C2000 en Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: C2000 en Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 12393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2009, 15:36:34
Is het zo dat zodra de HAP auto uitgerust is met C2000 dat de CPA een beroep zal gaan doen op de visiterende arts en dat zelfs vanaf de post ritten vervuld gaan worden voor de CPA?
HapAmbu,

omdat er dus nu een directe communicatie is tussen de MKA en de HAP op de weg, komt het dus voor dat de voertuigen van de HAP direct ingezet kunnen worden door de MKA.
"Vroeger" moest men eerst vanaf de MKA naar de HAP bellen, dan de HAP chauffeur aan de telefoon krijgen en die moest in overleg met de visiterend arts overleggen of zij een spoed-rit voor de MKA konden doen.
"Nu" roept de MKA de chauffeur direct aan en vraagt of deze inzetbaar is. Indien "NEEN" gaat de MKA centralist verder op zoek naar een ander voertuig. Indien ja, directe koppeling in GMS en dus ritnummer en dus registratie voor het gebruik van OGS.

Is het GMS of het C2000 bediensysteem? Als het GMS is gaat het voor Amsterdam helaas niet op.... die draaien op MIOS+....
Bart S,

indien jij statust, bijvoorbeeld een spraakaanvraag, dan komt deze in het scherm in GMS. Door een koppeling zit ik vervolgens direct en zonder verdere schakelingen in mijn C2000-bedien systeem. De gespreksgroep die op dat moment geopend wordt, was voor die tijd gesloten. Jij kan er wel in communiceren, maar ik hield hem lekker dicht en hoor je dus niet.
Datzelfde heb je als je statust spraakaanvraag en je accepteert de status in je Elite C2000 scherm, je C2000 scherm zal ik maar zeggen. Je mist alleen de koppeling terug naar je ritinfo.

RR (er is zoveel mogelijk, nu de gebruikers nog)
Elke hulpverlening start met communicatie.