De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.

Auteur Topic: De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.  (gelezen 23124 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sjon

  • Gast
Gepost op: 4 november 2005, 13:10:07
Zou het een idee zijn de titel "Reddingsbrigade" te beschermen om misbruik te voorkomen?




Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #1 Gepost op: 4 november 2005, 13:32:02
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 4 november 2005, 13:34:37
je zou ook het voeren van "slager" of  "bakker" kunnen proberen te verbieden. Erg lukratief, maar wettelijk niet mogelijk.

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 november 2005, 13:38:32
je zou ook het voeren van "slager" of  "bakker" kunnen proberen te verbieden. Erg lukratief, maar wettelijk niet mogelijk.

Henk

Brandweer is ook beschermd. Ik kan niet zomaar een auto kopen en beginnen met blussen met een stelletje optimisten. Maar ik weet niet hoe het in reddingsbrigadeland geregeld is....Misschien wringt daar wel de schoen. :-\


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 4 november 2005, 13:41:48
Wat dacht je dan van de titels First Responder, Ambulance, Brandweer, Lifeguard, Beachguard..

Die titels zijn dus niet te beschermen...

Behalve Hoge zijn er zich nog veel meer redding(s)brigade noemende de organisatie die bij voorbeeld niet bij de KNBRD zijn aangesloten.. ? dus hoezo beschermen.

KNBRD of REDNED logo zijn wel te beschermen. dus gebruik die dan.. ?

Rescue-Unit, of Rescue of SAR-Unit zijn ook geen beschermde termen..  Iedereen mag een Rescueteam opzetten en de overheid zal je geen stro-breed in de weg zetten.. En als je een goede dienst levert, waarnaar vraag is zal de overheid je zelfs inhuren..

Als je wilt kan je zelfs een eigen brandweer organisatie in het leven roepen en een eigen ambulance dienst.. Tja, je moet dan meteen wel aan een aantal eisen voldoen.. Maar als je echt wilt, en geld is geen probleem dan kan dat dus gewoon....


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 4 november 2005, 13:42:28
Brandweer is ook beschermd. Ik kan niet zomaar een auto kopen en beginnen met blussen met een stelletje optimisten. Maar ik weet niet hoe het in reddingsbrigadeland geregeld is....Misschien wringt daar wel de schoen. :-\

Waarom zou je geen brandweer clubje kunnen beginnen. ? Welke wet en welk artikel verbied dat...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 4 november 2005, 13:43:46
Brandweer is ook beschermd. Ik kan niet zomaar een auto kopen en beginnen met blussen met een stelletje optimisten. Maar ik weet niet hoe het in reddingsbrigadeland geregeld is....Misschien wringt daar wel de schoen. :-\

Brandweer is een specifieke dienst. Reddingsbrigade is een verzamelnaam voor allerlei groepen die zich bezig houden met het redden van mensen. Met honden in Turkije, helikopters in de bergen mijnen in Afrika, grotten in Frankrijk. Die allemaal verbieden gaat wat ver geloof ik. Kies dan voor een naam die niet al zo algemeen in gebruik is en bescherm die. Ook de KNRM wordt regelmatig reddingsbrigade genoemd.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 4 november 2005, 13:48:26
Ik vind het persoonlijk trouwens onverstandig om je reddingsbrigade te noemen als je niet bij REDNED aangesloten zijn..  ? , maar wettelijk of merkrechtelijk te beschermen kan niet..

MedicalRescue.NL heeft ook een waterrescue tak, die zich inmiddels redelijk kan meten met een bovengemiddelde bij een KNRBD reddingsbrigade, maar daarom noemen wij ons nog geen reddingsbrigade..  De KNRM noemt zich ook geen reddingsbrigade, om dat zij "menen" een andere (betere ??) dienst te leveren..


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 november 2005, 13:51:15
Waarom zou je geen brandweer clubje kunnen beginnen. ? Welke wet en welk artikel verbied dat...

Misschien de regionale Brandweer?
Ik zie me nog niet gepiept worden met mn eigen voertuig door een alarmcentrale die gestuurd word door de Reg. brandweer.... :-X :-X

Dus zou ik me neus moeten volgen en zo de brandjes ontdekken..... :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 4 november 2005, 13:55:16
Misschien de regionale Brandweer?
Ik zie me nog niet gepiept worden met mn eigen voertuig door een alarmcentrale die gestuurd word door de Reg. brandweer.... :-X :-X

Dus zou ik me neus moeten volgen en zo de brandjes ontdekken..... :-\

of een pieper moeten kopen bij de P2000 shop. Maar in de praktijk heb je hier niets aan, de brandweer is overal snel bij en de kans de eerste te zijn is bijna nihil. Alleen in Loosdrecht is een mijnheer met een pomp op een boot die wel altijd eerder is dan de brandweer. Gelukkig heeft de brandweer alleen waterkanonnen, ander zag het er niet best uit voor deze mijnheer. ;D  ;)

Henk