Team Verkeer

Auteur Topic: Team Verkeer  (gelezen 3715 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Gepost op: 23 november 2018, 10:47:36
Beste allemaal,

ik start in januari aan de opleiding niv.3 ehd Rotterdam. Nu vragen veel mensen mij waar ik uiteindelijk terecht wil komen bij de politie. In eerste instantie wil ik graag ervaring opdoen op straat, maar uiteindelijk denk ik dat ik graag iets met verkeer wil gaan doen. Nu is er natuurlijk verkeerspolitie (snelwegen stel ik me zo voor) van de Landelijke Eenheid, maar ook de regio's hebben een team Verkeer. Tenminste, dat heb ik gehoord. Als het niet klopt, hoor ik dat graag.
Hoe kun je bij zo'n team terecht komen? Is dat gewoon een kwestie van na een paar jaar solliciteren op interne vacatures, of is dat een neventaak naast je 'gewone' politiewerk net als bijv. ME?



Aspirant niveau 3, Rotterdam.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1 Gepost op: 23 november 2018, 11:25:05
Binnen blauw op het basisteam kun je een taak accent hebben met betrekking tot verkeer. Dan pak je dus net even iets meer verkeerszaken op dan de gemiddelde collega. Ben je contactpersoon naar het verkeersteam van je eenheid / gemeente etc.

De regionale eenheden en de landelijke eenheid hebben ook een verkeersteam / vht / dienst infra. Dit zijn teams met daadwerkelijk formatieplaatsen en dus ook functies waar je op kunt solliciteren. Op Twitter zijn er een hoop accounts te vinden van mensen die hier bij zitten en kun je dus ook een indruk krijgen wat men daar zoal mee maakt.



berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #2 Gepost op: 23 november 2018, 13:16:12
bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord. Op twitter volg ik inderdaad al wat mensen van verkeer.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 23 november 2018, 13:21:03
Aan het einde van je opleiding mag je vaak een voorkeur geven voor het team waar je geplaatst gaat worden. Dat kan ook een Team Verkeer zijn. Ga met je trajectbegeleider in gesprek hoe en wat en ,als je wat verder in de opleiding bent, draai eens mee. Als verkeer je passie is ga je daar veel meer tijd en ruimte vinden daar voor dan je in een basisteam zal krijgen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #4 Gepost op: 23 november 2018, 14:13:48
Thanks. Ik zal het zeker in de gaten houden en tzt aankaarten bij de trajectbegeleider.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #5 Gepost op: 23 november 2018, 14:45:49
Er zijn een aantal regionale Teams Verkeer (o.a. Rotterdam, ZWB) die er een facebookpagina op na houden. Zijn zo te vinden met de zoekfunctie bovenaan de startpagina van Facebook.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #6 Gepost op: 23 november 2018, 16:07:42
Ik heb zelf geen Facebook, maar voor andere geďnteresseerden, goeie tip.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.