Lexaan schild

Auteur Topic: Lexaan schild  (gelezen 11048 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum


Samen sterk in de hulpverlening!


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2018, 20:23:53
Is dit nieuw daar dan? Dacht dat elke eenheid dit al deed. In Rotterdam werken wij al jaren met z'n schild(schildprocesdures)
Groeten,  Tazbrw


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2018, 20:40:53
De gestoordenprocedure met schild werd een aantal jaar geleden toch standaard ingevoerd bij IBT?
Uitspraken op persoonlijke titel


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2018, 12:44:06
Heb ik ook bij IBT geleerd, maar binnen onze Eenheid wordt verschillend over gedacht wie mag over beslissen om hem in te zetten. En ook wie hem mag inzetten. Wij doen het gewoon met de ME schilden.

Werken lexaan schilden beter of anders?
"Waakzaam & Dienstbaar"


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2018, 14:31:48
(...)

Werken lexaan schilden beter of anders?

Ja: ze zijn harder, zwaarder, tactischer gevormd en een mes prikt er niet doorheen.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2018, 13:07:06
Er zou in elke politieauto een klein schild kunnen worden meegenomen van 20 bij 60 cm, plus twee ME-helmen. Dat kleine schild kan bijvoorbeeld gemaakt zijn van dun roestvrij staal of van dik doorzichtig kunststof.

In elk politiebusje kunnen naast twee ME-helmen ook twee ronde doorzichtige schilden worden meegenomen met een diameter van 60 cm, of twee doorzichtige schilden van 100 x 60 cm.

Door die extra uitrusting zijn er meer technieken mogelijk bij aanhoudingen, dreigend geweld, relsituaties, agressieve dieren en dreigende explosies, tegen beperkte meerkosten.

Daardoor kan er meer flexibel worden ingespeeld door de politie op allerlei bijzondere dreigingssituaties, in combinatie met andere geweldsmiddelen, en als de assistentie van collega's te lang op zich laat wachten.
Ik stem links.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #6 Gepost op: 1 april 2018, 07:50:30
Er zou in elke politieauto een klein schild kunnen worden meegenomen van 20 bij 60 cm, plus twee ME-helmen. Dat kleine schild kan bijvoorbeeld gemaakt zijn van dun roestvrij staal of van dik doorzichtig kunststof.

In elk politiebusje kunnen naast twee ME-helmen ook twee ronde doorzichtige schilden worden meegenomen met een diameter van 60 cm, of twee doorzichtige schilden van 100 x 60 cm.

Door die extra uitrusting zijn er meer technieken mogelijk bij aanhoudingen, dreigend geweld, relsituaties, agressieve dieren en dreigende explosies, tegen beperkte meerkosten.

Daardoor kan er meer flexibel worden ingespeeld door de politie op allerlei bijzondere dreigingssituaties, in combinatie met andere geweldsmiddelen, en als de assistentie van collega's te lang op zich laat wachten.

Zullen we gelijk ook achter elke dienstauto een aanhangwagen (natuurlijk voorzien van de juiste striping) hangen. Kunnen we gelijk alles meenemen wat nodig is..... 8)
"Waakzaam & Dienstbaar"


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #7 Gepost op: 1 april 2018, 14:43:30
Zullen we gelijk ook achter elke dienstauto een aanhangwagen (natuurlijk voorzien van de juiste striping) hangen.

Ik vind de nieuwe kleine politieauto's voor het platteland veel te klein, in verband met benodigde uitrusting voor uiteenlopende incidenten, en de vaak zeer lange aanrijtijden.

Maar een schild van 20 x 60 cm is compact. En in plaats van ME-helmen, kan men ook kiezen voor één of twee fietshelmen, ski-helmen of skate-helmen in de politieauto. Of voor een kleine kevlar "ballistic helmet" met "side-rails" voor bevestiging van diverse apparatuur. Dat is te vinden via Google-Afbeeldingen.

Een helm hoeft niet permanent te worden gedragen, en kan eventueel worden combineerd met een beschermende ski-bril.
Ik stem links.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #8 Gepost op: 14 april 2018, 11:55:42
Er zou in elke politieauto een klein schild kunnen worden meegenomen van 20 bij 60 cm, plus twee ME-helmen. Dat kleine schild kan bijvoorbeeld gemaakt zijn van dun roestvrij staal of van dik doorzichtig kunststof.

In elk politiebusje kunnen naast twee ME-helmen ook twee ronde doorzichtige schilden worden meegenomen met een diameter van 60 cm, of twee doorzichtige schilden van 100 x 60 cm.

Door die extra uitrusting zijn er meer technieken mogelijk bij aanhoudingen, dreigend geweld, relsituaties, agressieve dieren en dreigende explosies, tegen beperkte meerkosten.

Daardoor kan er meer flexibel worden ingespeeld door de politie op allerlei bijzondere dreigingssituaties, in combinatie met andere geweldsmiddelen, en als de assistentie van collega's te lang op zich laat wachten.

Wij hebben ze al standaard in onze bussen liggen. Met 2 spinnen vast aan het rek achterin.
Tevens hebben onze hondengeleiders, ook de schilden standaard in hun Touran liggen, eveneens met hun ME spullen.
Groeten,  Tazbrw


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #9 Gepost op: 16 april 2018, 09:38:56
Bij ons liggen ze op het teambureau, net als de boem. Als ze nodig zijn worden ze gebracht of gehaald.
Hondengeleiders hebben ze standaard in de wagen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.