Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's

Auteur Topic: Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's  (gelezen 133699 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #90 Gepost op: 1 oktober 2013, 23:37:13
Citaat van: Tony-cc link=msg=1206160 date=1380661229
Hoe hoog schat je als politie dan in dat het hier bij een verklede groep (tijdens carnaval) om echte wapens zou kunnen gaan ?  ::)

En dat is nu precies de naïeve gedachte van de gemiddelde Nederlander: "Hier gebeurt niets. Het is een carnavalsoptocht, DUS er loopt vast niemand met een echt wapen rond...."

Citaat van: Tony-cc link=msg=1206160 date=1380661229
Als je dit vrij verkocht stukje speelgoed, in een holster hebt zitten waarbij alleen de greep uitsteekt lijkt het ook verdomd echt, maar het mag wel...

Alleen moet je niet vreemd opkijken, dat wanneer een agent jouw ziet, of een burger de politie waarschuwt, er een arrestatieteam opgetrommeld wordt en jouw op niet zachtzinnige wijze aanhoudt. En strafbaar of niet, ik zou dat niet mee willen maken, nog afgezien van het gegeven dat de kosten van de onnodige politie-inzet misschien op jouw verhaald gaan worden.....

Citaat van: Tony-cc link=msg=1206160 date=1380661229
Vanuit politie zijde begrijp ik het 'probleem' als je zo iemand bijv. in zijn eentje ziet lopen heel goed,

Ik zie het probleem (zonder quotes) ook wanneer er meerdere mensen zo rondlopen.

Citaat van: Tony-cc link=msg=1206160 date=1380661229
ik zou zelf ook alle voorzichtigheid in acht nemen als ik tijdens mijn werk iemand zo zou zien lopen !

Dan zijn wij het volgens mij helemaal eens....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #91 Gepost op: 2 oktober 2013, 01:01:07
Citaat van: scorpio link=msg=1206169 date=1380663433
Alleen moet je niet vreemd opkijken, dat wanneer een agent jouw ziet, of een burger de politie waarschuwt, er een arrestatieteam opgetrommeld wordt en jouw op niet zachtzinnige wijze aanhoudt. En strafbaar of niet, ik zou dat niet mee willen maken, nog afgezien van het gegeven dat de kosten van de onnodige politie-inzet misschien op jouw verhaald gaan worden.....

Als je zo over straat loopt gaat er echt niet op een arrestatieteam gewacht worden... e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


112A

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #92 Gepost op: 2 oktober 2013, 12:54:03
Met deze gedeelde meningen weet ik het nog niet ;-)
Misschien moet ik maar even bij een Limburgs politiekorps aankloppen?

Als ik een pistool (handvat/kolf) rood of blauw spuit, kan dat wat uitmaken?
En hem natuurlijk niet er uit haal, het is meer ter decoratie natuurlijk (en er zit geen loop aan etc.)...?


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #93 Gepost op: 2 oktober 2013, 13:00:31
Citaat van: 112A link=msg=1206296 date=1380711243
Met deze gedeelde meningen weet ik het nog niet ;-)
Misschien moet ik maar even bij een Limburgs politiekorps aankloppen?

Als ik een pistool (handvat/kolf) rood of blauw spuit, kan dat wat uitmaken?
En hem natuurlijk niet er uit haal, het is meer ter decoratie natuurlijk (en er zit geen loop aan etc.)...?
Waarom voldoet een waterpistool dan niet?  8)


112A

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #94 Gepost op: 2 oktober 2013, 13:38:00
Het moet een beetje echt lijken...
Waterpistool is dan net als een banaan (eerder genoemd alternatief;-)


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #95 Gepost op: 2 oktober 2013, 13:43:09
Citaat van: 112A link=msg=1206305 date=1380713880
Het moet een beetje echt lijken...

Laat dat nu juist het probleem zijn... en de reden dat je het dus niet moet willen/doen.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #96 Gepost op: 2 oktober 2013, 13:51:10
Citaat van: 112A link=msg=1206305 date=1380713880
Het moet een beetje echt lijken...
Waterpistool is dan net als een banaan (eerder genoemd alternatief;-)

Ach, het gaat is carnaval. Hoe gekker hoe beter. Dus ik zou zeggen, gaan met die banaan!  >:D

Alle gekheid op een stokje, ik krijg het idee dat je op zoek bent naar een antwoord dat je hier niet gaat krijgen. Een aantal collega's hebben je afgeraden om je plan uit te voeren en ik sluit me daarbij aan. In het meest gunstige geval gebeurt er niets, in het minst gunstige geval loop je behoorlijk wat risico's (aanhouding, geweld, grote kostenpost). Ik denk niet dat je dat moet willen!
Senior GGP / Oost-Brabant


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #97 Gepost op: 2 oktober 2013, 14:19:45
Tip:

Don't be a nerd...

Go nerf....

Te verkrijgen bij elke speelgoedzaak en hilariteit verzekerd bij carneval. Alles is te krijgen tot en met belt-feds aan toe.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #98 Gepost op: 2 oktober 2013, 17:36:51
Citaat van: DiNozzo link=msg=1206183 date=1380668467
Als je zo over straat loopt gaat er echt niet op een arrestatieteam gewacht worden... e050
Nou... Eerlijk gezegd denk ik dat het ook zwaar overtrokken wordt !
Laten we nu eerlijk zijn, hoe groot wordt de kans ingeschat dat er een groep zichtbaar bewapende personen wordt aangetroffen hier in Nederland... Notabeen met carnaval !?
Eerlijk gezegd denk ik zelfs dat de eerste agent die met getrokken wapen zulke groep uit een optocht haalt en 'ontwapend', héél wat uit te leggen heeft !

Maar.... Dan ga ik dus wel uit van een (carnavalsgroep)groep, zoals eerder aangehaald wordt het wat anders indien je in je eentje op weg bent naar huis of de volgende kroeg ! (Dus hint: Leg die spullen ná de optocht gewoon meteen weg, zo ga je ook ieder risico uit de weg, en dat geld ook indien je gewoon een klapper pistool als volwassen persoon draagt)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #99 Gepost op: 2 oktober 2013, 17:56:21
Geloof mij, die heeft niet zoveel uit te leggen. Die heeft pas veel uit te leggen als hij niet ingrijpt en het wel spree-shooters zijn. Tot Alphen dachten wij dat dit soort dingen ook hier niet kunnen gebeuren.

De ambtsinstructie is er ook heel duidelijk over.
Citaat
Artikel 7

1.Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:
a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;

Natuurlijk kan dat afhankelijk van de situatie heel anders aangepakt worden maar er wordt geen regel overtreden als er met getrokken wapens een groep aangehouden wordt. Je moet dat risico gewoon niet willen lopen voor een feestje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein