Proef met Volvo XC90 Ambulance

Auteur Topic: Proef met Volvo XC90 Ambulance  (gelezen 80509 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918




warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #44 Gepost op: 17 april 2018, 22:46:51
Als er toch eens grotere auto's zouden bestaan die af fabriek al ruim zijn, en geschikt om veel dingen in op te bergen. Dan hoefden we niet al die moeite van een dure wagen kopen, stuk zagen, nieuwe opbouw maken en vervolgens nog weinig ruimte hebben te doen.

Maw; waarom doet men zo moeilijk als het makkelijk(er) kan?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #45 Gepost op: 17 april 2018, 23:52:02
Als er toch eens grotere auto's zouden bestaan die af fabriek al ruim zijn, en geschikt om veel dingen in op te bergen. Dan hoefden we niet al die moeite van een dure wagen kopen, stuk zagen, nieuwe opbouw maken en vervolgens nog weinig ruimte hebben te doen.
Maw; waarom doet men zo moeilijk als het makkelijk(er) kan?
is zeker een punt, maar dit soort ''lage'' ambulances heeft wel een gunstiger brandstofverbruik in vergelijking met een busje.
ooit ergens mogen lezen dat een Sprinter met ad-bleu 1:5 tijdens een spoedrit scoort, is toch niet echt zuinig.

Ik vraag me meer af wat de techniek/ onderhoud gaat doen. de Politie gaat op dit moment over op snelle audi's in plaats van Volvo's, en met laatst genoemde was nogal eens wat.

Ik kan me niet voorstellen dat deze voertuigen na de proefperiode in grote aantallen worden aangeschaft, maar we gaan het zien :)


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #46 Gepost op: 18 april 2018, 11:20:52
is zeker een punt, maar dit soort ''lage'' ambulances heeft wel een gunstiger brandstofverbruik in vergelijking met een busje.
ooit ergens mogen lezen dat een Sprinter met ad-bleu 1:5 tijdens een spoedrit scoort, is toch niet echt zuinig....
maakt het verbruik iets uit dan? Een vrachtwagen rijdt ook 1:3. Wel met 40ton lading aan boord dus dan is het verantwoord.

Een ambulance red mensenlevens en dan word er naar verbruik gekeken? ?? :o


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #47 Gepost op: 18 april 2018, 13:22:50
maakt het verbruik iets uit dan? Een vrachtwagen rijdt ook 1:3. Wel met 40ton lading aan boord dus dan is het verantwoord.
Een ambulance red mensenlevens en dan word er naar verbruik gekeken? ?? :o
dat was dus het vergelijk tussen een lage en hoge ambulance. noem ik een keer een plus punt
 >:(  ;)

Maar je kan jezelf voorstellen dat een V8 diesel in de chevrolets een nog hoger verbruik heeft, deze reden tot niet heel lang geleden rond. ik vond dat best vreemd in een tijd van bezuinigen in de zorg. Er is nu geen enkele Chevy in actieve dienst.

waarom zouden we niet naar verbruik moeten kijken? de Volvo uit dit topic heeft een 2 liter 4 cilinder diesel
De Mercedessen van RAVU hebben de 250cdi aan boord, ook een 4 cilinder diesel, terwijl in beiden gevallen grotere motoren beschikbaar zijn.
In beiden gevallen zijn ook benzine motoren beschikbaar, lijkt me economisch niet echt verantwoord.  998765

Politie NL heeft audi A6 3 liter diesels aangeschaft, de volvo V70 T6 benzine zoop teveel en bleven aan de kant staan. Dus er word wel degelijk ook naar verbruik gekeken.  :)


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #48 Gepost op: 19 april 2018, 14:52:12
dat was dus het vergelijk tussen een lage en hoge ambulance. noem ik een keer een plus punt
 >:(  ;)

Maar je kan jezelf voorstellen dat een V8 diesel in de chevrolets een nog hoger verbruik heeft, deze reden tot niet heel lang geleden rond. ik vond dat best vreemd in een tijd van bezuinigen in de zorg. Er is nu geen enkele Chevy in actieve dienst.

waarom zouden we niet naar verbruik moeten kijken? de Volvo uit dit topic heeft een 2 liter 4 cilinder diesel
De Mercedessen van RAVU hebben de 250cdi aan boord, ook een 4 cilinder diesel, terwijl in beiden gevallen grotere motoren beschikbaar zijn.
In beiden gevallen zijn ook benzine motoren beschikbaar, lijkt me economisch niet echt verantwoord.  998765

Politie NL heeft audi A6 3 liter diesels aangeschaft, de volvo V70 T6 benzine zoop teveel en bleven aan de kant staan. Dus er word wel degelijk ook naar verbruik gekeken.  :)

De meeste chevrolets hadden een v6 die op LPG liep en niet op diesel. Daarnaast werden deze chevy's gekocht vanwege een gunstige aanschafprijs. En de ambulances die tot voor kort rondreden reden voornamelijk in amsterdam, en dat waren geen diesels.

In het geval van de volvo is er geen sterkere dieselmotor beschikbaar, alleen een versie met minder PK.

Die T6 volvo's waar je het over hebt waren er maar 4 opvallende van, en die reden voornamelijk met speciale verkeersteams. Ze reden wel degelijk alleen zag je ze gewoon weinig.

is zeker een punt, maar dit soort ''lage'' ambulances heeft wel een gunstiger brandstofverbruik in vergelijking met een busje.
ooit ergens mogen lezen dat een Sprinter met ad-bleu 1:5 tijdens een spoedrit scoort, is toch niet echt zuinig.



Een e250cdi rijdt gemiddeld 1:14, als je daar de opbouw en het gewicht van de ambu aan toevoegt en je rijdt met spoed dan is die niet veel zuiniger dan die 1:5 van de sprinter.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #49 Gepost op: 19 april 2018, 15:24:37
De e klasse rijdt bij een spoedrit 1:5, verder gemiddeld 1:9.