Proef met Volvo XC90 Ambulance

Auteur Topic: Proef met Volvo XC90 Ambulance  (gelezen 80537 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #50 Gepost op: 19 april 2018, 17:17:46
De meeste chevrolets hadden een v6 die op LPG liep en niet op diesel. Daarnaast werden deze chevy's gekocht vanwege een gunstige aanschafprijs. En de ambulances die tot voor kort rondreden reden voornamelijk in amsterdam, en dat waren geen diesels.
6 liter V8 benzine/LPG, deze motor werd besteld omdat vanaf 2005 de 6 liter diesel niet werd toegelaten op de Nederlandse wegen.

Wat heb je aan een lagere aanschafwaarde als de Chevrolet bij 180.000km helemaal op is, deze heb ik op het laatst bij Amsterdam een aantal uitdienst zien gaan, of anders gezegd, ik heb ze te koop zien staan bij een bedrijf dat meerdere A'damse chevrolets heeft overgenomen. En dit werd op dit forum ook bevestigd door mensen van Ambulance amsterdam.
Sommige sprinters gaan tegenwoordig uit dienst bij 3,5 a 4 ton(+)

In het zuiden van Nederland was een ambulance verhuur onderhouds bedrijf dat 20 identieke Chevrolets heeft besteld rond dezelfde tijd.

Die T6 volvo's waar je het over hebt waren er maar 4 opvallende van, en die reden voornamelijk met speciale verkeersteams. Ze reden wel degelijk alleen zag je ze gewoon weinig.
Dat was info die van dit forum kwam, dat heb ik hier gelezen. was wel een tijdje terug..  

Een e250cdi rijdt gemiddeld 1:14, als je daar de opbouw en het gewicht van de ambu aan toevoegt en je rijdt met spoed dan is die niet veel zuiniger dan die 1:5 van de sprinter.
maar we zullen het er toch over eens zijn dat een laag voertuig een iets gunstigere luchtstroom over het voertuig heeft en dan hoge bestelbus... en de e klasse is een paar honderd kilo lichter dan een sprinter.

Miesen beweerd overigens dat de lage ambu 8,8 liter per 100 km verbruik op de snelweg, 1:11,4
Voor de duidelijkheid, het gaat hier over een Miesen Bonna 212L, het model dat tussen 2009 en 2016 aan RAvu is geleverd. Bron: Miesen op een ambulance beurs, het verbruik was met grote letter op de voorruit van een demo geplakt.

Vza international (lange afstands vervoer) heeft niet voor niets een kudde lage e classes in dienst, waarvan 2 ex B auto limburg en 1 ex wensambulance NL

laatste model e klasse ravu is 738 kilo lichter dan een laatste model Otaris hollands midden
de volvo XC90 Nilsson is 662 kilo lichter dan een Otaris Hollands midden
Alle gewichten zijn massa rijklaar, van recente modellen.  bron: rdw.nl

je beweerd in een eerder bericht dat een vrachtwagen van een X aantal ton gewicht een hoger verbuik heeft, dat geld ook voor hv-voertuigen.  :)

Ik ben het er wel over eens dat de lage Mercedes e klasse niet echt meer van deze tijd is, als je naar de werk ruimte achterin kijkt.

Ik heb 3 diploma's autotechniek waarvan 1 voor bedrijfswagen technieker, dus ik meen dat ik er wel iets verstand van heb.  998765 (behalve als het over Volvo gaat  098uo)


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #51 Gepost op: 19 april 2018, 19:17:22
6 liter V8 benzine/LPG, deze motor werd besteld omdat vanaf 2005 de 6 liter diesel niet werd toegelaten op de Nederlandse wegen.

Wat heb je aan een lagere aanschafwaarde als de Chevrolet bij 180.000km helemaal op is, deze heb ik op het laatst bij Amsterdam een aantal uitdienst zien gaan, of anders gezegd, ik heb ze te koop zien staan bij een bedrijf dat meerdere A'damse chevrolets heeft overgenomen. En dit werd op dit forum ook bevestigd door mensen van Ambulance amsterdam.
Sommige sprinters gaan tegenwoordig uit dienst bij 3,5 a 4 ton(+)

In het zuiden van Nederland was een ambulance verhuur onderhouds bedrijf dat 20 identieke Chevrolets heeft besteld rond dezelfde tijd.
Dat was info die van dit forum kwam, dat heb ik hier gelezen. was wel een tijdje terug..  
maar we zullen het er toch over eens zijn dat een laag voertuig een iets gunstigere luchtstroom over het voertuig heeft en dan hoge bestelbus... en de e klasse is een paar honderd kilo lichter dan een sprinter.

