De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.

Auteur Topic: De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.  (gelezen 23107 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 10 november 2005, 00:13:05
Goed idee, eerste stap.
Lijkt me heel verstandig, als je zo trots ben op het HOGE snap ik niet dat je domein naam niet www.hode.net is. En je reddingbrigade.net wel houdt maar niet gebruikt.

Wat moet ik nou met hode.net? Net wat sjon al zegt, alles met hoge is al bezet.Er kan wel wat voor of achter, sjon doet een al goede suggestie.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #41 Gepost op: 10 november 2005, 11:26:22
Zullen we weer terug ontopic...

Reddingsbrigade/Reddingbrigade zijn geen beschermde namen, en dat zou dus ook een ondoenlijke zaak worden.. Heeft iemand al het KVK register naast de lijst van REDNED gehouden.
Citiaat uit Dikke van Dalen, 12e druk, nieuwe nederlandse spelling
Citaat
Reddingsbrigade (v). Reddingbrigade, georganiseerde groep van personen die ter redding uittrekts; -(ook) afdeling van het Leger de Heils

Maar welke instelling zou deze naam/titel dan moeten beschermen ? RedNed, BIZA ?
En wat is het doel van de bescherming dan? Erkenning ?, meer subsidies ?, merkenrecht, het onderdrukken van particulier initiatief ?

Een EHBO vereniging die niet aangesloten is bij de koepel, mag zich toch ook EHBO vereniging noemen.. Er zijn diverse water reddingdiensten die niet aangesloten bij REDNED en wel zich Reddingsbrigade noemen in hun formele kvk inschrijving ?

Sjon, noemt als reden "om misbruik te voorkomen", wat voor soort misbruik bedoel je dan ?


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #42 Gepost op: 10 november 2005, 11:30:24
Er zijn ook zat verenigingen aangesloten bij RedNed, terwijl ze niet actief met reddingswerk/preventie bezig zijn.

Zij houden zich alleen bezig met de opleidingen van RedNed.

Groeten,
bAdemArk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #43 Gepost op: 10 november 2005, 16:57:21
ja typ foutje, jammer dat alles bezet is.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


hetgooi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #44 Gepost op: 10 november 2005, 19:22:10
Wat moet ik nou met hode.net? Net wat sjon al zegt, alles met hoge is al bezet.Er kan wel wat voor of achter, sjon doet een al goede suggestie.

Henk

Wat dacht je van reddingsdienst.nl, domein is al geregistreerd maar ze doen er niks mee.

http://whois-www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?ACE_Id=00af32e0ae3d5176c6b00f9eef5b2ffc&uitgebreid=CHECKED&domein=reddingdienst.nl&zoek.x=24&zoek.y=9

Anders zijn reddingsdienst.com/net/org nog wel vrij.

Ron


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 11 november 2005, 11:29:49
Wat dacht je van reddingsdienst.nl, domein is al geregistreerd maar ze doen er niks mee.

http://whois-www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?ACE_Id=00af32e0ae3d5176c6b00f9eef5b2ffc&uitgebreid=CHECKED&domein=reddingdienst.nl&zoek.x=24&zoek.y=9

Anders zijn reddingsdienst.com/net/org nog wel vrij.

Ron


Dat is een goeie, maar ik ben bang dat het onze opponenten om meer gaat dan het inleveren van  reddingbrigade.net:
 
Goed idee, eerste stap.

Slechts de volgende stappen: opheffing- en stopzetting van alle aktiviteiten van HOGE kan hen ten volle bevredigen:
En daar kunnen wij toch niet aan voldoen.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #46 Gepost op: 11 november 2005, 11:34:04
Dat vraag niemand, ten minste,, niet hardop


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 11 november 2005, 14:57:01
Dat vraag niemand, ten minste,, niet hardop

Toch vraag ik mij af, als opheffing van reddingbrigade.net als een eerste stap wordt gezien, een goede start, een goede start waarvan dan en wat is dan de tweede stap.

Het laat zich gemakkelijk raden...

Henk


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #48 Gepost op: 11 november 2005, 18:54:55
Het lijkt mij een goede zet Henk, gewoon om te laten zien dat je geen "Reddingsbrigadetje speelt"
Voor Sjon is het iets anders, daarom was hij waarschijnlijk zo snel met de eerste optie, nou ja, laat die gast lekker opzouten.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat jullie als Hoge gewoon je "eigen" ding doen en dat 'redding(s)brigade loslaten.

Niet "wij zijn zoals een reddingsbrigade maar dan beter"
nee,

" Wij zijn HOGE, dit hebben we gedaan en dit doen we!!"
Dat moet ontzag inboezemen en je op de kaart zetten, je moet je durven onderscheiden, anders moet je jezelf opheffen en lid worden bij een Randmeer brigade!

Suc6!

Sander ( Die hoopt dat HOGE blijft doen wat ze doen)
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #49 Gepost op: 12 november 2005, 09:00:41
Het lijkt mij een goede zet Henk, gewoon om te laten zien dat je geen "Reddingsbrigadetje speelt"

Voor reddingsbigade spelen is hulp bieden aan de mede-mens, instructie geven in een zwembad en EHBO lessen volgen. Niet alle reddingsbrigades doen hetzelfde. Dus mag in mijn beleving HOGÉ rustig reddingsbrigadetje spelen.

Alleen als het probleem nu ligt bij een URL., dan zijn de mensen die erover vallen wel heel kortzichtig. Wees dan de wijstste en ga voor bijvoorbeeld www.reddingsdienst-hoge.nl.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat jullie als Hoge gewoon je "eigen" ding doen.

Niet "wij zijn zoals een reddingsbrigade maar dan beter"

Dat soort uitlatingen heeft een bestuurslid hier in Zandvoort ook eens gedaan. Dat zijn geen goede ontwikkelingen. Komt niemand ten goede. Men onderscheidt zich door uit te blinken op bepaalde segmenten van het reeds benoemde reddingsbrigadetje spelen. Niet door de ander af te zeiken.

" Wij zijn HOGE, dit hebben we gedaan en dit doen we!!"
Dat moet ontzag inboezemen en je op de kaart zetten, je moet je durven onderscheiden, anders moet je jezelf opheffen en lid worden bij een Randmeer brigade!

Ontzag is iets overdreven, maar wel elkaar de erkenning gunnen, zodat er door een ieder prettig gewerkt kan worden en er geen overdreven overlevingstechnieken ontwikkeld hoeft te worden.

RR (die het einde ziet komen komen)
Elke hulpverlening start met communicatie.