Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's

Auteur Topic: Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's  (gelezen 133248 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2006, 14:57:41
(...)

Dat onderste wapen, is er iets echts dat daar op lijkt dan?

Wat een raar ding..

Henk

FN P90 (belgisch product) De kogels uit dit wapen gaan op dit moment door ieder kogelvrij vest heen.....  :-X :-X :-X

Wordt tegenwoordig bij de niet politionele bijzondere eenheden gebruikt als vervanging van de HK MP5


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #32 Gepost op: 7 januari 2006, 15:01:37
Dat rode dopje is verplicht. Pas als je dat eraf sloopt gaat het ergens op lijken.

Dat onderste wapen, is er iets echts dat daar op lijkt dan?

Wat een raar ding..

Henk
ik heb een aansteker wat er op lijkt!   :-X :-X
(toch eens nader bestuderen....)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 7 januari 2006, 15:10:55
FN P90 (belgisch product) De kogels uit dit wapen gaan op dit moment door ieder kogelvrij vest heen.....  :-X :-X :-X

Wordt tegenwoordig bij de niet politionele bijzondere eenheden gebruikt als vervanging van de HK MP5

Wat zijn wij mensen toch knap en vindingrijk! Eerst verkopen we sukkels kogelvrije vesten en dan de wapens die er dwars door heen gaan!

Henk


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #34 Gepost op: 7 januari 2006, 16:35:05
Ach, tis een constante wapenwedloop tussen producenten van wapen en producenten van bescherming. Altijd zo geweest, en het zal altijd wel zo doorgaan...  :-X
Arts  www.alphalog.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 7 januari 2006, 17:31:48
Ach, tis een constante wapenwedloop tussen producenten van wapen en producenten van bescherming. Altijd zo geweest, en het zal altijd wel zo doorgaan...  :-X

Volgens mij is er één lachende eigenaar... :-X

Henk


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #36 Gepost op: 9 september 2011, 16:05:26

Paniek op school door nepwapen

http://nos.nl/artikel/270969-paniek-op-school-door-nepwapen.html
Toegevoegd: donderdag 8 sep 2011, 13:13

Op een middelbare school in Maastricht heeft een leerling paniek veroorzaakt met een airsoft-wapen. Dat is nepwapen dat in Nederland streng verboden is, waarmee computerspelletjes in het echt worden nagespeeld.

De 16-jarige jongen pakte het wapen in de klas uit zijn rugzak en haalde een patroon eruit. Dat veroorzaakte een korte doffe knal, tot grote schrik van zijn klasgenoten.

De jongen zegt dat hij vergeten was het airsoft-wapen uit zijn tas te halen na een toernooi in België. Bij hem thuis zijn nog vier andere airsoft-wapens in beslag genomen.
Zo jammer dit.. het zijn dit soort nieuwsberichten waardoor airsoft in Nederland in een slecht daglicht komt.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 9 september 2011, 16:14:15
zie voor een uitleg hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Airsoft
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 9 september 2011, 16:25:43
Tsja, ik durf zo langzamerhand wel te zeggen dat 70 % van de meldingen die wij krijgen van ''mensen met een vuurwapen'' airsoft (of daarop gelijkende) vuurwapens zijn ... En ik heb er een aantal gezien die (ook qua gewicht en details) niet onderdoen voor een echt vuurwapen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 9 september 2011, 16:54:01
Ik heb ook een aantal gezien/vast gehouden en het lijkt me niet fijn voor een agent, toch blijft het wel mooi spul.