Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's

Auteur Topic: Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's  (gelezen 134332 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #290 Gepost op: 12 maart 2016, 15:31:41
Citaat van: LSPD link=msg=1412420 date=1457791900
Dan maar de video: http://nos.nl/op3/video/2077019-zeg-het-maar-welke-is-echt-en-welke-is-nep.html

Het gaat om de Glocks op 0:24

Ik deel inderdaad je mening. Als ik 't zo zie is het dezelfde replica waar ik een keer mee ge-airsoft heb.
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #291 Gepost op: 12 maart 2016, 15:33:11
Die bovenste heeft ook meer een "plastic-achtige" indruk op mij.
De video stopgezet, dan is ook duidelijk te zien dat op de onderste glock merkjes zijn aangebracht. De bovenste heeft dit niet. Klopt dus wel dat de onderste echt is want Glock heeft geen toestemming gegeven voor het gebruiken van hun merk op (airsoft)-replica's. En bijkomend is dat de switch op de slede op de bovenste glock word gebruikt om hem van semi- op automatisch te zetten. Deze knop heb ik tot nu toe ook alleen nog maar bij replica's gezien.
Eerst zien, dan geloven.


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #292 Gepost op: 12 maart 2016, 15:38:35
Dit is een replica.


Aan de andere kant maken we ons druk om niks en hun hebben het desbetreffende wapen in handen gehad. De bovenste kan namelijk ook gewoon een licensed replica zijn. Wat dus gewoon een 100% 1-1 is. Wij baseren dit op een filmpje in 480p, oftewel bagger kwaliteit. Ze kunnen best gelijk hebben ;-)

Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #293 Gepost op: 12 maart 2016, 16:28:37
Haha ja precies! Maar hoezo denk jij dat dan? Het zou voor mij de eerste Glock zijn die ik zie met zo'n kolf, waarbij er dus geen inhammen zijn voor de vingers en ook verder niks bijzonders aanwezig is voor meer grip.

Daarnaast kijk ik naar de rails en... Nouja die ziet er naar mijn idee gewoon heel raar uit.
Maarja, op straat en wellicht 's avonds, in een hectische situatie en op afstand in mager geel straatlicht gaan die details niet opvallen :-)

Goed opgepakt door de NOS, laten we hopen dat het zn vruchten afwerpt. Er staat ook enkele blogs van agenten in een situatie met wat uiteindelijk een nepwapen blijkt te zijn online.

https://www.politie.nl/blogs/00-korpsmedia/blog-in-de-vuurlinie.html?sid=ddb2e443-ee69-41f4-859c-0eac41233c4a

https://www.politie.nl/blogs/00-korpsmedia/politieverhaal-in-beeld-schieten.html?sid=5facb70f-3c3d-4de4-8a74-d288728a0ae6
Bijdragen op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #294 Gepost op: 12 maart 2016, 16:50:02
Elk wapen in dit overzicht is echt genoeg om aanhouding- of noodweervuur te verantwoorden. De details die de replica's onderscheiden van de echte zijn vanaf drie meter afstand al niet meer te zien. Zeker niet in de actie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #295 Gepost op: 12 maart 2016, 17:42:30
*mompelt iets over een echte uzi met geplaatst magazijn die op "A" staat.*

Keurig.  O0


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #296 Gepost op: 12 maart 2016, 18:30:30
Ik snap de NOS niet zo goed wat ze nu precies met dit filmpje willen bereiken.

Ja er zijn vuurwapen replica's (airsoft apparaten) te koop, nee die mag je niet bij je hebben.
Ja de kans is groot dat als je met zo'n ding staat te zwaaien dat je geraakt gaat worden door een politiekogel, nee dat kan je een agent niet aanrekenen.

Airsoftreplica's zijn in Nederland nog steeds verboden tenzij je een NABV pas en een VOG schietsport hebt.

Citaat van: GWB Foxtrot link=msg=1412455 date=1457800950
*mompelt iets over een echte uzi met geplaatst magazijn die op "A" staat.*

Keurig.  O0

Volgens mij niet alleen de Uzi, ook de M4 oid staat volgens mij op automatisch vuur  ::)


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #297 Gepost op: 13 maart 2016, 00:45:30
Het betreft een Glock 17 Gen 1, die werd met gladde greep geleverd. De Gen 2 werd de pistoolgreep voor en achterzijde met ribbels uitgevoerd, de Gen 3/4 met uitsparingen voor vingers (onderste is dus idd echt, te zien aan de gestanste merktekens).  ;)
De MP5, Luger P08, Diemaco C7/C8 (M4 ?), UZI en Beretta 93R (wel borgpen voorste hendel verkeerd om geplaatst) kloppen bij mijn weten allemaal zoals aangegeven.
Maar, volgens mij maken ze wel een fout bij de Vityaz-SN (de 2de), daar is naar mijn mening de onderste juist echt (gebaseerd op de geheel open kolf en het magazijn).
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #298 Gepost op: 13 maart 2016, 11:10:35
Citaat van: Tony-cc link=msg=1412518 date=1457826330
Het betreft een Glock 17 Gen 1, die werd met gladde greep geleverd. De Gen 2 werd de pistoolgreep voor en achterzijde met ribbels uitgevoerd, de Gen 3/4 met uitsparingen voor vingers (onderste is dus idd echt, te zien aan de gestanste merktekens).  ;)
Ja! Net wat plaatjes opgezocht van de eerste generatie, en daar lijkt het inderdaad sprekend op!
Weer wat geleerd O0

Citaat van: Tony-cc link=msg=1412518 date=1457826330
Maar, volgens mij maken ze wel een fout bij de Vityaz-SN (de 2de), daar is naar mijn mening de onderste juist echt (gebaseerd op de geheel open kolf en het magazijn).
Volgens mij is het überhaupt geen Vityaz, die komt namelijk uitsluitend in 9mm, en wat dit ook is, het is groter dan 9mm!

Ik herken de bovenste van de twee als een echt Galil.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #299 Gepost op: 13 maart 2016, 14:56:22
Nog eens beter gekeken, het zijn uberhaupt 2 verschillende wapens (volgens mij is de onderste toch echt een Vityaz). De bovenste, idd zo te zien een Galil is standaard echter bedoeld voor de 5,56x45 nato patroon en is bij mijn weten nooit groter dan voor het 9mm kaliber gemaakt !?

Anyway, kan mij voorstellen dat je als agent zijnde zoiets niet graag op straat tegenkomt, al is het speelgoed. Zelfs kenners herkennen sommige imitatie wapens nog niet op het eerste gezicht, laat staan de 'man op de straat'.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...