VW Visser Hornis T6 4Motion met verhoogde bodemvrijheid - Kijlstra Ambulancezorg Ameland

Auteur Topic: VW Visser Hornis T6 4Motion met verhoogde bodemvrijheid - Kijlstra Ambulancezorg Ameland  (gelezen 5270 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum


Samen sterk in de hulpverlening!


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Gingen ze op de eilanden niet aan de slag met Amarok-ambulances? Of was dat een proef en is die al weer ten einde?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Gingen ze op de eilanden niet aan de slag met Amarok-ambulances? Of was dat een proef en is die al weer ten einde?
https://twitter.com/kijlstra/status/479895245405306880
test ambulance


en de 02-152 in vol ornaat, vervangt een Mercedes 310 van 25 jaar oud, inmiddels toegevoegd aan UMCG oldtimer collectie.

Naar mijn weten is dit de definitieve vervanger voor de Mercedes, verder niets gehoord over een 2e of 3e exemplaar. Eigenlijk wel vreemd, want jaren terug waren er meerdere verschillende 4X4 ambulances op de Waddeneilanden, ford transit 4X4, Mercedes 310 en een Mercedes G klasse container


Denniyo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Ja idd, ik dacht precies het zelfde volgens mij was de Amarok de definitieve vervanger voor de oude G-klasse op Terschelling. Op Vlieland heeft nog een tijd een ex omgebouwde G-klasse van defensie rondgereden, weet zelf niet of deze nog steeds rondrijdt daar, maar dacht ook dat de Amarok op alle eilanden in Friesland in dienst genomen zou gaan worden. Ben wel benieuwd of er meer van komen, maar wie weet bevallen de Volvo's strakjes wel zo goed dat deze ook op de Eilanden gaan rijden. ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Op Vlieland heeft nog een tijd een ex omgebouwde G-klasse van defensie rondgereden, weet zelf niet of deze nog steeds rondrijdt daar, maar dacht ook dat de Amarok op alle eilanden in Friesland in dienst genomen zou gaan worden. Ben wel benieuwd of er meer van komen, maar wie weet bevallen de Volvo's strakjes wel zo goed dat deze ook op de Eilanden gaan rijden. ;)
http://ambulancearchief.nl/ambuarchief/zf-rx-12-3/
sinds 2012 uit dienst, en inmiddels ook niet meer in dienst als particuliere ambu

de Volvo op de wadden eilanden, huhu, ik vind dat meer een reisauto. de amarok vind ik dan wat meer een terrein auto en wat beter geschikt.
Ik beweerde eerder dat er niet echt 4X4 ambulances op de Waddeneilanden zijn, maar er zijn wel een aantal T5 4x4 ambulances. 998765