De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.

Auteur Topic: De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.  (gelezen 23113 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 4 november 2005, 15:23:04
En ook die kleding is via internet te kopen door iedereen...

Dat NOOIT!

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #21 Gepost op: 4 november 2005, 15:38:41
Misschien moet ik ook maar een HOGE beginnen:

Hulp Ook Gisteren Eindeloos,

of iets in die sfeer....  ;D


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #22 Gepost op: 4 november 2005, 15:53:22
Dat NOOIT!

Henk

Zeg nooit nooit.. Henk..
 ;D ;D


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #23 Gepost op: 4 november 2005, 17:41:31
Nu snap ik HOGE
Hulpverlening Ontzettend Goed, Echt  ;D (geintje)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 4 november 2005, 20:48:31
Nu snap ik HOGE
Hulpverlening Ontzettend Goed, Echt ;D (geintje)
Ik hou wel van een geintje. Daarom kom ik ook zo veel in het kippenhok. Het hok wordt wel steeds groter, het rijkt nu helemaal tot hier.  ;D
 
Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 4 november 2005, 21:25:49
Ronald, het gaat niet goed...

Henk

Wat niet?
je citaten of wat?
 ;)


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #26 Gepost op: 5 november 2005, 00:34:07
Zijn we na de treinramp in Harmelen eindelijk beland in een situatie dat ambulance Nederland een geheel aan het worden is, zijn er weer mensen die eigen/ particuliere diensten willen gaan beginnen?
Gelukkig is dat niet het streven van de regering. Een vergunning wordt niet zonder meer aan de eerste de beste ondernemer gegund. Stel je voor. Terug in de tijd.

Overigens ben ik voor een ”bescherming”. Hulpverlenen is iets anders dan “bakker” of “slager”. Hoe gek het ook klinkt, als je je als bakker presenteert, maar dat niet bent, val je al snel door de mand. Klanten blijven weg, je moet dan je handeltje wel stoppen.
Helaas is het in hulpverleningsland nog steeds zo, dat iedereen bedrijven kan opstarten en tussen de mazen van de wet door blijven werken. Op dit oment neemt het aantal van dit soort bedrijven alleen maar toe.
Het is daarom goed om kaders aan te brengen (zoals nu is gebeurd met Rapid/ First Responder) waar bedrijven zich aan moeten houden, waar de verantwoordelijkheden liggen. Noem het registratie, noem het bescherming. Waar het omgaat is dat kwakzalverij en overschatting moet worden tegengegaan.

En wie zegt dat “ambulance”niet beschermd is? Probeer maar eens rond te gaan rijden in een voertuig voorzien van ambulance merktekens.
VSAZ ambulancezorg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 5 november 2005, 00:53:17
Zijn we na de treinramp in Harmelen eindelijk beland in een situatie dat ambulance Nederland een geheel aan het worden is, zijn er weer mensen die eigen/ particuliere diensten willen gaan beginnen?
Gelukkig is dat niet het streven van de regering. Een vergunning wordt niet zonder meer aan de eerste de beste ondernemer gegund. Stel je voor. Terug in de tijd.

Overigens ben ik voor een ”bescherming”. Hulpverlenen is iets anders dan “bakker” of “slager”. Hoe gek het ook klinkt, als je je als bakker presenteert, maar dat niet bent, val je al snel door de mand. Klanten blijven weg, je moet dan je handeltje wel stoppen.
Helaas is het in hulpverleningsland nog steeds zo, dat iedereen bedrijven kan opstarten en tussen de mazen van de wet door blijven werken. Op dit oment neemt het aantal van dit soort bedrijven alleen maar toe.
Het is daarom goed om kaders aan te brengen (zoals nu is gebeurd met Rapid/ First Responder) waar bedrijven zich aan moeten houden, waar de verantwoordelijkheden liggen. Noem het registratie, noem het bescherming. Waar het omgaat is dat kwakzalverij en overschatting moet worden tegengegaan.

En wie zegt dat “ambulance”niet beschermd is? Probeer maar eens rond te gaan rijden in een voertuig voorzien van ambulance merktekens.



Marktwerking/certificering/eigenverantwoordelijkheid is het toverwoord van deze regering.....

Waarom zouden ze anders bewakers bij een partikulier inhuren om cellen te bewaken.... :-X

Als er een partikulier ambu organisatie komt (volgens mij hebben ze die al in de USA) die het goedkoper kan als de huidige organisaties.... drie maal raden wie dan de patienten mag gaan vervoeren!!


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #28 Gepost op: 5 november 2005, 09:02:37
Volgens mij gaat dit in de toekomst ook gebeuren, veel RAD's in den lande zijn feitelijk nu al in partikulire handen (lees connexion e.d), het verschil is dat er op basis van de eu regels binnenkort internationaal aanbesteed moet worden.
Dan bestaat er een grote kans dat Bv de falck groep hier een poot aan de grond krijgt.
Wat dit met de kwanti/kwaliteit van het spoed eisend vervoer doet staat in de sterren geschreven.De tijd zal dit leren.
Ik weet dus niet zogoed waarom bv brandweer in de toekomst niet privaat wordt.

Res (  :-\8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 5 november 2005, 09:55:16
Zijn we na de treinramp in Harmelen eindelijk beland in een situatie dat ambulance Nederland een geheel aan het worden is, zijn er weer mensen die eigen/ particuliere diensten willen gaan beginnen?
Gelukkig is dat niet het streven van de regering. Een vergunning wordt niet zonder meer aan de eerste de beste ondernemer gegund. Stel je voor. Terug in de tijd.

Overigens ben ik voor een ”bescherming”. Hulpverlenen is iets anders dan “bakker” of “slager”. Hoe gek het ook klinkt, als je je als bakker presenteert, maar dat niet bent, val je al snel door de mand. Klanten blijven weg, je moet dan je handeltje wel stoppen.
Helaas is het in hulpverleningsland nog steeds zo, dat iedereen bedrijven kan opstarten en tussen de mazen van de wet door blijven werken. Op dit oment neemt het aantal van dit soort bedrijven alleen maar toe.
Het is daarom goed om kaders aan te brengen (zoals nu is gebeurd met Rapid/ First Responder) waar bedrijven zich aan moeten houden, waar de verantwoordelijkheden liggen. Noem het registratie, noem het bescherming. Waar het omgaat is dat kwakzalverij en overschatting moet worden tegengegaan.

En wie zegt dat “ambulance”niet beschermd is? Probeer maar eens rond te gaan rijden in een voertuig voorzien van ambulance merktekens.



Misschien moet je de vraag eens goed lezen. Het gaat over de naam "reddingsbrigade" en dat wil men beschermen. In dat verband noemde ik de slager en de bakker. Merkwaardig genoeg kon ik mijn bedrijf vroeger nog laten registreren als Audio Rent, geluidsverhuur dus. Dat zou nu niet meer gaan omdat de naam volgens huidige richtlijnen te algemeen bevonden zou worden.
Net zo als slager. En Reddingsbrigade. Het is geen naam. Maar een omschrijving van wat je doet en dat beschermen lukt niet. Dus erover praten is gezellig., maar het blijft een fantasie en past in de droomwereld van sommige hulpverleners die in hun dromen hulpverlenen, bewonderend aangestaard door publiek dat applaudiseert maar bovenal niets doet, en netjes wacht tot hun helden ten tonele verschijnen.

Henk