medische keuring

Auteur Topic: medische keuring  (gelezen 2583 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fakayasar

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 13 mei 2018, 17:47:06
Dag mensen,

Tot nu toe heb ik de keuringen gehaald voor de marechaussee functie wachtmeester. Binnen 2 weken krijg ik een uitnodiging voor de medische test.

Er zijn 2 zaken waaraan ik twijfel.

1) 23 april heb ik een operatie gehad een mijn heup. Er was beschadiging aan de binnenkant ontdekt, dit heeft de orthopedische chirurg weer hersteld. Kan dit leiden tot afkeuring? Volgens orthopedische chirurg wel herstelbaar.
2) bij de ishihara test zie ik getallen niet die te maken hebben met rood-groen. Echter kan ik het wel onderscheiden. Ik heb tevens ook licht problemen met het onderscheiden.

Please help :)




Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2018, 18:54:39
De medische keuring is bij defensie vrij uitgebreid. Dit gaan van je hele medische levensloop bespreken bij de arts tot huppelen bij de fysiotherapeut en lezen bij de oogarts. Zij kunnen je vertellen hoe het zit met je eerste en tweede punt want zij kunnen je goedkeuren of afkeuren.

Het belangrijkste wat je je moet afvragen is of je in staat bent de sporttest goed af te leggen. Hier meten ze je maximale kracht en zal je een x aantal minuten moeten fietsen, tot je niet meer kan. Het zou zonde zijn als je de test, waar je goed op kan trainen, niet zal halen omdat je niet volledig hersteld bent en je bijvoorbeeld een jaar moet wachten op een nieuwe kans.
Uitspraken op persoonlijke titel


fakayasar

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2018, 15:59:59
iemand die al de keuring heeft gehad en ook de ishihara test rood-groen kleurstoornis heeft?