om rond te scheuren in politieauto's, spannende achtervolgingen...
Ik kan niet wachten om de eerste volledige aflevering te kunnen downloaden!

Nog één jaar opleiding voor de boeg en dan mag ik misschien dezelfde avonturen gaan beleven als de 'collega's' van Bureau Kruislaan. Soms komen dromen toch een beetje uit ;)...

Groetjes!