Man in been geschoten na neersteken drie mensen Johanna Westerdijkplein - Den Haag 05-05-2018

Auteur Topic: Man in been geschoten na neersteken drie mensen Johanna Westerdijkplein - Den Haag 05-05-2018  (gelezen 30788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Dat het RRT voor zeer serieuze zaken in het leven geroepen is, mag als bekend verondersteld worden. Maar nu zo in beeld, met dempers op hun wapens en nachtkijkers op hun helm, wordt toch wel onderstreept tot welk niveau zij voorbereid zijn voor inzet.

Is heg heel gek dat ik het dan wel bijzonder vindt dat er gewerkt wordt in korte broek en gympies?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Is heg heel gek dat ik het dan wel bijzonder vindt dat er gewerkt wordt in korte broek en gympies?

Nee, maargoed om RRT leden volledig gekleed met overall en gevechtslaarzen dagelijks over straat te laten gaan is ook niet ideaal, want onopvallend werken heeft ook zo zijn voordelen. Ook weten we niet uit welke "setting" deze heren zijn opgeroepen. Zaten zijn op afroep thuis of waren zij al actief in dienst? Waren ze met een andere taak bezig?

Uiteindelijk zie je dat alle relevante beschermingsmiddelen gebruikt worden en dat is het belangrijkst, toch? Uiteindelijk houdt stof ook geen wapen tegen en zijn sommige gevechtslaarzen ook net sneakers qua materiaal. Ik denk dat snelheid & functionaliteit hier boven eenheid van tenue gaan.
Bijdragen op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
...Ook weten we niet uit welke "setting" deze heren zijn opgeroepen. Zaten zijn op afroep thuis of waren zij al actief in dienst? Waren ze met een andere taak bezig?

...

Ik heb altijd begrepen, op basis van de persberichten,  dat het RRT 24 uur per dag rondrijdt omdat dat de manier zou zijn om zeer snel ter plaatse te zijn.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Ik heb altijd begrepen, op basis van de persberichten,  dat het RRT 24 uur per dag rondrijdt omdat dat de manier zou zijn om zeer snel ter plaatse te zijn.

Zie https://www.politie.nl/nieuws/2018/januari/25/00-vijf-jaar-dsi.html
Uitspraken op persoonlijke titel


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Dat het RRT voor zeer serieuze zaken in het leven geroepen is, mag als bekend verondersteld worden. Maar nu zo in beeld, met dempers op hun wapens en nachtkijkers op hun helm, wordt toch wel onderstreept tot welk niveau zij voorbereid zijn voor inzet.

Het verhaal van de geluidsdempers is naar wat ze mij hebben verteld een soort van arbo veiligheid. Heeft te maken met het kaliber en werken in kleine afgesloten ruimtes.
Uitspraken op persoonlijke titel


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Zie https://www.politie.nl/nieuws/2018/januari/25/00-vijf-jaar-dsi.html

Ook hier lees je dat de teams onherkenbaar rondrijden. Dan is het wel zo fijn om er ook "onherkenbaar" uit te zien, want een voertuig met twee bepakt en bezakte lui er in is niet meer zo onherkenbaar. Keerzijde, zoals RemRoof aanhaalt, is dat er onder alle tactische uitrusting geen mooi uniform overall zit, maar onherkenbare kleding want er wordt snel omgehangen. Prima, dan kan je ook zonder argwaan te wekken een vent benaderen als dat moet. Flexibel, effectief en snel.
Bijdragen op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Mooi om te zien dat er al zo snel veel agenten bij ter plekke zijn


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Mooi om te zien dat er al zo snel veel agenten bij ter plekke zijn
Het is wel in Den Haag, in Rotterdam, Amsterdam of Utrecht zal het waarschijnlijk niet anders zijn.