Proef met Volvo XC90 Ambulance

Auteur Topic: Proef met Volvo XC90 Ambulance  (gelezen 80506 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #20 Gepost op: 26 februari 2018, 16:02:26
De Transit is ook bij de verschillende posten van UMCG Ambulancezorg en Limburg Noord langs geweest om test te rijden. Naar mijn idee heeft die test wel langer dan een maand geduurd zoals jij stelt.

Ik zeg niet dat de ford maar 1 maand getest is....   :P

Een paar maanden geleden is een ford afgeleverd in het noorden...   en deze is inderdaad een langere periode op verschillende posten getest.

http://www.autoplus.nu/merken/ford/3092-deze-ruime-ambulance-met-elektrische-brancard-is-echt-uniek  de test heeft een half jaar geduurd

en inmiddels in dienst bij mai zoals eerder aangegeven
De Ford Transit die heeft proef gereden is inmiddels omgedoopt tot 'Psycholance' en heeft een nieuw roepnummer gekregen.



mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #21 Gepost op: 26 februari 2018, 16:08:36
In de wandelgangen heb ik ook gehoord dat er VW Crafter opgebouwd gaan worden tot ambulances. In elk geval weet ik dat Kijlstra deze graag wil gaan testen, aangezien hun niet snel overgaan op een Sprinter vanwege hun haat/liefdeverhouding met Mercedes.
Ik vroeg me al af waar dat VW verhaal vandaan kwam, maar als je het zo bekijkt..    Er rijden inderdaad heel wat VW Transporters in het noorden rond, dus waarom heen Crafter.  998765 Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's  :D


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #22 Gepost op: 26 februari 2018, 16:45:55
...

In de wandelgangen heb ik ook gehoord dat er VW Crafter opgebouwd gaan worden tot ambulances. In elk geval weet ik dat Kijlstra deze graag wil gaan testen, aangezien hun niet snel overgaan op een Sprinter vanwege hun haat/liefdeverhouding met Mercedes.

Volgens mij is ambulancezorg indirect publiek geld en moet er gewoon Europees aanbesteed worden. Dus haat/liefde doet er niet toe. Als het er wel toe doet dan worden er regels niet nageleefd en dat kan wel eens ten nadele zijn van de premiebetaler.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2018, 19:46:08
Voor de liefhebbers, een artikel met de originele grote(re) foto

https://autorai.nl/volvo-xc90-ambulance-nederland/   ;)



mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #26 Gepost op: 28 februari 2018, 07:13:12
Volgens mij is ambulancezorg indirect publiek geld en moet er gewoon Europees aanbesteed worden. Dus haat/liefde doet er niet toe. Als het er wel toe doet dan worden er regels niet nageleefd en dat kan wel eens ten nadele zijn van de premiebetaler.
Een dienst, zoals Kijlstra Friesland in dit geval, bepaald zelf welk merk ze kopen. Het is gewoon een particuliere onderneming met diverse takken, waaronder ambulancezorg.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2018, 10:35:16
Een dienst, zoals Kijlstra Friesland in dit geval, bepaald zelf welk merk ze kopen. Het is gewoon een particuliere onderneming met diverse takken, waaronder ambulancezorg.

Dat laatste is niet waar. Ondernemingen die een directe vergoeding krijgen vanuit zorgpremie/belastinggeld zijn aanbestedingsplichtig. Het zou wel kunnen dat een ander onderdeel van Kijlstra de auto''s koopt en verleast aan de ambulancetak.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #28 Gepost op: 28 februari 2018, 21:50:13
Dat laatste is niet waar. Ondernemingen die een directe vergoeding krijgen vanuit zorgpremie/belastinggeld zijn aanbestedingsplichtig. Het zou wel kunnen dat een ander onderdeel van Kijlstra de auto''s koopt en verleast aan de ambulancetak.

Maar dan moet de RAV dus de aanbesteding uitschrijven, en is het onderdeel van Kijlstra de partij die moet intekenen op de aanbesteding.



RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #29 Gepost op: 28 februari 2018, 23:19:54
Maar dan moet de RAV dus de aanbesteding uitschrijven, en is het onderdeel van Kijlstra de partij die moet intekenen op de aanbesteding.

Ja, ook voor een leaseovereenkomst moet aanbesteed worden maar daar is makkelijker onderuit te komen.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.