Welke erkende hulpdiensten zijn er in Nederland

Auteur Topic: Welke erkende hulpdiensten zijn er in Nederland  (gelezen 15837 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2018, 22:51:34
Ik zal het eens navragen bij de lokale reddingingsbrigades als ik ze tegen kom, ik heb ze namelijk nog nooit trainingsritten ogs zien rijden. Interessant om even te vragen. Bedankt.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #21 Gepost op: 19 maart 2018, 12:52:00
Ik zal het eens navragen bij de lokale reddingingsbrigades als ik ze tegen kom, ik heb ze namelijk nog nooit trainingsritten ogs zien rijden. Interessant om even te vragen. Bedankt.
Volgens mij heeft de KNBRD bevoegdheid reddingbrigades aan te wijzen om "met optische en geluidssignalen"te rijden. Dat betekent m.i. niet dat alle reddingsbrigades die bevoegdheid automatisch hebben. Ik geloof niet dat alle reddingsbrigades ook een "uitrukfunctie"hebben.

Wat betreft KNRM verhaal naar Neeltje Jans, als de omstandigheid zich voordoet moet je dat vooraf afspreken, ook al vanwege duidelijkheid voor en veiligheid van fietsende gebruikers fietspad. Zomaar eenzijdig beslissen is gewoon vragen om problemen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #22 Gepost op: 19 maart 2018, 14:37:55
Volgens mij heeft de KNBRD bevoegdheid reddingbrigades aan te wijzen om "met optische en geluidssignalen"te rijden. Dat betekent m.i. niet dat alle reddingsbrigades die bevoegdheid automatisch hebben. Ik geloof niet dat alle reddingsbrigades ook een "uitrukfunctie"hebben.

Wat betreft KNRM verhaal naar Neeltje Jans, als de omstandigheid zich voordoet moet je dat vooraf afspreken, ook al vanwege duidelijkheid voor en veiligheid van fietsende gebruikers fietspad. Zomaar eenzijdig beslissen is gewoon vragen om problemen.

Het betrof hier niet een eenvoudig fietspad maar een redelijk brede (onderhouds/vent) weg naast de route voor het autoverkeer. Als het vooraf zou zijn afgesproken welke invloed zou dit hebben op de veiligheid van de eventuele fietsende gebruikers.
Overigens behoren deze tafrelen tot het verleden.