Stage Beveiliging

Auteur Topic: Stage Beveiliging  (gelezen 5125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Gepost op: 7 november 2005, 09:13:01
Haaalloo!!
Even een vraagje:

Sinds 2 maanden volg ik de opleiding Beveiliger 2 in Rotterdam.
Vorige week hadden we het over de stage en kregen ik en 2 andere jongens uit mijn klas te horen dat we geen stage/praktijkexamen mochten afleggen i.v.m. onze leeftijd. Dit heeft inderdaad te maken met het verstrekken van de grijze kaart.

Nu was ik benieuwd; als ik geen praktijkexamen mag doen, is het dan mogelijk dit later te behalen? Misschien dat iemand weet hoe dat geregeld is bij het SVPB.

Ik hoor het graag!

Mark  ;D




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 november 2005, 16:04:04
In principe worden er geen toelatingseisen gesteld aan de opleiding Beveiliger 2. Voor het diploma Beveiliger moet men echter werkervaring opdoen in de beroepspraktijk (beroepspraktijkvorming) en beveiligingsbedrijven nemen doorgaans geen mensen in dienst die jonger zijn dan 18. Als 16 of 17-jarige mag je in principe wel beginnen met de opleiding Beveiliger, maar ben je gebonden aan regels uit de arbeidstijdenwet voor jeugdigen. Men zou ook kunnen beginnen met de opleiding Assistent beveiliger (mbo-niveau 1). Niveau 1 is bedoeld voor mensen die zich willen oriënteren op een functie in de beveiliging of extra voorbereiding nodig hebben voor niveau 2. Ook is niveau 1 geschikt als overbruggingsopleiding voor jongeren onder de 18.  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 8 november 2005, 15:16:53
Mijn zoon loopt stage op andere ROC's. Dat hebben ze slim opgelost, als je in Amsterdam op het ROC zit, loop je bv stage op het ROC in Hilversum.

Henk


Target77

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 november 2005, 16:37:59
Mijn zoon loopt stage op andere ROC's. Dat hebben ze slim opgelost, als je in Amsterdam op het ROC zit, loop je bv stage op het ROC in Hilversum.

Henk

Heb begrepen dat er een "aantal" ROC's geen vergunning hebben van de afdeling Individuele Beleidsbeslissingen (IBB) van het Ministerie van Justite hebben voor dit soort stages of het uitvoeren van beveiligingswerkzaamheden en dat de stagaires ook geen legitimatiebewijs hebben gekregen zoals omschreven in de Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus. Justitie zou hier een onderzoek hebben ingesteld.  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 8 november 2005, 19:07:42
Mijn zoon loopt stage op andere ROC's. Dat hebben ze slim opgelost, als je in Amsterdam op het ROC zit, loop je bv stage op het ROC in Hilversum.

Henk
Heb begrepen dat er een "aantal" ROC's geen vergunning hebben van de afdeling Individuele Beleidsbeslissingen (IBB) van het Ministerie van Justite hebben voor dit soort stages of het uitvoeren van beveiligingswerkzaamheden en dat de stagaires ook geen legitimatiebewijs hebben gekregen zoals omschreven in de Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus. Justitie zou hier een onderzoek hebben ingesteld.  ;)

ow ow, dan word ik dus ook verdacht, doe dat dus ook
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 november 2005, 21:12:28

ow ow, dan word ik dus ook verdacht, doe dat dus ook

Heb je een grijs leerling-legitimatiebewijs gekregen conform de wet-PBOR?  ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 8 november 2005, 21:35:18
ehm nee, wij hebben een schoolpas en moeten diverse papieren ondertekenen

en op de stage krijgen wij een pasje waar TIJDELIJK BEVEILIGER op staat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #7 Gepost op: 9 november 2005, 07:43:43
ehm nee, wij hebben een schoolpas en moeten diverse papieren ondertekenen

en op de stage krijgen wij een pasje waar TIJDELIJK BEVEILIGER op staat

Die bestaan niet, voor de wet dan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 9 november 2005, 11:07:42
Hoe heet dat precies/  Dan ga ik het eens aankaarten, ff kijken wat ze zeggen (ikzit nu nog op school ;) )
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #9 Gepost op: 9 november 2005, 13:19:49
legitimatiebewijs particuliere beveiliging.
Kleur: grijs
geldig: 1 jaar