Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's

Auteur Topic: Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's  (gelezen 133241 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #20 Gepost op: 4 november 2005, 16:10:59
en ik ook, zullen we samen daar effe de deur in rammen ;D

mvg
Mike

Hoe gaat dat ook weer.... opsporing buiten je regio....  ??? Ik dan dat de OvJ/ je CvD daar niet geheel blij van wordt.... toch... ???  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 4 november 2005, 18:14:34
Hoe gaat dat ook weer.... opsporing buiten je regio.... ??? Ik dan dat de OvJ/ je CvD daar niet geheel blij van wordt.... toch... ??? ;)
Maken we er toch een hulpverzoek cfm artikel 10 politiewet van?

Art. 10.

Alle ambtenaren, belast met een politietaak, verlenen elkaar wederkerig de nodige hulp en betrachten bij voortduring een eendrachtige samenwerking bij het uitvoeren van die taak. Zij verlenen elkaar zoveel mogelijk de gevraagde medewerking.

maar een belletje naar de cie kan ook.... ::) maar ik denk dat het inmiddels al niet meer hoeft ::) ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 4 november 2005, 20:08:46
Maken we er toch een hulpverzoek cfm artikel 10 politiewet van?

Art. 10.

Alle ambtenaren, belast met een politietaak, verlenen elkaar wederkerig de nodige hulp en betrachten bij voortduring een eendrachtige samenwerking bij het uitvoeren van die taak. Zij verlenen elkaar zoveel mogelijk de gevraagde medewerking.

maar een belletje naar de cie kan ook.... ::) maar ik denk dat het inmiddels al niet meer hoeft ::) ;)

Ik denk het ook!  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 16 november 2005, 18:01:54
Maak die jongen niet zo bang, de praktijk is heel anders, voorbeeld:


Op de Naardingerland in Huizen zag mijn vrouw hoe een buurjongen in de tuin een wapen doorlaadde. Politie gebeld om dat te melden, want het zat haar niet lekker. Na 1,5 uur (kwam ik thuis) nog maar's gebeld. De gang van zaken is als volgt: Een doorzoeking van een huis is een uitzonderlijke actie, die de politie niet zomaar doet, zeker niet zomaar op slechts één melding. Daarbij is de hulpofficier nodig. Aanwijzing in de vorm van één getuige is niet voldoende om sprake te laten zijn van "redelijke aanwijzingen". Te vaak spant een burger de politie om zo de buurman te pesten of een grap uit te halen de politie voor hun karretje. In dit geval ging de hulp officier nog even naar het buro om precies na te gaan hoe de mogelijkheden waren. Tegen de tijd dat hij erachter was hoe de vork in de steel zou kunnen zitten was er meer dan een uur verstreken, waardoor er geen sprake meer was van heterdaad en hij geen last meer af kon geven. MAW je kunt niet zomaar het huis van Piet binnen vallen omdat Wim zegt dat Piet een wapen heeft.

Ook het zien van een (vuur)wapen door de portier (De heer H. B. van het gelijknamige beveiligingsbedrijf) van een (natuurlijk geweigerde) bezoeker van een feest (in Zaandam, waar de gemoederen soms hoog oplopen) was niet voldoende aanleiding om te persoon te fouilleren.

Ik vind het altijd zo knap om de theorie zo ver van de praktijk af te laten staan!

