Cultuuromslag nodig bij brandweer Amsterdam ?

Auteur Topic: Cultuuromslag nodig bij brandweer Amsterdam ?  (gelezen 65135 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #90 Gepost op: 2 juni 2019, 12:09:38
De nieuwe commandant heeft nu in ieder geval een goed voorbeeld van hoe het niet moet, en dat het niet handig is om je eigen organisatie tegen je in het harnas te jagen door allerlei uitspraken te doen. Waardoor je als commandant zelf buiten spel komt te staan.
Volgens mij doet de nieuwe commandant er goed aan om voorlopig even helemaal niets te doen. Eerst de rust weer terug in het korps brengen, het vertrouwen van de repressieve dienst in hun organisatie weer terug halen.
En zorgen dat je als nieuwe commandant aanzien krijgt binnen je korps, OR en MC.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #92 Gepost op: 11 juli 2019, 13:20:46
Dacht dat met het vertrek van Leen Schaap de angel wet uit het conflict zou zijn, maar blijkbaar heb ik me vergist...


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #93 Gepost op: 11 juli 2019, 19:20:47
Voor de benoeming van een nieuwe commandant moet er een nieuwe OR zijn benoemd lijkt mij.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Leen Schaap: 'Slechts met onvoorwaardelijke steun kun je iets veranderen'

https://www.at5.nl/artikelen/195589/leen-schaap-slechts-met-onvoorwaardelijke-steun-kun-je-iets-veranderen


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #95 Gepost op: 20 juli 2019, 00:11:28
Voor de benoeming van een nieuwe commandant moet er een nieuwe OR zijn benoemd lijkt mij.
De naam is al bekend
https://www.at5.nl/artikelen/195598/tijs-van-lieshout-volgt-omstreden-leen-schaap-op-als-brandweercommandant
Ik kan niet zeggen dat ik ondanks mijn MWB achtergrond veel van hem weet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #96 Gepost op: 20 juli 2019, 11:52:18
Dat is heel snel gegaan.
Hoop dat hij het bij A-A wat langer volhoudt dan in zijn drie voorgaande functies in het Zuiden.


Draak

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #97 Gepost op: 2 oktober 2019, 09:57:28
Ik hoop dat de opvolger eerst eens zijn tijd gaat nemen, en rustig gaat kijken hoe de organisatie functioneert en daar vooral een eigen beeld van gaat vormen zonder dat dat beeld beïnvloed wordt door wat er allemaal al is gebeurd (zover dit nog mogelijk is).
En dan eens kijken wat er allemaal gebeurt is, en heel veel gesprekken voeren. Met Halsema, met OR en MC. Maar zeker ook met de werkvloer. Leg dit  alles naast elkaar, en start dan van daaruit. En ja, dit is wel een monsterklus


Dat hoop ik niet, eerlijk gezegd. Er liggen al meters rapporten, onderzoeken en analyses etc dus alwéér de zaak rustig gaan analyseren helpt niet. Punt is dat we allemaal allang weten wat er aan de hand is. De incidenten die de pers halen, die zijn nog maar het topje van de ijsberg.

Ik heb me nooit één seconde veilig gevoeld op de kazernes, niet tijdens incidenten en niet in de omgang met uitrukdienst én officieren. En daar had ik alle reden toe.

De vraag is vooral: hoe de huidige cultuur te verbreken en om te buigen naar een gezonde cultuur.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!