Miesen beweerd overigens dat de lage ambu 8,8 liter per 100 km verbruik op de snelweg, 1:11,4
Voor de duidelijkheid, het gaat hier over een Miesen Bonna 212L, het model dat tussen 2009 en 2016 aan RAvu is geleverd. Bron: Miesen op een ambulance beurs, het verbruik was met grote letter op de voorruit van een demo geplakt.

Vza international (lange afstands vervoer) heeft niet voor niets een kudde lage e classes in dienst, waarvan 2 ex B auto limburg en 1 ex wensambulance NL

laatste model e klasse ravu is 738 kilo lichter dan een laatste model Otaris hollands midden
de volvo XC90 Nilsson is 662 kilo lichter dan een Otaris Hollands midden
Alle gewichten zijn massa rijklaar, van recente modellen.  bron: rdw.nl

je beweerd in een eerder bericht dat een vrachtwagen van een X aantal ton gewicht een hoger verbuik heeft, dat geld ook voor hv-voertuigen.  :)

Ik ben het er wel over eens dat de lage Mercedes e klasse niet echt meer van deze tijd is, als je naar de werk ruimte achterin kijkt.

Ik heb 3 diploma's autotechniek waarvan 1 voor bedrijfswagen technieker, dus ik meen dat ik er wel iets verstand van heb.  998765 (behalve als het over Volvo gaat  098uo)
Van de V8 klopt, zat in de war met de cilinderinhoud, die namelijk 6 liter is. Maar een aantal jaren geleden dacht men nog anders over ambulancrvervoer en die chevy's waren financieel nog best interresant. Daarnaast was het rond 2006 toen er veel chevy's in dienst kwamem nog geen crisis en was benzine goedkoper dan nu. Maar dat sommige ambulances bij 4ton vervangen worden betekend niet dat dit bij all ambulances zo is, zijn al zat sprinters geweest die er bij 2ton uit gingen.

Politievoertuigen werden overigens aantal jaren geleden ook bij een lagere kilometerstand en jongere leeftijd vervangen dan de richtlijnen die daar nu voor gelden.

Die 1:5 is informatie van een chauffeur van de Ravu zelf, of dat 100% waar is kan ik natuurlijk zelf niet zeggen. Maar een verbruik op de snelweg is heel wat anders dan verbruik met p1 in de binnenstad.

En dat van de luchtstroom is zeker correct, dan zal je mij ook niet over horen, ik zeg alleen wat een chauffeur in de praktijk tegen mij zegt over het verbruik. En dat bericht over vrachtwagens was overigens niet van mij afkomstig maar ik snap je punt.

Redenen voor de aanschaf van sprinter tov e klasse is al vaker besproken, en die e klasse is echt niet ruim vanbinnen als je met meerdere mensen achterin wil werken. Vraag me af hoe de test met de volvo verloopt, we zullen het zien, maar denk niet dat we ze veel gaan zien in de toekomst als vervanger van sprinters.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #52 Gepost op: 8 mei 2018, 19:32:26
http://fav.me/dc9cluf

Volvo XC90 Nilsson 03-101


HenriZomer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #53 Gepost op: 10 mei 2018, 08:44:00
Helaas wordt daar aangegeven dat dit een nieuw 2018 model is van Visser Leeuwarden.....
Maar verder wel een hele mooie foto!!


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #54 Gepost op: 10 mei 2018, 13:00:30
Helaas wordt daar aangegeven dat dit een nieuw 2018 model is van Visser Leeuwarden.....
Maar verder wel een hele mooie foto!!

helaas indd  ???  er staat zo wel meer des-informatie op internet  ;)

Emergency | Ambulancezorg Limburg-Noord | 23-112

hier staat het wel goed vermeld, 23-112 Nilsson


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #55 Gepost op: 22 mei 2018, 20:30:23

Korrie112
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #56 Gepost op: 26 mei 2018, 16:31:39
https://i.imgur.com/WKAEGss.jpg

grote foto, volvo xc90 nilsson 03-101


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918




mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #59 Gepost op: 16 juni 2018, 17:41:39

Ik had mijn twijfels over de redelijk ver naar achter geplaatste lichtbalk.....   niets mis mee  998765  0098