Geef je mening over het gebruik van optische en geluidssignalen in de nacht

Auteur Topic: Geef je mening over het gebruik van optische en geluidssignalen in de nacht  (gelezen 7498 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum


Samen sterk in de hulpverlening!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Ik behoor niet tot de groep die je vraagt, maar ik heb er wel veel mee te maken.

En ik vind het geluid in de nacht soms nog te kort schieten, maar de knipperende koplampen worden nog te vaak gebruikt in de nacht en door de frequentheid zijn ze verblindend.

Maar mijn omzwervingen brengen mij door heel Europa en ik vind het hier in Nederland nog zo slecht niet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Zwaailichten vallen in de nacht natuurlijk veel beter op dan overdag (ook de reflectie op objecten). Daarbij is het minder druk op de weg over het algemeen. Ik vind het dus een positief iets dat de sirene alleen aangaat als het daadwerkelijk nodig is )plekken die wel druk en/of onoverzichtelijk zijn).
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Ik behoor niet tot de groep die je vraagt, maar ik heb er wel veel mee te maken.

En ik vind het geluid in de nacht soms nog te kort schieten, maar de knipperende koplampen worden nog te vaak gebruikt in de nacht en door de frequentheid zijn ze verblindend.

Maar mijn omzwervingen brengen mij door heel Europa en ik vind het hier in Nederland nog zo slecht niet.
knipperende koplampen mogen ook niet 's nachts idd

Ik probeer de sirene minder te gebruiken 's nachts maar soms(vaak) is het gewoon te druk
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
knipperende koplampen mogen ook niet 's nachts idd

Ik probeer de sirene minder te gebruiken 's nachts maar soms(vaak) is het gewoon te druk

Wel in de nachtstand? Of ook wel eens in de dagstand? Meen gezien te hebben in een filmpje van Ambuchannel dat ambu's 2 verschillende standen hebben qua geluidsniveau, zogenaamde dagsirene en nachtsirene

Hebben politie en BRW dit overigens ook?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De politie heeft dit niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
NHT voertuigen ook niet.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Officieel moet al het blauw voorzien zijn van een dimstand om aan de ece-r65 klasse 2 te voldoen. Of het ook werkend aangesloten moet zijn staat volgens mij nergens genoemd.