Wat is het nut van een koepelorganisatie als de KNBRD

Auteur Topic: Wat is het nut van een koepelorganisatie als de KNBRD  (gelezen 7685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #10 Gepost op: 5 november 2005, 14:43:20
Het nut van REDNED?

Het opstellen van opleidingen zwemmend redden en strandwacht. Niet alleen het opstellen ervan, maar ook het examineren ervan.

Verder vind ik een goed punt dat zij een rampenvloot beheren, oefeningen opzetten en ingezet kunnen worden bij rampen.

De opleidingen varend redden zijn naar mijn inziens een beetje achterhaald. Maar daar komt verandering in geloof ik, iets met certificaten.

Landelijk promotie? Ja aan de ene kant van harte welkom, maar aan de andere kant doen veel brigades zelf ook aan promotie. Dit ligt een beetje moeilijk.

Nog een goed punt, het opstellen van kleur eisen aan o.a. kleding om zo te komen tot uniformiteit.

Verder ben ik wel van mening dat zij zich niet moeten gaan bemoeien met het leveren van deze kleding. Of in het algemeen, ik vind niet dat zij producten moeten leveren, dat past mijn inziens niet bij wat een overkoepelende organisatie moet doen. Want zo is deze hele markt afgezonderd en iemand anders die een kledinglijn wil opzetten, met dezelfde kleuren, alleen andere kleding, mag niet van het rn logo gebruik maken. Dat is dus niet streven naar uniformiteit en gaat het doel ervan voorbij.

Zij moeten ervoor zorgen dat de reddingsbrigades handvaten aangeboden krijgen om hun werk te doen, en het leveren van goederen valt daar niet onder.

Dat is wat ik er persoonlijk van vindt.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 5 november 2005, 23:43:06
Tja, ik was nog niet klaar met mijn betoog, maar ook ik moet zo nu en dan weer de weg op.

Peter,

waar ik vervolgens aan gedacht heb is hetgeen waar je anders jullie stichting onder te brengen is. Nou das niet makkelijk. Omdat de stichting net als reddingsbrigades op vele vlakken hun verrichtingen uitvoeren. Dus wat dat betreft zou er weer één kikker bij kunnen komen binnen diezelfde koepelorganisatie.

Ga dit niet baseren op een forum, waarbij u door een flink aantal mensen "anders"bekeken wordt

Met andere woorden, heer Muistroom, de hier op het forum reageerende leden van reddingsbrigades zijn geen afspiegeling van de actieve strandwachters langs de Nederlandse kusten en redders op de Nederlandse binnenwateren en bestuursleden van vrijwillige reddingsbrigades.

Mooi, dan weten we ook direct de waarde van uw teksten.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 6 november 2005, 00:53:51
Dit geldt niet voor mij. De mening die ik verkondig is de mening van HOGE. Als dat niet zo is wordt ik op mijn vingers getikt, de (paar ;D) leden en de rest van het bestuur lezen mee!

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #13 Gepost op: 6 november 2005, 10:52:45
Met andere woorden, heer Muistroom, de hier op het forum reageerende leden van reddingsbrigades zijn geen afspiegeling van de actieve strandwachters langs de Nederlandse kusten en redders op de Nederlandse binnenwateren en bestuursleden van vrijwillige reddingsbrigades.

Mooi, dan weten we ook direct de waarde van uw teksten.

Dit zijn dus verkeerde andere woorden beste RR


Maar wat zegt de vraag hier stellen  over de organisatie Medicalrescue.NL dan precies.. ? Of was het alleen maar een sneer...
Hr Adema, zoals de waard is ..............


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2005, 11:49:35
Ik vindt het altijd weer knap dat jullie weer in staat zijn om elkaar kompleet in de haren te vliegen


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2005, 12:30:43
Het ging hier over het nut van een overkoepelende organisatie. Niet over hoe Adema zijn zaakjes regelt, want dan zal hij wel een apart topic openen. En het gaat nu ook eens een keer niet over Hogé, terwijl dat kennelijk onlosmakelijk met dit forum verbonden is.

Citaat
Dit geldt niet voor mij. De mening die ik verkondig is de mening van HOGE. Als dat niet zo is wordt ik op mijn vingers getikt, de (paar ) leden en de rest van het bestuur lezen mee!

Henk

Laten we het nu gewoon eens hebben over 'de bond' wat zij doen, wat zij niet doen en wat men verwacht van een bond.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 6 november 2005, 13:08:45
Ik reageerde niet op het onderwerp van het topic, maar op de daarin gestelde vraag wat voor waarde aan uitspraken op het forum moet worden gehecht.

Over het nut van REDNED onthoud ik mij van ieder commentaar.

En de vraag was afkomstig van Resue, dus dat geeft hem toch wel het recht denk ik af en toe wat ook wat te posten in zijn eigen topic.

Henk


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #17 Gepost op: 6 november 2005, 14:47:19
Dit geldt niet voor mij. De mening die ik verkondig is de mening van HOGE. Als dat niet zo is wordt ik op mijn vingers getikt, de (paar ;D) leden en de rest van het bestuur lezen mee!

Henk



Stille getuigen.........

Als het zo zou zijn dat je een toppic plaatst en daar alleen met je eigen clubje over zou discusieren worden de toppics erg kort. Multidiciplinair "onderhandelen" zal ons niet schaden, tenzij we de persoon of instelling kwaad willen doen.

Laten we elkaars handelen eens onder de loep nemen en niet de persoon zelf. Een drugsverslaafde kan best aardig zijn maar dat betekend nog niet dat je het druggebruik goed moet keuren.

Matthijs


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #18 Gepost op: 6 november 2005, 20:45:27
Welk voordeel een organisatie kan hebben bij de bond is afhankelijk van het doel van je organisatie. Voor Peter verwacht ik dat het weinig meerwaarde heeft om zijn organisatie aan tre sluiten. Voor een organisatie welke meer als een reddingsboot wil opereren zoals de knrm dan zal het minder voordelen hebben.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #19 Gepost op: 6 november 2005, 21:51:53
We doen ook begeleiden evenementen,
we hebben een aanbestedingstraject voor de bewaking van wat openbare buitenwater zwemwaters..met een post langs het water.
Niet geheel toevallig in het gebied waar we toch al zitten ?

Ik zie zelf wel wat voordelen, maar ook nadelen..

met betrekking tot de nadelen : We doen niet uitsluitend REDNED achtige reddingsbrigade werk, maar ook motorcross evenementen..
We leveren een ontruimingsploeg voor een gezondheidsinstelling..
We zijn niet erg plaatselijke gebonden. Dus we leven zowel bij evenementen in Amsterdam, als in Kampen en Heerde, Zwolle, Rhenen, en zelfs in Belgie diverse bijdragen.. En dat word in het komend jaar al steeds uitgebreider.. (Als alles verloopt volgens plan dan..)

Ik zie ook voordelen ? namelijk gezamenlijk participeren in regionale voorzieningen ? eventueel verzekeringen ?
eventueel gebruik van REDNED logo's als versterking van de indentiteit van het waterteam ?