Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's

Auteur Topic: Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's  (gelezen 136391 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #130 Gepost op: 8 oktober 2013, 15:08:47
@ Diamondback, bedankt nog voor je reactie...

Citaat van: Red link=msg=1207914 date=1381223082
Je zoekt er gewoon weer de grens mee op. Het is niet voor niets dat deze speelgoed wapens in die "kleurtjes" worden verkocht zodat ze minder op een echt wapen lijken.
Heb in de een of andere bepaling gelezen (zal kijken of ik hem weer terug vind) dat realistisch gelijkende wapens "ongeacht de kleur" verboden zijn (en dat qua kleur(en) werd specifiek aangehaald).
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #131 Gepost op: 8 oktober 2013, 15:38:14
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1207941 date=1381233277
Volgens mij, en alle voorgangers is nou juist onderstaande het probleem!

Spuitbusje zwart en voila, nóg echter. Mag niet.
En toch blijft die bepaling krom (al begrijp ik hem wel) !
Replica's zijn verboden, ook alles wat echt lijkt en voor dreiging/afdreiging geschikt is dat is verboden.
Maar... speelgoedpistooltjes in allerhande kleurtjes worden vrij verkocht, en stel je koopt een zwarte dan kun je in schemer/donker nooit een verschil zien en is dus te gebruiken voor dreiging/afdreiging, maar is dus weer niet strafbaar !?

Dus óf alles toestaan, óf alles verbieden ! (En aangezien bijna alle omringende landen een veel soepelere wetgeving hieromtrent hebben zou ik zeggen toestaan... Ga je met zo'n ding op straat lopen zwaaien en je loopt tegen een politiekogel aan dan is dat je eigen risico.)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #132 Gepost op: 8 oktober 2013, 16:09:02
En het probleem zit vooral in 't laatste zinnetje; in 't buitenland zijn ze 't met je eens, in Nederland niet..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #133 Gepost op: 8 oktober 2013, 21:51:56
http://www.youtube.com/watch?v=A2f-1b7iFC8

Bron: omroepbrabant

Een filmpje met de gevolgen om als volwassen man met een speelgoedwapen uit het raam te gaan hangen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #134 Gepost op: 8 oktober 2013, 22:28:36
Ja.. geen schadevergoeding maar wel excuses. Moet je er voor zorgen dat dat kind - hoe lullig het ook klinkt - geen (nep)wapen (deels) uit het dak laat steken. Moet wel zeggen dat ze in Brabant rare (zware) vesten hebben, met zo'n bult op de voorkant?


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #135 Gepost op: 8 oktober 2013, 23:08:38
Tja, ik heb vroeger nooit mogen spelen met nepwapens. Mijn ouders vonden namelijk dat een pistool geen speelgoed is.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Gast

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 8 oktober 2013, 23:13:38
Wij speelden vroeger altijd soldaatje/oorlogje in het dorp, met houten geweren of plastic electrabuis en karton en dan heel hard PANG PANG roepen. Niemand die toen de politie belde.
Tijden zijn veranderd!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #137 Gepost op: 8 oktober 2013, 23:19:42
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1208090 date=1381266818
Wij speelden vroeger altijd soldaatje/oorlogje in het dorp, met houten geweren of plastic electrabuis en karton en dan heel hard PANG PANG roepen.
Wij renden rond met hockeysticks. (niet om te slaan, maar als immitatiegeweer) Was ook geen probleem. Het hele dorp wist er van, hele veldslagen werden er uitgevochten.  :D

Achteraf gezien had ik zomaar voor het bijltje kunnen gaan met mn hockeystick voor artikel 4 sub 7...  0098
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #138 Gepost op: 9 oktober 2013, 06:35:01
In dat opzicht - of alles toestaan of alles verbieden - zul je het hier moeten doen met de zwart- wit benadering en een heleboel grijs v.w.b. de nederlandse wapenwet. De bepalingen en regelgeving zit in sommige casu keihard dichtgetimmerd. Kom je dan weer in uitzonderingsposities terecht dan is begrijpend kunnen lezen echt een must. Let wel: begrijpend. Probeer er niet de logica van in te zien, want die verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Bottom-line:

Het is carneval. Doe eens maf. Volledig legertenue inclusief strak zwart gepoetste kisten. Maar om de jolijt er in te houden en als lollig contrast felgekleurde pippa's van de Bart Smit.

En daarna zou je je eens kunnen verdiepen in het re-enactmentgebeuren. Kun je levende geschiedenis vorm geven met echte onklaar gemaakt schiettuig ( maar dan zonder carnevalskrakers en veel bier).


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #139 Gepost op: 9 oktober 2013, 08:28:10
Citaat van: Haageneesch link=msg=1208065 date=1381264116
Moet wel zeggen dat ze in Brabant rare (zware) vesten hebben, met zo'n bult op de voorkant?

Het zijn precies dezelfde als in Haaglanden, die bult is een flap voor over het kruis. Kun je dus naar voren 'klappen'.
Sommige vesten in Haaglanden hebben deze flap ook, verder zijn de vesten precies hetzelfde.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.