Speciale tassen en trainingen voor Rode Kruis-hulpverlening na groot incident

Auteur Topic: Speciale tassen en trainingen voor Rode Kruis-hulpverlening na groot incident  (gelezen 5661 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Het Rode kruis zou er veel meer vaart achter moeten zetten dat ze gebruikt worden.
Er hoeft maar 1 incident te zijn waar ze nodig zijn terwijl ze in het magazijn liggen omdat ze niet aangevraagd zijn.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Het Rode kruis zou er veel meer vaart achter moeten zetten dat ze gebruikt worden.
Er hoeft maar 1 incident te zijn waar ze nodig zijn terwijl ze in het magazijn liggen omdat ze niet aangevraagd zijn.

De tassen worden zeer veelvuldig aangevraagd en ingezet. Sterker nog, tijdens het evenementenseizoen zijn de tassen nagenoeg altijd ingezet.

Overigens is het een "service" . Het ontslaat de RAV en GHOR niet van de verplichting goed voorbereid te zijn op TGB waarbij er geen enkele afhankelijkheid mag zijn van een paar tasjes van het Rode Kruis.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Worden ze door het hele land aangevraagd? Zoals ik zei, ik heb ze nog op geen enkel groot incident gezien.

Tijdens mijn laatste ehv2 herhaling kwam het aanbod, er waren daar tevens inzetcoordinatoren van mijn afdeling aanwezig, zij hadden er nog nooit van gehoord. (nu moeten ze nog iets met die info gaan doen). Op yammer ontstond ook al een discussie waar bleek dat veel afdelingen nog niet van het bestaan van de tassen en opleidingen wisten.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Worden ze door het hele land aangevraagd? Zoals ik zei, ik heb ze nog op geen enkel groot incident gezien.

Tijdens mijn laatste ehv2 herhaling kwam het aanbod, er waren daar tevens inzetcoordinatoren van mijn afdeling aanwezig, zij hadden er nog nooit van gehoord. (nu moeten ze nog iets met die info gaan doen). Op yammer ontstond ook al een discussie waar bleek dat veel afdelingen nog niet van het bestaan van de tassen en opleidingen wisten.

Tja, ik heb het ook gelezen. Kortom werk aan de winkel. Echter weet ik zeker dat de MCI-bags veelvuldig worden uitgeleend. Ook bij grote evenementen zoals Zwarte Cross, 4daagse wandelmarsen, 4 mei Amsterdam, 5 mei Wageningen, Bloesemtocht, Eric etc. etc. Dus het is misschien maar goed dat nog niet iedereen er vanaf weet 998765 want dan zijn er te weinig tassen... 0098
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.