Bachelor medisch hulpverlener in de ambulancezorg

Auteur Topic: Bachelor medisch hulpverlener in de ambulancezorg  (gelezen 4293 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 13 maart 2018, 15:34:03




De mensen van de ambulance




Samen sterk in de hulpverlening!


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2018, 20:35:16
Gaaf! Ik kan mij voorstellen dat het weerstand oproept bij de huidige collega's maar volgens mij een mooie kans.

@silque erg herkenbare reacties in vergelijking met de politiekundige bachelor hè?  ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2018, 01:18:27
Zijn er personen die ervaring hebben met deze opleiding? En mogelijk zelfs iemand die dit is gaan doen na een HBO-V opleiding?


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #5 Gepost op: 25 april 2018, 18:44:54
Zijn er personen die ervaring hebben met deze opleiding? En mogelijk zelfs iemand die dit is gaan doen na een HBO-V opleiding?
Deze ervaring ken ik nog niet, wel andersom omdat veel BMH'ers hun studie niet konden afmaken vanwege een gebrek aan stageplaatsen. Daarbij is het voor zover ik weet nog niet mogelijk om als gediplomeerd verpleegkundigen een verkort traject te volgen. Dat betekent dus dat je opnieuw 4 jaar de schoolbanken in moet.

Aan beide diploma's halen zitten echter ook nog haken en ogen, omdat het twee verschillende functies zijn (BMH'er en VPK) zou je ook voor 2 functies uren moeten maken voor de BIG.

Ik hoor wel dat er vanuit het werkveld steeds meer interesse is in deze functie en afgestudeerde BMH'ers. Dat zal het gebrek aan stageplaatsen ook ten goede komen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2019, 16:06:37
Ruim een jaar verder, hoe zijn de ervaringen?

Hier wisselend, de een functioneert prima, de ander heeft meer moeite of haalt opleiding/stage niet


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2019, 13:26:21
Ruim een jaar verder, hoe zijn de ervaringen?

Hier wisselend, de een functioneert prima, de ander heeft meer moeite of haalt opleiding/stage niet
Hetzelfde, en en aantal chauffeurs die in opleiding gaan/zijn die enthousiast aan de gang zijn
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-