Rode Kruis en organisatie Koningsdag niet eens over EHBO

Auteur Topic: Rode Kruis en organisatie Koningsdag niet eens over EHBO  (gelezen 3341 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat
Rode Kruis en organisatie Koningsdag niet eens over EHBO
Het Groningse Rode Kruis levert geen EHBO'ers voor Koningsdag in Stad, na een conflict met de organisatie.

De lokale hulporganisatie zou ruim vijftig EHBO'ers inzetten voor het evenement. Het Rode Kruis was van plan om de hulpverleners zelf aan te sturen, maar dat zag de organisatie van Koningsdag niet zitten. Het nieuws kwam naar buiten via het weblog Noordernieuws.

Meer in de bron: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/192860/Rode-Kruis-en-organisatie-Koningsdag-niet-eens-over-EHBO




ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1 Gepost op: 16 april 2018, 19:34:15
Lijkt me een zeer onwenselijke situatie dat zo kort voor Koningsdag kennelijk de hulpverlening nog niet op orde is.
Op Facebook kwamen al oproepen langs van de EHBO vereniging dat ze nog 40 man zochten, inclusief de vraag of zij zelf EHBO tassen mee kunnen nemen.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #3 Gepost op: 16 april 2018, 19:47:32
Lijkt me een zeer onwenselijke situatie dat zo kort voor Koningsdag kennelijk de hulpverlening nog niet op orde is.
Op Facebook kwamen al oproepen langs van de EHBO vereniging dat ze nog 40 man zochten, inclusief de vraag of zij zelf EHBO tassen mee kunnen nemen.
zeker niet, tientallen mensen in andere uniformen, andere verbindingen en andere werkwijze.
En dat terwijl het koningshuis langskomt... 98uiye
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 16 april 2018, 23:13:51
Waarschijnlijk veel mensen van verschillende organisaties inderdaad, waardoor mensen elkaar niet kennen, materiaal niet kennen, de locatie niet kennen etc.

Het lijkt er op dat de organisator alleen poppetjes verwacht die ze vervolgens zelf kunnen inzetten en aansturen. Waar het rode kruis juist de medische hulpverlening op zich wilde nemen volgens de werkwijze en richtlijnen van het Rode Kruis. Ik vraag me af hoe veel ervaring de organisator heeft met zelf uitvoeren en coördineren van de medische hulpverlening.


Juffie

  • Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 261
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #5 Gepost op: 18 april 2018, 10:20:27

Deze organisatie is volgens mij echt te ver gegaan (Dat is een aanname).
Ik kan mij niet voorstellen dat het zo moeilijk is om met het Rode Kruis een aanvaardbaar werkproces af te spreken.
Het Rode Kruis doet per jaar 1000 evenementen, en geloof mij. Daar zitten zeer gecompliceerde evenementen tussen met grote veiligheidsrisico's.
Maar als je mij inhuurt. En vervolgens zegt:" Lever je autosleutels maar in, wij gaan in jouw auto rijden" dan zou ik ook afhaken.