Grapperhaus: hogere strafmaat voor (zeer) gevaarlijk rijgedrag

Auteur Topic: Grapperhaus: hogere strafmaat voor (zeer) gevaarlijk rijgedrag  (gelezen 4367 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Nieuwsbericht | 07-03-2018 | 17:00

Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) wil korte metten maken met automobilisten die de veiligheid van andere weggebruikers ernstig in gevaar brengen. Met een aantal maatregelen wil hij de verkeersveiligheid verbeteren. Een en ander blijkt uit een wetsvoorstel dat vandaag voor advies naar verschillende instanties is gestuurd, waaronder het Openbaar Ministerie, de Raad voor de rechtspraak en het Fonds Slachtofferhulp.

Lees verder op: https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-justitie-en-veiligheid/nieuws/2018/03/07/grapperhaus-hogere-strafmaat-voor-zeer-gevaarlijk-rijgedrag

Mocht het verkeerd staan dan hoor ik het wel. Wist geen andere plek na zoeken.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest16442

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2018, 22:47:35
Citaat
Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) wil korte metten maken met automobilisten die de veiligheid van andere weggebruikers ernstig in gevaar brengen. Met een aantal maatregelen wil hij de verkeersveiligheid verbeteren. Een en ander blijkt uit een wetsvoorstel dat vandaag voor advies naar verschillende instanties is gestuurd, waaronder het Openbaar Ministerie, de Raad voor de rechtspraak en het Fonds Slachtofferhulp.

[...]

Op dit moment kunnen we tegen dit soort verkeersgedrag nog niet streng genoeg optreden. Maar straks is een gevangenisstraf van maximaal twee jaar mogelijk. Onder deze nieuwe strafbepaling valt ook het vasthouden van een mobiele telefoon achter het stuur. Hiermee laat de minister zien dat hij automobilisten zeer gevaarlijk en onverantwoord rijgedrag zwaar aanrekent – ook als zij geen ongeluk veroorzaken. Doen ze dat wél, dan is een veroordeling voor roekeloos rijden mogelijk, met een gevangenisstraf tot maximaal zes jaar.

[...]

Lees verder op Rijksoverheid.nl
Mijn inziens een goede ontwikkeling! Veel te vaak zie ik nog mensen rijden met een mobiele telefoon in de hand. Zeer spijtig dat je die niet op kenteken kunt schrijven...


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2018, 09:54:10
Waarom kun je dat eigenlijk niet op kenteken schrijven?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2018, 14:02:01
Waarom kun je dat eigenlijk niet op kenteken schrijven?

Tijdens de staandehouding moet vastgesteld worden dat het voorwerp dat iemand in zijn hand hield tijdens het rijden daadwerkelijk een mobiele telefoon betrof. Dat is ook de reden dat een agent zal vragen of hij de telefoon mag zien en het merk/type noteert.

Er is momenteel een proef gaande in een bepaalde eenheid (weet zo niet welke), waar iom het OM wordt geëxperimenteerd met het op kenteken schrijven voor dit feit.
Senior GGP / Oost-Brabant


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2018, 16:28:35

NOS
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2018, 13:34:23

NOS op 3


NOS
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2018, 13:50:52

RTL Nieuws
Samen sterk in de hulpverlening!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #8 Gepost op: 1 april 2018, 01:28:07
Er is momenteel een proef gaande in een bepaalde eenheid (weet zo niet welke), waar iom het OM wordt geëxperimenteerd met het op kenteken schrijven voor dit feit.

o.a Amsterdam. Helaas werkt de "burger" tot op heden niet mee in het 'in bezwaar gaan' en is een proefproces nog niet lopende. Maar er zijn al honderden PV's uitgeschreven voor mobiel bellen terwijl er geen staandehouding heeft plaats gevonden. Van mijn kant dus, voor zover dat wat waard is, ga in bezwaar als je een een bon krijgt zonder staandehouding. Simpel om de reden dat ik anders straks nog een 130 WvW moet gaan aanvragen om dat proefproces uitgelokt te krijgen. Niet dat het mij zoveel moeite gaat kosten, die moeite neem ik voor lief, maar ruim 1300 euro én een kans om het rijbewijs kwijt te raken om een mobiel aan het oortje te plakken of om een appie te sturen.....

Het is maar wat het je waard is. Maar: joehoe.....i/m looking for you!  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


guest15549

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 2 april 2018, 16:53:59
o.a Amsterdam. Helaas werkt de "burger" tot op heden niet mee in het 'in bezwaar gaan' en is een proefproces nog niet lopende. Maar er zijn al honderden PV's uitgeschreven voor mobiel bellen terwijl er geen staandehouding heeft plaats gevonden. Van mijn kant dus, voor zover dat wat waard is, ga in bezwaar als je een een bon krijgt zonder staandehouding. Simpel om de reden dat ik anders straks nog een 130 WvW moet gaan aanvragen om dat proefproces uitgelokt te krijgen. Niet dat het mij zoveel moeite gaat kosten, die moeite neem ik voor lief, maar ruim 1300 euro én een kans om het rijbewijs kwijt te raken om een mobiel aan het oortje te plakken of om een appie te sturen.....

Het is maar wat het je waard is. Maar: joehoe.....i/m looking for you!  0098


Stuur eens een datum, tijd en locatie door. Sta ergens opvallend opgesteld en dan wil wel even met telefoon in m'n hand voorbij rijden.  ;)