De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.

Auteur Topic: De titel "reddingsbrigade" zou beschermd moeten worden.  (gelezen 23190 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 12 november 2005, 18:28:04
Voor reddingsbigade spelen is hulp bieden aan de mede-mens, instructie geven in een zwembad en EHBO lessen volgen. Niet alle reddingsbrigades doen hetzelfde. Dus mag in mijn beleving HOGÉ rustig reddingsbrigadetje spelen.

Alleen als het probleem nu ligt bij een URL., dan zijn de mensen die erover vallen wel heel kortzichtig. Wees dan de wijstste en ga voor bijvoorbeeld www.reddingsdienst-hoge.nl.

Dat soort uitlatingen heeft een bestuurslid hier in Zandvoort ook eens gedaan. Dat zijn geen goede ontwikkelingen. Komt niemand ten goede. Men onderscheidt zich door uit te blinken op bepaalde segmenten van het reeds benoemde reddingsbrigadetje spelen. Niet door de ander af te zeiken.

Ontzag is iets overdreven, maar wel elkaar de erkenning gunnen, zodat er door een ieder prettig gewerkt kan worden en er geen overdreven overlevingstechnieken ontwikkeld hoeft te worden.

RR (die het einde ziet komen komen)

Het einde van je laptop ???

Ja, dat is een mooie url.. Maar hij doet het nog niet:

Citaat
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen we wat aan doen natuurlijk. Ik ga het eens aan de leden voorstellen wat ze willen.

Henk


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #51 Gepost op: 12 november 2005, 18:56:45
Voor reddingsbigade spelen is hulp bieden aan de mede-mens, instructie geven in een zwembad en EHBO lessen volgen. Niet alle reddingsbrigades doen hetzelfde. Dus mag in mijn beleving HOGÉ rustig reddingsbrigadetje spelen.
[/qoute]

Nee, HOGE moet gewoon zichzelf zijn en reddingsdienst zijn.  

Alleen als het probleem nu ligt bij een URL., dan zijn de mensen die erover vallen wel heel kortzichtig. Wees dan de wijstste en ga voor bijvoorbeeld www.reddingsdienst-hoge.nl.

Natuurlijk gaat het om veel meer, maar HOGE heeft die URL niet NODIG, dan kan je beter het wind uit de zeilen nemen.
Scheelt een punt van discussie en opmerkingen als 'zie je wel'

Dat soort uitlatingen heeft een bestuurslid hier in Zandvoort ook eens gedaan. Dat zijn geen goede ontwikkelingen. Komt niemand ten goede. Men onderscheidt zich door uit te blinken op bepaalde segmenten van het reeds benoemde reddingsbrigadetje spelen. Niet door de ander af te zeiken.

Zo stond het er ook, je moet wel de delen bij elkaar houden en de context gelijk houden.
 Henk noemt HOGE ergens 'beter dqan de allerbeste van de Reddingsbrigades'
Je moet je niet meer WILLEN vergelijken met de brigades, die moet je loslaten.
Er komt toch nooit samenwerking of overleg, dat is na 20 jaar wel een naieve veronderstelling.

Ontzag is iets overdreven, maar wel elkaar de erkenning gunnen, zodat er door een ieder prettig gewerkt kan worden en er geen overdreven overlevingstechnieken ontwikkeld hoeft te worden.

Ik vind 'ontzag' niet overdreven, erkenning is mij niet 'zwaar' genoeg, dat is een soort van 'tolerantie' maar het moet en kan meer zijn.

RR (die het einde ziet komen komen)

Ik hoop niet dat je je eigen einde bedoeld RR  :(
En die van HOGE?  NO WAY!!!!  Daarvoor ken ik ze tegoed, NOOIT (en gelijk hebben ze)

Sander (die weer bestuurslid wordt als het nodig is !!!!!   ;D :P)
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #52 Gepost op: 13 november 2005, 13:06:02
Nu hebben we het weer over HOGE en hun URL, terwijl de inhoudelijke discussie over of het begrip "Reddingsbrigade" beschermd moet worden misschien veel krachter kan zijn om
 de volgende vragen te beantwoorden

Welke instelling zou deze naam/titel dan moeten beschermen ?  (RedNed, BIZA of iemand anders ?)

Wat is het doel van de bescherming dan?  (Erkenning ?, meer subsidies ?, merkenrecht, het onderdrukken van particulier initiatief ?


Sjon, noemt als reden "om misbruik te voorkomen", wat voor soort misbruik bedoel je dan ?


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #53 Gepost op: 13 november 2005, 17:20:09
Wat is het doel van de bescherming dan?  (Erkenning ?, meer subsidies ?, merkenrecht, het onderdrukken van particulier initiatief ?

Sjon, noemt als reden "om misbruik te voorkomen", wat voor soort misbruik bedoel je dan ?

