Aanbesteding nieuw groot watertransport

Auteur Topic: Aanbesteding nieuw groot watertransport  (gelezen 8337 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #10 Gepost op: 1 april 2018, 12:10:59
In de door IFV geschetste opzet wordt nu uitgegaan van 25 peletons modern GWT materieel/systemen met slangen 8”, worden de overige huidige GWT systemen ook voorzien van o.a. 8 “ slangen en armaturen en komen de 6” slangen, pompunits etc. te vervallen.
Gelet op de vereiste druk tbv. 1 bar over 3000 meter van rond 22-25 bar aan de pompunit zal het vermogen van de pompunits behoorlijk toenemen,het uitbrengen/binnenhalen van de slangen bewerkelijker worden tenzij mechanische aandrijving en aangepaste slanglengten worden overwogen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #11 Gepost op: 1 april 2018, 12:12:47
Ah het wordt mij iets duidelijker. Men gaat dus nog steeds uit van crisis en rampen zoals een atoombom, bombardement en/of oorlog.

De vroegere BB aanpak GWT komt kennelijk weer terug.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #12 Gepost op: 16 november 2018, 16:16:58
https://www.brandweer.nl/brandweernederland/nieuws/2018/nieuwe-grootschalige-watertransportsystemen

Inmiddels is de aanbesteding gegunt. Wat ik wel opvallend vind is dat 20 van de 25 veiligheisregio's meedoen, wat gaan de overige 5 dan doen?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #13 Gepost op: 16 november 2018, 22:33:26
https://www.brandweer.nl/brandweernederland/nieuws/2018/nieuwe-grootschalige-watertransportsystemen

Inmiddels is de aanbesteding gegunt. Wat ik wel opvallend vind is dat 20 van de 25 veiligheisregio's meedoen, wat gaan de overige 5 dan doen?

Waarschijnlijk houden die overige 5 de 6" typen. De nieuwe 8" zijn zoals ik het lees voor zeer grote calamiteiten.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #14 Gepost op: 18 november 2018, 11:02:23
Er zijn momenteel ca 140 GWT systemen 6" in verschillende uitvoeringsvormen in gebruik.
20 VR's kopen een of ander 8 " GWT systeem met per systeem een aanmerkelijk grotere capaciteit dan het 6 " GWT.
Om de totale capaciteit GWT te handhaven zullen er per VR meer dan een systeem moeten worden aangeschaft.
Daarbij komt dat de mobilisatie tijden gelet op de afstanden zullen toenemen en er de nodige verloopstukken van 8 " naar 6, 4 en 3 " moeten komen.