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 16 november 2005, 23:14:03
Maak die jongen niet zo bang, de praktijk is heel anders, voorbeeld:


Op de Naardingerland in Huizen zag mijn vrouw hoe een buurjongen in de tuin een wapen doorlaadde. Politie gebeld om dat te melden, want het zat haar niet lekker. Na 1,5 uur (kwam ik thuis) nog maar's gebeld. De gang van zaken is als volgt: Een doorzoeking van een huis is een uitzonderlijke actie, die de politie niet zomaar doet, zeker niet zomaar op slechts één melding. Daarbij is de hulpofficier nodig. Aanwijzing in de vorm van één getuige is niet voldoende om sprake te laten zijn van "redelijke aanwijzingen". Te vaak spant een burger de politie om zo de buurman te pesten of een grap uit te halen de politie voor hun karretje. In dit geval ging de hulp officier nog even naar het buro om precies na te gaan hoe de mogelijkheden waren. Tegen de tijd dat hij erachter was hoe de vork in de steel zou kunnen zitten was er meer dan een uur verstreken, waardoor er geen sprake meer was van heterdaad en hij geen last meer af kon geven. MAW je kunt niet zomaar het huis van Piet binnen vallen omdat Wim zegt dat Piet een wapen heeft.

Ook het zien van een (vuur)wapen door de portier (De heer H. B. van het gelijknamige beveiligingsbedrijf) van een (natuurlijk geweigerde) bezoeker van een feest (in Zaandam, waar de gemoederen soms hoog oplopen) was niet voldoende aanleiding om te persoon te fouilleren.

Ik vind het altijd zo knap om de theorie zo ver van de praktijk af te laten staan!

Henk

En het komt uiteindelijk neer op een gebrek aan parate kennis van de bevoegdheden die je uit WvSv, WWM kunt halen.... Moet toegeven dat ik ook weleens sta van "hoe zat dat ook alweer" ....dus hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Devinz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #25 Gepost op: 6 december 2005, 15:43:10
En het komt uiteindelijk neer op een gebrek aan parate kennis van de bevoegdheden die je uit WvSv, WWM kunt halen.... Moet toegeven dat ik ook weleens sta van "hoe zat dat ook alweer" ....dus hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ....

Het spijt me zeer maar ik lees veel foute antwoorden.

Voor een doorzoeking op grond van de WWM is wel gewoon een machtiging vereist op het moment dat de bewoner geen toestemming geeft omdat de AWOB gewoon van toepassing is.

Op basis van de omschreven situatie wordt gewoon een machtiging uitgeschreven dus bij de buurjongen die eerder werd genoemd zal gewoon een zoeking plaats kunnen vinden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 6 december 2005, 16:05:11
Het spijt me zeer maar ik lees veel foute antwoorden.

Voor een doorzoeking op grond van de WWM is wel gewoon een machtiging vereist op het moment dat de bewoner geen toestemming geeft omdat de AWOB gewoon van toepassing is.

Op basis van de omschreven situatie wordt gewoon een machtiging uitgeschreven dus bij de buurjongen die eerder werd genoemd zal gewoon een zoeking plaats kunnen vinden.

mits er niet te veel tijd is verlopen tussen het respond en de alarmering en de geloofwaardigheid vast staat (meerdere meldingen van één incident).

Henk


Devinz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #27 Gepost op: 6 december 2005, 18:50:02
mits er niet te veel tijd is verlopen tussen het respond en de alarmering en de geloofwaardigheid vast staat (meerdere meldingen van één incident).

Henk

Niet mee eens. Op basis van 1 getuige kan er best doorgepakt worden. Deze moet dan wel geloofwaardig zijn. Een buurvrouw waarvan verder geen bijzonderhden bekend zijn, is gewoon als goede getuige aan te merken en daarmee is 1 verklaring voldoende.

Als van te voren niet vaststaat dat het een echt of een nep wapen betreft dan ga je van het ergste uit en dan heb je gewoon zioeking doen. Ondanks het feit dat het niet in het artikel genoemd wordt, zijn de richtlijnen bij het OM dat er wel overleg moet plaatsvinden met de OVJ.




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2006, 14:51:00
Wat zou je als diender doen als je bedreigt werd met onderstaande afbeelding???  :-X :-X




Dat rode dopje is verplicht. Pas als je dat eraf sloopt gaat het ergens op lijken.

Dat onderste wapen, is er iets echts dat daar op lijkt dan?

Wat een raar ding..

Henk