Man in been geschoten na neersteken drie mensen Johanna Westerdijkplein - Den Haag 05-05-2018

Auteur Topic: Man in been geschoten na neersteken drie mensen Johanna Westerdijkplein - Den Haag 05-05-2018  (gelezen 30800 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Ook hier lees je dat de teams onherkenbaar rondrijden. Dan is het wel zo fijn om er ook "onherkenbaar" uit te zien, want een voertuig met twee bepakt en bezakte lui er in is niet meer zo onherkenbaar. Keerzijde, zoals RemRoof aanhaalt, is dat er onder alle tactische uitrusting geen mooi uniform overall zit, maar onherkenbare kleding want er wordt snel omgehangen. Prima, dan kan je ook zonder argwaan te wekken een vent benaderen als dat moet. Flexibel, effectief en snel.

En ik denk dan ook weer zo, misschien woonde er een paar dichtbij en zijn die in hun vrije tijd alsnog opgeroepen. Maar ik weet niet hoe die mensen werken/oproepbaar zijn.

Wat me wel opviel. In een van de filmpjes zie je een agent met volgens mij rose shirt en korte broek met bivak muts en ik een ander shot zie je diezelfde agent zonder bivakmuts langs de brancard staan. Hij is dus toch enigzins herkenbaar in beeld geweest nu.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
En ik denk dan ook weer zo, misschien woonde er een paar dichtbij en zijn die in hun vrije tijd alsnog opgeroepen. Maar ik weet niet hoe die mensen werken/oproepbaar zijn.

Wat me wel opviel. In een van de filmpjes zie je een agent met volgens mij rose shirt en korte broek met bivak muts en ik een ander shot zie je diezelfde agent zonder bivakmuts langs de brancard staan. Hij is dus toch enigzins herkenbaar in beeld geweest nu.

Je bedoeld de man die het infuus vasthoudt? Gaat niet om dezelfde persoon, kijk onder andere maar naar kleur schoenen ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://twitter.com/POL_DenHaag/status/992761033847656448

https://twitter.com/POL_DenHaag/status/992766816941420544

https://twitter.com/POL_DenHaag/status/992767714317033474

https://twitter.com/POL_DenHaag/status/992819311910768642

Verwarde man steekt drie mensen neer

Laatste update: 05-05-2018 | 19:20

Den Haag - Een 31-jarige man uit Den Haag heeft zaterdagmiddag 5 mei in de omgeving van het Johanna Westerdijkplein in totaal drie mensen verwond met een mes. Bij zijn aanhouding werd hij in zijn been geschoten. Een grootschalig opsporingsonderzoek is opgestart.

Cellencomplex politiebureau
Bij de politiemeldkamer kwam omstreeks 15.00 uur de melding dat op het Johanna Westerdijkplein drie mensen waren neergestoken door een man met een mes. Agenten gingen met spoed ter plaatse en zagen de man op straat. Zij benaderden hem met getrokken wapens en schoten hem in zijn been. Een arrestatieteam van de politie was inmiddels ook ter plaatse en hield de man aan.

De hulpverlening aan de drie slachtoffers was inmiddels in volle gang. Een traumahelikopter bracht een mobiel medisch team ter plaatse. De slachtoffers, een 21-jarige Zoetermeerder, een 41-jarige Hagenaar en een nog onbekend slachtoffer, zijn met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Over de toestand van de slachtoffers is op dit moment niets bekend.

De verdachte is eveneens naar het ziekenhuis vervoerd en zal zo snel mogelijk verhoord worden. Het onderzoek naar de toedracht en het motief van de verdachte is in volle gang. De man is bij de politie alleen bekend vanwege verward gedrag. Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt.

Door Burgemeester Krikke van Den haag werd de driehoek (burgemeester, hoofdofficier van Justitie en plaatsvervangend eenheidschef Politie) bij elkaar geroepen. Om alle politie-inzet in goede banen te leiden is door de politie een SGBO (Staf Grootschalig en Bijzonder optreden) opgestart die de inzet van het politiepersoneel coördineert. De rijksrecherche zal op haar beurt onderzoek doen naar het schieten door de politie.

https://twitter.com/POL_DenHaag/status/992862831723864065

Update steekincident Johanna Westerdijkplein

Laatste update: 05-05-2018 | 22:20

Den Haag - De slachtoffers van het steekincident aan het Johanna Westerdijkplein zijn alle drie ernstig gewond maar op dit moment buiten levensgevaar. Het rechercheonderzoek naar het incident is in volle gang. De recherche is op zoek naar mensen die camerabeelden hebben van het incident.

Een 31-jarige man uit Den Haag verwondde zaterdagmiddag 5 mei in de omgeving van het Johanna Westerdijkplein in totaal drie mensen met een mes. Bij zijn aanhouding werd hij door de politie in zijn been geschoten.  

Beelden
Op social media circuleren filmpjes die door getuigen zijn gemaakt. In verband met het onderzoek krijgt het rechercheteam graag de beschikking over deze beelden. Dan kunnen beelden van vlak voor, tijdens of direct na het steekincident zijn. Mensen met beelden kunnen deze uploaden via het tipformulier op Politie.nl. Klik hier voor de link naar het formulier.

Slachtofferhulp
Door Slachtofferhulp Nederland zijn zaterdagmiddag getuigen van het steekincident opgevangen. Mensen die nog geen contact hebben gehad met Slachtofferhulp maar wel behoefte hebben aan opvang, kunnen contact opnemen met de politie via nummer 0900-8844.

https://twitter.com/POL_DenHaag/status/993073848357662721

Identiteit derde slachtoffer steekincident bekend

Laatste update: 06-05-2018 | 12:17

Den Haag - Het derde slachtoffer dat gewond raakte bij het steekincident op het Johanna Westerdijkplein is bekend. Het gaat om een 35-jarige Hagenaar. Alle drie de slachtoffers verblijven nog in het ziekenhuis.

De verdachte is op dit moment eveneens nog onder medische behandeling. Hij wordt verhoord over zijn motief en de achtergronden van het incident. Ook vindt uitvoerig onderzoek plaats naar de achtergronden van de verdachte zelf en heeft een doorzoeking plaatsgevonden in zijn woning.

De 31-jarige man, die in Den Haag woont, is bij de politie en de hulpverleningsinstanties bekend vanwege verward gedrag. Alle verbale uitingen die door de man gedaan zijn, ook die te horen zijn op de camerabeelden die in omloop zijn, maken deel uit van het onderzoek.

Op dit moment kunnen vanwege het onderzoeksbelang geen nadere details worden prijsgegeven. Het Openbaar Ministerie en de politie streven ernaar zodra het onderzoek dat toelaat meer informatie bekend te maken.

https://twitter.com/teamparaatheid/status/993186045687746560
Samen sterk in de hulpverlening!




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

Omroep West
Gepubliceerd op 6 mei 2018

Citaat
'Ik hoorde een meisje achter mij schreeuwen. Ik draaide mij om en toen
zag ik dat een man in een groen gewaad een andere man van achteren
aanviel en zijn keel doorsneed'. Dat zegt een getuige die vlakbij het
Johanna Westerdijkplein aan het vissen was. Zaterdagmiddag werd daar
een verwarde man door de politie neergeschoten nadat hij drie mensen
had neergestoken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen