Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's

Auteur Topic: Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's  (gelezen 133240 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 9 september 2011, 17:00:43
Ik heb ook een aantal gezien/vast gehouden en het lijkt me niet fijn voor een agent, toch blijft het wel mooi spul.

Mwoa, ''gewoon'' je vuurwapen op zetten ... Tenminste, ik ga het risico niet nemen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 9 september 2011, 17:44:35
Dat zou ik ook doen als iemand zo'n wapen op mij richt.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #42 Gepost op: 4 augustus 2012, 19:37:10
Toeristen smokkelen massaal wapens
SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol heeft momenteel de handen vol aan toeristen die wapens en nepwapens meenemen uit hun vakantieland.

Dit jaar zijn al bijna net zoveel (nep)wapens onderschept als het hele vorige jaar.
Dat heeft een woordvoerder van de marechaussee zaterdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

Imitatievuurwapens
Vooral imitatievuurwapens zijn in trek, maar de marechaussee stuit ook regelmatig op boksbeugels, stiletto's, wurgstokjes en werpsterren in de bagage.
De wapens zijn vaak gewoon te koop in toeristische winkels in het vakantieland, maar vakantiegangers weten meestal niet dat de wapens in Nederland verboden zijn, zegt de woordvoerder.
''Iemand ziet een neppistool liggen in een winkel en denkt, dat is leuk voor mijn neefje. Maar als je met zoiets een bank binnenloopt, komt dat heel bedreigend over'', zegt de woordvoerder.

Vermomd
Tot nu toe heeft de marechaussee 1600 wapens en nepwapens in beslag genomen, waaronder 700 imitatiewapens, 117 boksbeugels, 58 gasbusjes, 76 katapulten en 92 stiletto's.
Ook komt de marechaussee steeds vaker vermomde wapens tegen: een balletjespistool met het uiterlijk van een aansteker of een creditcard met een mesje daarin verstopt. Volgens de woordvoerder is niet duidelijk waarom dit jaar zo veel wapens in beslag worden genomen.

http://www.nu.nl/binnenland/2875635/toeristen-smokkelen-massaal-wapens.html


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #43 Gepost op: 24 december 2012, 14:03:15
http://www.nabv.nl/nieuws/item/41-de-eerste-airsoftsport-reis-is-volbracht.html

Het ziet er naar uit dat Airsoft vanaf volgend jaar legaal gaat worden. Weleenswaar onder diverse voorwaarden en richtlijnen maar een volledig verbod, zoals nu spraken is, is straks verleden tijd. 098uo Zoals het er nu naar uitziet word het een soort verlofhouderssysteem zoals ook bij vuurwapenbezit van kracht is.  
Als volger van deze organisatie en sport ben ik hier blij mee. Het uitwijken naar België was voor mij praktisch niet haalbaar en als het in eigen land mogelijk word gemaakt kan ik alleen maar blij zijn. Vraag me alleen af wat dit voor de dagelijkse politiepraktijk gaat betekenen?! Gaan we straks winkels met airsoft replicas in het straatbeeld zien met de daarbij behorende inbraken en overvallen. Toename aan "nep" vuurwapengebruik. Vergroting van de werkdruk op controle van verlofhouders?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #44 Gepost op: 24 december 2012, 14:18:00
Hoorde al zo'n gerucht afgelopen nacht. Vraag ik mij af hoe ze dit in de WWM gaan ondervangen, aangezien de wapen nu nog onder cat 1 vallen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #45 Gepost op: 24 december 2012, 14:42:03
Hoorde al zo'n gerucht afgelopen nacht. Vraag ik mij af hoe ze dit in de WWM gaan ondervangen, aangezien de wapen nu nog onder cat 1 vallen.

Daar ben ik dus ook benieuwd naar. Ik denk dat het vergelijkbaar word met de sportschutterstak. Verboden tenzij je verlof hebt zeg maar. Wat iig nu bekend is gemaakt is dat je minimaal 18 jaar moet zijn, verklaring van goed gedrag kan overleggen en aangesloten bent bij de NABV. Maar de komende weken gaan ze de hoe`s en de wat`s bekend maken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 29 december 2012, 18:55:04
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #47 Gepost op: 29 december 2012, 19:29:13
De volgende cwm staat op de rol voor komende januari.

Misschien staat er daar al iets in (naast een hoop andere compleet belachelijke maatregelen en het herstellen van wat vautjes in de vorige).




Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #49 Gepost op: 8 januari 2013, 19:02:46
Kan het in eerste instantie niet in de nieuwe regeling vinden maar ik hoop dat de verkoop van airsoftwapens alleen aan leden van een airsoft vereniging gebeurt en dat hier ook een registratiesysteem voor komt. Als dit niet gebeurt voorspel ik dat er veel meer gewapende overvallen gaan plaats vinden  :(