De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.

Auteur Topic: De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.  (gelezen 23110 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 4 november 2005, 13:59:52
Ik zeg niet dat het niet eenvoudig is, maar wettelijk of merktechnisch is het niet verboden..  Wel is het voeren van de huisstijl beschermd..
Stel even dat je een "brandweer" dienst aanbiedt en je hebt er voldoende klanten voor..  zou ik me nog geen brandweer noemen.. maar een andere term verzinnen.
Dat lijkt me slimmer.. ?

Volgens mij hebben we ook particuliere brandweer organisaties, soms in de vorm van een bedrijfsbrandweer, soms in de vorm in een aparte organisatie die bepaalde gebieden (industrie) voor z'n rekening neemt.  Veel van dit soort initiatieven kunnen zich gewoon aansluiten bij een regionale brandweer organisatie. dat is dus niet voorbehouden aan de overheidsbrandweer..

De nieuw veiligheidregio's juigen ook particuliere initiatieven toe..


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #11 Gepost op: 4 november 2005, 14:01:27
Persoonlijk vind ik het niet slim dat HOGE het webadres reddingbrigade.net gebruikt.

Ik vind dat zij zichzelf als reddingsbrigade willen zien.
Bij de oprichting hebben we bewust gekozen voor Hulp Organisatie.  

HOGE kan zich beter onderscheiden ipv van verwarring creeren, buiten het feit dat men kon begrijpen dat dit niet in dank zou worden afgenomen en daarmee dus een kinderachtige aktie is. Maar gezien akties van randmeer brigades en de moeizame verhouding kan ik me het wel voorstellen.

Beschermde titel? Nee, niet nodig,

Stap af van reddingbrigade, noem het reddingsdienst Hulpdienst of wat dan ook. Meteen 1 discussie minder, je laat zien dat je anderen respecteert en dat je bereid bent tot constructief overleg/onderhandelen
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


ajax

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 4 november 2005, 14:02:27
of een pieper moeten kopen bij de P2000 shop.

Henk



ja tuurlijk en dan de andere brandweer van de weg drukken ofzo ????? Nee henk dit is echt onzin wat je zegt.


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 4 november 2005, 14:05:15
ja tuurlijk en dan de andere brandweer van de weg drukken ofzo ????? Nee henk dit is echt onzin wat je zegt.

Ik zie het al gebeuren: 1 voertuig van mij en 1 van de reguliere brw. Dat zou knokken worden..... :-X :-X


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 4 november 2005, 14:07:47
of een pieper moeten kopen bij de P2000 shop. Maar in de praktijk heb je hier niets aan, de brandweer is overal snel bij en de kans de eerste te zijn is bijna nihil. Alleen in Loosdrecht is een mijnheer met een pomp op een boot die wel altijd eerder is dan de brandweer. Gelukkig heeft de brandweer alleen waterkanonnen, ander zag het er niet best uit voor deze mijnheer. ;D  ;)

Henk




lees eerst eens


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 4 november 2005, 14:08:42
Ronald, het gaat niet goed...

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #16 Gepost op: 4 november 2005, 14:23:11
Helemaal mee eens dat de title beschermd moet worden.
Echter door de nieuwe kleuren , uniformiteit en de mogelijke stripping denk ik toch dat ondermeer Hoge niet zodanig meer herkend wordt


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #17 Gepost op: 4 november 2005, 14:25:03
En ook die kleding is via internet te kopen door iedereen...


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #18 Gepost op: 4 november 2005, 14:32:22
Ik snap het werkelijk niet, sommigen doen hier alsof ze het logo van hun Miljarden firma moeten verdedigen...

Het is maar vrijwilligers werk en hobby hoor!!!
Het is ook de bedoeling dat het leuk is hoor!

ps. Lezen jullie weleens meer dan 1 regel terug?
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #19 Gepost op: 4 november 2005, 14:40:39
Ik zie het al gebeuren: 1 voertuig van mij en 1 van de reguliere brw. Dat zou knokken worden..... :-X :-X

Neh hoor, er word nu toch ook al met andere diensten en korpsen samengewerkt... Rotjeknor is een heel goed voorbeeld daarvan..
Ze zijn zelf volkomen geintegreerd in de RHRR.. 


Verder zou naar mijn mening, Hoge slimmer een eigen URL nemen dan het adres nu.. Ach en als je toch een beetje wil teasen..  maak je er een url-forwarding adres van naar je eigen site..
Maar dit is wel breder dan Hoge..

Ik ken nog veel meer reddingsbrigades die niet meer bij REDNED zijn aangesloten.. en zich nog steeds reddingsbrigade noemen.. (want dat lijkt handig voor eventuele gemeentelijke subsidies..)  Zoek maar eens in het verenigingen en stichtingen register van de kamer van koophandel..
En leg die eens naast de Redned bestand..