Het beschermen heeft ook geen functie behalve het 'beschermen' van ego's van mensen die dat nodig vinden.

Het beschermen heeft alleen zin als er ook voorwaarden aan worden gesteld. M.a.w. minimale eisen waaraan je moet voldoen voordat je een naam mag voeren. En deze dan met regelmaat toetsen.

Dat ego probleem kom je ook tegen bij blauw/oranje. Blauw is eigenlijk helemaal niet nodig, maar het staat zo leuk
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #54 Gepost op: 13 november 2005, 17:45:46
Ik zou graag horen van de mensen die dit TOPIC begonnen, en snel beaamden dat de term "Reddingsbrigade" beschermd moest worden, wat hun antwoorden zijn op deze vragen..
Want zij zien een probleem ? , en met de kennis van alle mensen hier, kunnen we dat toch oplossen?


Dave

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 18 november 2005, 18:04:53
Ik ben het hier helemaal mee eens... het zou beschermd moeten worden!

Maar dan moet er ook een omschrijving komen waarin staat vermeld aan welke criteria een 'reddingsbrigade' moet voldoen!

Niet iedereen met een een REDNED licentie of reddings clubje zouden vrijstellinghiervoor moeten krijgen, maar men moet aan de omschreven criteria voldoen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #56 Gepost op: 19 november 2005, 20:10:08
Leuk dat je het er mee eens bent..

Ik ben het met je eens dat er als er een bescherming zou moeten zijn dat er criterea moeten zijn, waar aan zo'n clubje zou moeten voldoen..

ECHTER :  De bergreddingsbrigade, of de reddingsbrigade van het Leger des Heils. en de honden reddingsbrigade of de REDNED aangesloten reddingbrigade hebben die dan een gemeenschappelijke criterea ?.

Maar welk probleem zou het oplossen dat de term "reddingsbrigade" beschermd zou moeten zijn..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 19 november 2005, 22:00:49
Leuk dat je het er mee eens bent..

Ik ben het met je eens dat er als er een bescherming zou moeten zijn dat er criterea moeten zijn, waar aan zo'n clubje zou moeten voldoen..

ECHTER :  De bergreddingsbrigade, of de reddingsbrigade van het Leger des Heils. en de honden reddingsbrigade of de REDNED aangesloten reddingbrigade hebben die dan een gemeenschappelijke criterea ?.

Maar welk probleem zou het oplossen dat de term "reddingsbrigade" beschermd zou moeten zijn..


je zou wat algemene globale basiseisen kunnen stellen, zoals in ieder geval medisch goed getraind voor het werk, op first responder niveau ofzo, in het bezit van behoorlijke basic apparatuur als AED en zuurstof, en een organisatie die niet uit is op financieel gewin of eigen roem, maar onzelfzuchtig inzetbaar zonder grenzen daar waar nodig, desnoods tegen een redelijke vergoeding. Als we dat als basis nemen kan dat ook gelden voor de hondenreddingsbrigade bv. Over het leger des heils denk ik nog even na...

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #58 Gepost op: 20 november 2005, 12:03:37
RR (die het einde ziet komen komen)

Ik had meer het einde van de discussie verwacht. Misschien iets voorbarig blijkt achteraf, maar er is weinig voor het gebruik van de naam "reddingsbrigade" te beschermen en Henk heeft reeds aangegeven om een andere URL te zoeken voor de hulpverleningsinstantie HOGÉ, dus . . . . . .

Maar sommige mensen zijn nimmer tevreden en willen altijd het onderste uit de kan hebben, maar vergeten vervolgens wel dat zijn de deksel op hun neus kunnen krijgen.

Voorts denk ik dat elk type reddingsbrigade aan z'n eigen criteria moet voldoen. Of het nu honden-, berg-, binnenwater- of strandreddingsbrigade. Je kan paarden niet met apen vergelijken en appels niet met bananen. We proberen al veel te lang binnen waterreddingsbrigades met strandreddingsbrigades te vergelijken en ook daar merk je dat een vergelijking zinloos is. Kijk maar naar de ontwikkelingen binnen RN KNBRD. Ondertussen vormen de strandreddingsbrigades steeds meer een ondergeschoven kindje dat sporadisch z'n mond open doet, maar dat kind is gelukkig verstandig genoeg om lekker van zich af te bijten en zal eerdaags steeds meer z'n eigen weg gaan.

RR (die graag het roer omgooit)
Elke hulpverlening start met communicatie.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #59 Gepost op: 20 november 2005, 16:03:45
Ik ben het met je eens dat je geen apen met appels kan vergelijken. Maar waaruit concludeer je dat strandbrigades onder worden geschoven. Volgens mij wordt er echt niet meer aandacht besteed aan binnenwater brigades.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord