Cultuuromslag nodig bij brandweer Amsterdam ?

Auteur Topic: Cultuuromslag nodig bij brandweer Amsterdam ?  (gelezen 65176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Nieuwe brandweercommandant meerdere keren bedreigd: 'Ik ga niet bij de pakken neerzitten'
Tijs van Lieshout, brandweercommandant sinds 1 oktober vorig jaar, heeft al sinds zijn aantreden meerdere bedreigingen op zijn thuisadres ontvangen. Dat zegt hij in het interview met AT5. Van Lieshout begon vier maanden geleden aan een hels karwei: de Amsterdamse brandweer heeft een slechte reputatie en intern hebben zijn mensen, zoals hij het zelf zegt, geleden onder een onveilige werksituatie. 'Ik wil graag de beste brandweer van Nederland bouwen.'
https://www.at5.nl/artikelen/199919/nieuwe-brandweercommandant-meerdere-keren-bedreigd-ik-ga-niet-bij-de-pakken-neerzitten
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #101 Gepost op: 13 februari 2021, 00:05:48


Citaat van: AT5
Twee jaar geleden vertrok commandant Leen Schaap met slaande ruzie bij de Amsterdamse brandweer. Als brandweercommandant moest Schaap een einde maken aan racisme en uitsluiting binnen het korps. In zijn boek 'Brand in Amsterdam' beschrijft hoe hij deze strijd verloor.

Het boek staat vol met incidenten en voorbeelden van discriminatie en intimidatie binnen het korps. Toch heeft Schaap het liever niet over die individuele incidenten. 'Het boek gaat over institutionele rottigheid. Als je steeds de incidenten eruit haalt, dan is het makkelijk voor bestuurders om het te betitelen en vervolgens het incident aan te pakken en te zeggen: nou, het is weer opgelost.'





AT5 - Echt Amsterdams Nieuws

https://twitter.com/AT5/status/1360289050851172354?s=20
Samen sterk in de hulpverlening!