Proef met Volvo XC90 Ambulance

Auteur Topic: Proef met Volvo XC90 Ambulance  (gelezen 80299 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #70 Gepost op: 7 december 2019, 18:40:26
Het jaar is voorbij. Hoe is de proef afgelopen? Wel of niet een vervolg?
Het lijkt er inderdaad op dat de proef voorbij is. De Volvo van Limburg zou te koop staan op een Belgische site. en dat voor een zacht prijsje van net geen 121.000 Euro

https://www.google.nl/search?q=reezocar+ambulance&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiv4v2kiaTmAhUKJlAKHbntC2oQ_AUoAXoECAwQAw&biw=874&bih=401#imgrc=_

foto rechts, advertentie 5 dagen geleden aangemaakt

directe link niet mogelijk omdat Reezocar mogelijk een storing heeft


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #71 Gepost op: 9 december 2019, 18:18:43
Het jaar is voorbij. Hoe is de proef afgelopen? Wel of niet een vervolg?
Aangezien hij te koop staat vermoed ik dat de proef niet geslaagd is....
Ze kwamen met deze Volvo wel eens een reanimatie bij mij brengen, de geluiden over de ruimte waren toen niet zo positief.....
Begrijp niet dat ze zoiets op voorhand niet kunnen bedenken, UMCG Ambulancezorg heeft jaren zelf lage Mercedes en Volvo gereden en zodoende tekortkomingen van dergelijke voertuigen kunnen ondervinden.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #72 Gepost op: 28 januari 2020, 17:00:59
Blijkbaar rijdt de Volvo in Limburg nog rond als ambu:



Bron: Nederweert24.nl
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #73 Gepost op: 20 mei 2020, 20:23:38
Het lijkt er inderdaad op dat de proef voorbij is. De Volvo van Limburg zou te koop staan op een Belgische site. en dat voor een zacht prijsje van net geen 121.000 Euro
https://www.google.nl/search?q=reezocar+ambulance&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiv4v2kiaTmAhUKJlAKHbntC2oQ_AUoAXoECAwQAw&biw=874&bih=401#imgrc=_
foto rechts, advertentie 5 dagen geleden aangemaakt
directe link niet mogelijk omdat Reezocar mogelijk een storing heeft

https://www.mobile.de/nl/Auto/Volvo-XC90-D5-AWD-Geartronic-Nilsson/vhc:car/pg:vipcar/286549782.html

in Duitsland krijgen we korting  0098  e050 998765 half jaartje wachten 12.000 euro afgeprijst  


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #74 Gepost op: 21 mei 2020, 09:20:32
https://www.mobile.de/nl/Auto/Volvo-XC90-D5-AWD-Geartronic-Nilsson/vhc:car/pg:vipcar/286549782.html

in Duitsland krijgen we korting  0098  e050 998765 half jaartje wachten 12.000 euro afgeprijst

Voor dat bedrag koop je een  nieuwe ambulance met meer werkruimte...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #75 Gepost op: 21 mei 2020, 20:02:44
De Volvo van Limburg rijdt op dit moment rond vanaf post Roermond/Herten als zorgambulance.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Denniyo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #76 Gepost op: 27 juni 2020, 13:59:40
Ik denk dat we inderdaad kunnen concluderen dat dit bij een test zal blijven, Hier in Friesland heb ik hem al heel erg lang niet meer op de weg of bij de post zien staan. Daarnaast zijn er ook hele periodes geweest dat hij meer op de post stond dan dat hij daadwerkelijk op de weg te vinden was. Dus ik denk dat we dit als een mislukte proef kunnen beschouwen of toch in ieder geval voor de Regio Friesland.

De Ford Transit die ongeveer tegelijkertijd in dienst is genomen rijdt daar in tegen nog steeds rond hier in Friesland , wel minder dan de bekende Sprinters en Transporters die hier al jarenlang rijden, maar toch kom je hem nog regelmatig tegen. Dus ik denk dat dit zeker een goeie opvolger zou kunnen zijn, hoe lang de proef nog loopt durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat we in de 2e helft van volgend jaar ongeveer te horen krijgen welk voertuig de definitieve opvolger gaat worden voor de hier rondrijdende Volkswagens Transporter.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #77 Gepost op: 29 oktober 2020, 16:30:23
Rond 0:48 Volvo Nilsson met blauw blauw

Citaat
Brandweer meetploegen en zorgambulance met spoed naar Grip 1 brand industrie Koestraat Obbicht•24 okt. 2020


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #78 Gepost op: 5 september 2021, 22:50:11
De Volvo van Drenthe is omgestickerd en voorzien van secundaire striping en nieuw voertuignummer 03-414.
Deze ambu gaat dienst doen voor M.A.I. in Barneveld, dochteronderneming van UMCG-ambulancezorg.

Ook de Volvo van Limburg-noord is uit dienst. 3 september jl werd hij, geheel ontdaan van zijn striping, overgedragen aan de nieuwe eigenaar.
De ambulance is aangekocht door de Oostenrijkse Rettungs- und Krankentranportdienst Grünes Kreuz Steiermark. De ambu zal ingezet worden voor repatriëringsritten naar o.a. Duitsland en Slovenië.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #79 Gepost op: 14 september 2021, 00:31:22
En dan ben ik als belastingbetaler en zorgpremiebetaler toch erg benieuwd wat deze proeven hebben gekost. Is er dan niemand op het idee gekomen dat bij het vervangen van de Mercedes-Benz-en van de RAVU wellicht ook een rol gespeeld heeft dat de stahoogte en de werkruimte krap is (ik weet het uit ervaring, ik heb er na een hartstilstand in 'mogen' meerijden) terwijl de Nederlander steeds langer wordt?